| کد خبر: 175287 |

◄ حجم عملیات اجرایی در شش‌ماهه اول سال جاری اداره راهداری جاسک

حجم عملیات اجرایی در شش‌ماهه اول سال جاری اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شهرستان جاسک مورد برسی قرار گرفت.

تین نیوز

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای هرمزگان، گفت: راه‌ها به‌عنوان یک زیرساخت اصلی، نقش مهمی در توسعه و آبادانی شهرها دارند.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از روابط عمومی اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای هرمزگان، داریوش باقرجوان افزود: راه از گذشته‌های دور تابه‌حال به‌عنوان یک نقش کلیدی سبب ارتباط بین شهرها و روستاها بوده است اما اینکه چگونه راه تاثیر بر روی پیشرفت جوامع دارد جای تامل است که می‌توان در ابعاد مختلف آن را مورد بررسی قرارداد.

باقرجوان گفت: امروزه موفقیت برنامه‌های توسعه کشاورزی و اقتصادی بستگی به وجود یا فقدان راه‌های ارتباطی دارد به همین خاطر راه‌های ارتباطی را زیربنای اقتصاد پویای کشاورزی می‌دانند.

وی افزود: ضمن این‌که باید مشکل راه‌های اصلی را حل و یا مرتفع کنیم باید به فکر تجهیز راه‌های باغات کشاورزی هم باشیم.مناسب نبودن راه، سالانه هزینه‌های بسیاری را برای کشاورزان در طی کاشت تا برداشت محصول تحمیل کرده است از قبیل عدم ماشین‌رو بودن و انتقال کمباین و سایر ادوات کشاورزی به زمین زراعی و هم‌چنین جهت جابه‌جایی و حمل‌ونقل محصولات کشاورزی که موجب بروز مشکلاتی برای کشاورزان شده است. با توسعه راه‌های روستایی می‌توان زمینه و شرایط استقرار صنایع تبدیلی را در کنار معادن و مزارع کشاورزی فراهم کرد.

در ادامه رسول بخش حاتمی‌پور رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شهرستان جاسک در مورد اهمیت این شهرستان این‌چنین عنوان کرد: شهرستان جاسک با مساحت ۲/۱۶۱۳۶ کیلومترمربع در ۲۵ درجه و ۳۷ دقیقه عرض شمالی و ۴۷ درجه و ۴۷ دقیقه طولی شرقی قرار دارد. ارتفاع آن از سطح دریا ۸/۴ متر و فاصله‌اش تا مرکز استان ۳۲۵ کیلومتر است.

 رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شهرستان جاسک گفت: راهداران همیشه درصحنه جهت خدمت‌رسانی به رانندگان و بهره‌برداران از جاده‌های مواصلاتی شهرستان جاسک در شش‌ماهه اول سال 97 اقدام به مرمت و بازسازی و روکش آسفالت در محورهای اصلی منتهی شده به این شهرستان و هم‌چنین راه‌های روستایی کرند.

 وی در ادامه اشاره‌ای به اهم فعالیت‌های صورت گرفته در مدت‌زمان اشاره‌شده از قبیل: رنگ‌آمیزی نیوجرسی‌های مستقر در ورودی شهر، درزگیری و لکه‌گیری محورهای حوزه استحفاظی، محوطه‌سازی ساختمان پلیس‌راه جدیدالاحداث، قیرپاشی محوطه ساختمان در حال احداث پلیس‌راه، درخت زنی، تنقیه و لایروبی پل‌ها و ایجاد پد خاکی، جلوگیری از تجاوز به حریم راه، ساماندهی ایست و بازرسی پاسگاه سدیچ، جانمایی و نصب تابلوهای بزرگ خطر برخورد با شتر، نصب و ترمیم علائم فرسوده و فاقد کارایی، شستشو و رنگ‌آمیزی پایه‌های تابلو در محورهای مواصلاتی، جمع‌آوری لاشه حیوانات و مواد زائد از سطح جاده، زدودن شن‌های روان از سطح راه‌های اصلی و فرعی، نظارت بر عملکرد پیمانکاران، ایمن‌سازی نقاط حادثه‌خیز از قبیل نصب تابلو هشداردهنده، نصب تابلوهای اطلاعاتی جهت سهولت تردد مسافران و بازدید از شرکت‌های حمل‌ونقل کالا و مسافر کرد.

 رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شهرستان جاسک گفت: جهت ارائه خدمات بهتر و رضایت بهره‌برداران از محورهای مواصلاتی این شهرستان بازدید از پمپ‌بنزین و مجتمع‌های خدمات رفاهی به‌صورت دوره‌ای، خط‌کشی محورهای مواصلاتی، ترمیم و مرمت محورهای روستایی، نصب چراغ چشمک‌زن در محل‌های پرحادثه، تهیه مصالح و آسفالت سرد رد میکس در محوطه اداره، اصلاح دست‌انداز پل بزرگ گابریک، قیرپاشی و آسفالت محوطه فرمانداری، ایمن‌سازی پرتگاه کیلومتر 13 هشدان، زیباسازی و شانه‌سازی ورودی شهرستان، حفر کانال جهت جلوگیری از ورود احشام به محورهای اصلی، توزیع کلاه ایمنی جهت راکبین موتورسواران، توزیع اقلام در مدارس حاشیه راه جهت ارتقا فرهنگ ترافیک، توزیع شب رنگ ویژه وانت‌بارها، تعمیر سرویس به‌موقع و نگهداری ماشین‌آلات، تسطیح ترمیم و مرمت راه دسترسی به صیدگاه گابریک،، تحویل سه دستگاه خودرو سواری استیجاری به پلیس‌راه جاسک-میناب جهت گشت نامحسوس در ایام نوروز با همکاری فرمانداری، رفع آبردگی و شانه‌سازی محورهای مواصلاتی، طرح نماز و هشداری، نصب علائم ایمنی در محل اتصال آسفالت جدید به قدیم، حضور به‌موقع راهداران در محل وقوع سانحه تصادف، متواری کردن احشام از محورهای حوزه استحفاظی، سرکشی مستمر از اکیپ‌های ثابت در طول شبانه‌روز در ایام تعطیلات نوروزی، گشت‌زنی مشترک شبانه پلیس‌راه و راهداری به‌صورت مستمردرایام نوروز را می‌توان از اقدامات انجام‌شده توسط این اداره نام برد.

حاتمی‌پور اعلام کرد: با هماهنگی جهت حضور مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان در بازدید از محل راهدارخانه لیردف، دیدار مردمی در روستاها به‌منظور رفع مشکلات و بازدید از راه‌های روستایی صعب‌العبور و کوهستانی به‌اتفاق فرماندار جاسک از اهم برنامه‌های این اداره در این مدت بوده است.

وی در خاتمه نیز اشاره‌ای به اقدامات فرهنگی و تبلیغاتی این اداره من‌جمله نشست صمیمی با فرمانده سپاه در خصوص همکاری با بسیج سازندگی در زمینه محرومیت‌زدایی، احداث راه دسترسی به بهشت‌زهرا غبارروبی مزار شهدا و شرکت پرسنل در نماز عبادی سیاسی جمعه و مراسمات ملی و مذهبی و نصب بنرهای خوشامدگویی به مسافرین و گردشگران این شهرستان کرد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.