| کد خبر: 180943 |

◄ مزیت‌های لایحه بودجه ۹۸ برای ایجاد شهرهای جدید

نشست خبری بازآفرینی شهری با حضور حبیب‌الله طاهرخانی، مدیرعامل بازآفرینی شهری و عمران شهرهای جدید و مهدی هدایت، مدیرعامل شرکت ساخت شهر اندیشه، برگزار شد‌.

تین نیوز

نشست خبری بازآفرینی شهری با حضور حبیب‌الله طاهرخانی، مدیرعامل بازآفرینی شهری و عمران شهرهای جدید و مهدی هدایت، مدیرعامل شرکت ساخت شهر اندیشه، برگزار شد‌.

به‌گزارش خبرنگار تین‌نیوز، طاهرخانی با اشاره به برگزاری نخستین نمایشگاه بین‌المللی مسکن، شهرسازی و بازآفرینی شهری، گفت: مترو شهر هشتگرد یکی از پروژه‌های حیاتی  برای حمل‌ونقل است که تلاش می‌شود هر چه سریع‌تر مشروط به تأمین منابع مالی کار ساخت آن به پایان برسد.

او افزود: در بخش مسکن مهر پردیس نیز کارهای خوبی صورت‌گرفته و ۱۰۰میلیارد تومان از بودجه تصویب‌شده به‌زودی محقق خواهد شد.

طاهرخانی با تأکید براین‌که اصلی لایحه بودجه سال ۹۸ به ما این اجازه را می‌دهد که ما بتوانیم از بودجه خود برای این کار برداشت کنیم ادامه داد: ویژگی لایحه بودجه سال ۹۸ این است که به عمران شهرها این امکان را می‌دهد که به‌راحتی در بخش‌های مختلف ورود پیدا کند.

مدیرعامل بازآفرینی شهری و عمران شهرهای جدید درخصوص جذب سرمایه به‌منظور بازآفرینی شهری نیز گفت: دو اولویت دراین‌باره پیش روی ما است که یکی از آنها فعال کردن حوزه درآمدی که در ۶ ماه سال گذشته عملکرد خوبی را داشته است.

او تصریح کرد: در این بخش قدرت عملیاتی بیش از دو برابر افزایش پیدا کرده و پروژه‌های استراتژیکی داریم که امید می‌رود بتوان آنها را فعال کرد. خوشبختانه جلسات موفقی هم دراین‌باره برگزارشده است.

طاهرخانی ابراز داشت: در تلاش هستیم با اجرای موفق برنامه‌ها در حوزه درآمدی به 2.5 برابر درآمد سال گذشته دست پیدا کنیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی به این نکته نیز پرداخت که اولویت بعدی ما استفاده از ظرفیت‌های بخش‌خصوصی در بازآفرینی شهری و عمران شهرهای جدید است.

مشکلات امنیتی شهرهای جدید

مدیرعامل شرکت شهرک های جدید  در خصوص مشکلات امنیتی در شهرهای جدید ، اظهار داشت: در حال حاضر برای میزان امنیت و ناامنی آماری گرفته نشده است و بیشتر مربوط به احساس امنیت است و برنامه ما این است که مناطق خالی ساکنین مستقر شوند و تعاملات مردم بیشتر شود که امنیت بیشتری ایجاد شود و از طرف دیگر ساختمان کلانتری‌ها به زودی مستقر خواهد می شود که امنیت را بالا می‌برد.

او افزود: سازمان برنامه و بودجه سال 97 نزدیک به 100 میلیارد تومان استاد خزانه برای شهرهای جدید در نظر گرفته شد که 50 تومان به خزانه داده شود و ما امیدواریم مابقی 50 میلیارد تومان دیگر واریز شود.

مجوز فروش 1500 میلیارد تومان زمین

حبیب الله طاهرخانی با اشاره به لایحه بودجه 98 با بیان اینکه دولت اجازه فروش 1500 میلیارد زمین را داده است، تصریح کرد: ویژگی لایحه بودجه 98 این است که مجوزهای لازم برای اجرای پروژه های مسکن را داده است تا بتوانیم زمین ها برای توسعه مراکز آموزشی، خدماتی و ...ایجاد شود.

