| کد خبر: 256445 |

◄ شهردار تهران نمایشگاه چهاردهمین کنفرانس تونل ایران را افتتاح کرد

علیرضا زاکانی شهردار تهران امروز سه شنبه با حضور و سخنرانی در چهاردهمین کنفرانس تونل ایران نمایشگاه جانبی این رویداد را افتتاح کرد.

تین نیوز

علیرضا زاکانی شهردار تهران امروز سه شنبه با حضور و سخنرانی در چهاردهمین کنفرانس تونل ایران نمایشگاه جانبی این رویداد را افتتاح کرد.

به گزارش تین نیوز، علیرضا زاکانی شهردار تهران در سخنان خود در چهارمین کنفرانس تونل ایران که در هتل المپیک تهران برگزار می شود، بیان کرد: در کلانشهر تهران سه دسته تونل داریم که عبارت است از؛ تونل های مترو، تونل های شهری و تونل های مهار آب های سطحی.

بیشتر بخوانید:

وی اظهار کرد: در بحث حمل و نقل ریلی و تونل های مترو تاکنون در پایتخت ۲۶۷ کیلومتر مسیر مترو   با  ۱۵۱ ایستگاه در ۷ خط موجود است که این خطوط مترو طی دو دهه و نیم گذشته، به همت دست اندرکارانی که پیش از ما زحمت این کار را کشیده اند، ساخته شده است.

زاکانی افزود: مقرر است تا سال ۱۴۱۰ به اندازه دو دهه و نیمه گذشته در مترو توسعه ایجاد کنیم ؛ یعنی ۳۲۷ ایستگاه و ۴۹۱ کیلومتر تونل داشته باشیم که تعداد ایستگاه های ما بیش از دو برابر و طول تونل های ما حدود دو برابر مقدار فعلی خواهد شد، این ضرورتی است که باید رقم بخورد و ما برای آن برنامه ریزی کرده ایم.

شهردار تهران در ادامه بیان کرد: برای جمع آوری آب های سطحی تا کنون ۵۳۰ کیلومتر کانال اصلی و ۱۲۰ کیلومتر کانال و فرعی احداث شده است که در نظر داریم تا افق ۱۴۱۰ ۱۷۰ کیلومتر به تونل های جمع آوری آب های سطحی با شیوه های نوین اضافه کنیم.

وی افزود: در بحث تونل های شهری مخصوص تردد خودرو تاکنون ۶ تونل در سطح شهر  به طول  بیش از ۲۲ کیلومتر داریم که احداث دو تونل دیگر اکنون در دست طراحی و نزدیک به آغاز عملیات اجرایی است.

به گفته وی، این دو تونل عبارت است از تونل شهید شوشتری و تونل شهید متوسلیان. تونل شهید متوسلیان به طول ۹.۸ کیلومتر از انتهای بزرگراه صیاد شیرازی به بزرگراه آزادگان خواهد بود، این تونل دو طبقه است و ظرفیت تونل های شهر تهران را به تنهایی دوبرابر می کند.

تونل شهید شوشتری نیز ۱۶.۲ کیلومتر طول خواهد داشت و از در شرق تهران خیابان رستگار تا نایینی را به هم وصل خواهد کرد. این تونل پنج و نیم درصد ترافیک شرق تهران را کاهش می دهد و حدود یک در کاهش ترافیک کل تهران موثر است.

شهردار تهران در ادامه با بیان اینکه با توجه به پروژه های در دست احداث به صنعت تونل به عنوان گشاینده مشکلات و گره‌ های شهر نگاه می کنیم، افزود:  دانش فنی و تجهیزات مدرن ، زمان حفر تونل ها و در نتیجه زمان پروژه ها را به نحو قابل توجهی کاهش داده است. همچنین با فناوری و تجهیزات مدرن ۳۰ درصد هزینه های پروژه ها نیز کاهش یافته است. ما از هر جهت به دنبال سرعت بخشیدن به این روند هستیم و دست نیاز به صنعت تونل دراز می کنیم.

زاکانی در ادامه با بیان اینکه بزرگترین گلوگاه ما در سرعت بخشیدن به پروژه های عمرانی،  منابع مالی بود اظهار کرد: تنگناهای مالی را از طریق مولدسازی و مشارکت حل می‌کنیم با این حال تامین مالی پروژه های مترو بیش از ۵۰۰ هزار میلیارد تومان پول نیاز دارد که تامین آن دشوار است.

شهردار تهران با تصریح بر این نکته که منابع لازم برای پیشبرد پروژه های شهر تهران تامین شدنی است است، یادآور شد: امسال ۲۲ کیلومتر مترو افتتاح خواهیم کرد و روند تامین مالی و عملیات اجرایی را سرعت خواهیم داد.

وی در پایان خاطرنشان کرد شهرداری تهران به شدت نیازمند همکاری و مشارکت صنعت تونل برای رفع گلوگاه های شهری است و با توجه به اینکه دانش و فنی و تخصص این رشته در ید شما مهندسان عزیز است مطمئنیم در کنار شما گره های بیشتری از شهر باز می‌ کنیم.

شایان ذکر است تفاهم نامه ای نیز بین شهرداری تهران و انجمن و طول تونل ایران در دست تدوین است که به زودی نهایی خواهد شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.