| کد خبر: 201660 |

رئیس انجمن مهندسی دریایی:

حضور گسترده استارت آپ ها در بیست یکمین نمایشگاه و همایش صنایع دریایی

رئیس انجمن مهندسی دریایی از حضور گسترده استارتاپ‌ها، کسب و کارهای نوپا و شتابدهنده ها در بیست و یکمین همایش و نمایشگاه صنایع دریایی ایران خبر داد.

تین نیوز

رئیس انجمن مهندسی دریایی از حضور گسترده استارتاپ‌ها، کسب و کارهای نوپا و شتابدهنده ها در بیست و یکمین همایش و نمایشگاه صنایع دریایی ایران خبر داد. 

حسین فاضل گفت: با حمایت صندوق توسعه نوآوری شکوفایی تاکنون استارتاپ‌های زیادی جهت مشارکت در همایش و نمایشگاه،  ثبت نام کرده‌اند و انجمن مهندسی دریایی ایران با سه شرکت شتابدهنده برای مشارکت و حضور در نمایشگاه پیش رو نیز توافق کرده است. 

رئیس انجمن مهندسی دریایی ایران در توضیح این که منظور از شرکت های شتابدهنده چیست، گفت: شرکت‌های شتابدهنده به شرکت های اطلاق می شود که رشد و بلوغ شرکت‌های استارتاپ را تسریع می کنند و زمان رسیدن و حصول به نتایج و اهداف استارتاپ‌ها برای ورود به عرصه را کار تسریع می کنند و شتاب می‌دهند.

فاضل با ارائه این تعریف که استارتاپ‌ها شرکت های نوپا با ایده های خلاقانه هستند که می‌خواهند ایده های خود را که ممکن است در حوزه های مختلف تجاری یا تولیدی باشند را عملیاتی کنند  و به سود برسند، گفت: شتابدهنده ها شرکت های هستند که سعی می کنند روند حرکت  استارتاپ‌ها به سوی ایده ها و اهداف پیش‌بینی شده را تسریع کنند.  شتابدهنده‌ها همچنین از نظر ایدئولوژیستی برای توسعه فعالیت ها به استارتاپ‌ها و کسب و کارهای نوپا کمک می کنند. 

رئیس انجمن مهندسی دریایی ادامه داد: شتابدهنده ها گاهی نقش حلقه واسط بین استارتاپ‌ها و سرمایه‌گذاران را نیز بازی می کنند و به عنوان بازوی کمکی استارتاپ‌ها ایفای نقش می کنند و روند پروژه و همچنین جذب سرمایه در شرکت های نوپا را شتاب می دهند.  

فاضل همچنین در خصوص نحوه فعالیت استارتاپ‌ها در حوزه دریایی نیز گفت: برخلاف ذهنیت عموم مردم که استارتاپ را یک ایده خلاقانه در حوزه آی تی یا فناوری‌های دیجیتال می‌دانند، استارتاپ، به مفهوم راه‌اندازی ایده‌های خلاقانه در تمام حوزه ها هستند و به همین دلیل فعالیت‌ها و ایده های متنوع از امور نرم‌افزاری سخت افزاری و نوآورانه در حوزه سطحی و زیر سطحی در  صنعت دریایی و دریانوردی نیز استارتاپ قلمداد می شوند. 

بیست و یکمین همایش و نمایشگاه صنایع دریایی و دریانوردی 11 تا 13 دی ماه در جزیره قشم برگزار می شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.