او با بیان این‌که عملکرد امسال شرکت عمران شهرهای جدید نسبت به مدت مشابه سال گذشته 2 برابر شده است، افزود: در حال حاضر پروژه‌های استراتژی در حال اجرا داریم و مطمئن هستیم درآمدهای این مجموعه نسبت به مدت مشابه سال گذشته به دو و نیم برابر افزایش خواهد یافت و از طرف دیگر به دلیل اینکه 40 مرکز و محله به صورت مشارکتی در پرند و پردیس اجرا خواهد شد و از طرف دیگر 200 هزار واحد از طریق بخش خصوصی عرضه خواهیم کرد که امیدواریم تا پایان سال 60 هزار واحد به مرحله قرارداد می رسد.

وام مسکن مهر افزایش نمی‌یابد

طاهرخانی با اعلام اینکه وام مسکن مهر افزایش نخواهد یافت، گفت: در حال حاضر جمع‌بندی در وزارتخانه برای وام مسکن انجام نشده است.

او درباره تخلف تعاونی‌ها نیز، افزود: این تعاونی ها زیر مجموعه وزارت کار و رفاه اجتماعی است و وزارت راه و شهرسازی تنها زمین در اختیار آن ها قرار داده است و از آنجایی که این تعاونی ها در زمینه مسکن تخصصی نداشتند مشکلات زیادی به وجود آمد، از این رو همکاری وزارت راه و شهرسازی با تعاونی تنها در زمینه محوطه سازی است.

طاهرخانی هرگونه افزایش قیمت مسکن مهر را رد کرد و اظهار کرد: سقف وام مسکن مهر چهل میلیون تومان است و در برخی مسکن های مهر متمم وام آن ها از سی میلیون به 40 میلیون تغییر نکرده است. از طرف دیگر سیاست ما تنها ساختمان سازی نیست و فعالیت های فرهنگی و اجتماعی شروع کرده ایم دفتری با همین عنوان در شرکت ایجاد خواهد شد.

طاهرخانی با اشاره به شهرهای جدیدی در منطقه جاسک، منطقه مکران و پارس جنوبی ایجاد خواهد شد: برخی از این پروژه تا مرحله تدوین طرح جامع و عملیاتی شدن پیش رفته‌اند.

کلنگ‌زنی هزار میلیارد تومان پروژه جدید در پردیس

مدیرعامل شهر جدید پردیس نیز در این نشست تصریح کرد: در دهه فجر هزار میلیارد تومان پروژه در شهر جدید پردیس کلنگ زنی خواهد شد.

مهدی هدایتی با بیان اینکه تمام اراضی که امکان واگذاری داشت در بودجه پیش‌بینی شده است، افزود: برنامه ما این است که بخش عمده‌ای از پروژه‌ها تا  پایان سال آینده به مالکان تحویل داده شود.

هدایتی در پاسخ درباره پروژه‌های ناتمام مسکن مهر پردیس، گفت: در حال حاضر 90درصد پروژه‌های پردیس با 70 درصد پیشرفت در حال انجام است و افزایش قیمت دلار باعث کندی اجرای پروژه ها شد که با بخشنامه ای جدیدی که برای تامین اعتبار برای تسریع در تکمیل پروژه‌ها انجام شد به زودی 10 هزار واحد جدید مسکن مهر پردیس تحویل خواهد شد.

مقابله با دلالی در پرند

مدیر عامل شهر جدید پرند  نیز در این نشست خبری، یادآور شد: مسکن پرند در نقطه‌ای قرار دارد که از زلزله آسیب چندانی نمی‌بینند و قرار است دکل‌های فشار قوی پس از امضای قرارداد با یک شرکت خصوصی برداشته و در کانال‌های زیرزمینی با قطر دو و نیم متری  احداث شود.

محسن وطن‌خواهی درباره مشکلات تعاونی‌ها در شهر جدید پرند هم گفت: بسیاری از این تعاونی‌ها دارای مشکلات قضایی و حقوقی هستند که شرکت شهر پرند مستقیم نمی‌تواند ورود کند، با این حال از مردم حمایت می‌کنیم که بتوانند به حقوق خود برسند و در صورتی که مردم با مشکلی مواجه شده اند به مدیریت شهر پرند مراجعه کنند تا در حد امکان حمایت لازم صورت بگیرد.

او با اشاره به اینکه با پلیس فتا برای مقابله با دلالی در پرند هماهنگی کرده‌ایم، افزود: در واقع شبکه‌ای وجود دارد که از پروژه های ما اطلاع دارند و مطمئن هستند زودتر پروژه‌ها تحویل می‌شود با مردم تماس می‌گیرند و آنها را دلسرد می‌کنند تا بتوانند مسکن مهر آن ها را ارزان خریداری کنند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.