| کد خبر: 249137 |

مدیرعامل شستا:

◄ سیاست مدیریت شستا خروج از بنگاه داری به سمت سهامداری است

سیاست مدیریت شستا خروج از بنگاه داری به سمت سهامداری است، در این مسیر و این رویکرد تلاش می کنیم که حاشیه سود شرکت ها که عمده آنان تولیدی هستند را بالا ببریم.

تین نیوز

مدیرعامل شستا در مورد وضعیت سوددهی شرکت های زیرمجموعه شستا از جمله شرکت نفت پاسارگاد گفت: اغلب واحدهای شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی واحدهای و شرکت هایی نیستند که شرکت شستا آنها را تاسیس کرده باشد و ایجادی نیستند.

به گزارش تین نیوز، ابراهیم بازیان در گفت و گو با خبرنگار ما افزود: واحدهای تحویلی بابت مطالبات بوده اند که توسط دولت بابت دیون به شستا واگذار کرده و لذا نیاز به یک دوره ممتد است تا این واحدها به سوددهی برسند و سپس حاشیه سود آنها تقویت شود.

وی عنوان کرد:  در شستا تنوع صنعت بالا است. شستا در 17 صنعت مختلف فعالیت دارد، و بیش از 150 شرکت را در پهنه ایران اسلامی مدیریت می کند. اما چون سیاست مدیریت شستا خروج از بنگاه داری به سمت سهامداری است، در این مسیر و این رویکرد تلاش می کنیم که حاشیه سود شرکت ها که عمده آنان تولیدی هستند را بالا ببریم.

بازیان ادامه داد:  شستا در حال حاضر یک نهاد مالی است و شرکت های زیر مجموعه آن عمدتا بورسی هستند و ورود به مجموعه بورس وابسته به شفافیت در جریان سرمایه گذاری، جریان تولید و جریان فعالیت در مجموعه شرکت هاست.

مدیرعامل شستا تاکید کرد: تلاش این است که با تحلیل پرتفوی شرکت ها و رسیدن به یک سبد بهینه در پرتفوی بتوانیم شستا را به عنوان یک شاخص در اقتصاد و بازار و مجموعه صنایع هدفی که در آن حضور داریم یا خواهیم داشت، این شاخص را بهبود دهیم.

وی گفت: نهادهای مالی که در بورس هستند و یکی دوسال اخیر دچار فراز و فرود شده اند باید تلاششان را به سمتی ببرند که زیاد دچار عدم نفع نشوند. شستا نیز یکی از آنهاست.  

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • همکار 0 0

    با خروج شستا از بنگاه داری رجا یتیم میشه که!!!!
    سرپرستی بعدی این یتیم کی خواهد بود؟