| کد خبر: 153650 |

◄ مسترپلن فرودگاه امام آماده شد

سرپرست شهر فرودگاهی امام خمینی (ره)، گفت: شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) از مزایای هاب لجستیکی برخوردار است.

تین نیوز

سرپرست شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) با بیان اینکه شهر فرودگاهی  امام خمینی (ره) از مزایای هاب لجستیکی برخوردار است، عنوان کرد: در بخش لجستیک از 20 شرکت بین‌المللی مشاور گرفتیم و نیازهای آن‌ها را مدنظر قرار دادیم.

به گزارش خبرنگار تین نیوز، کوروش فتاحی با اشاره به فلسفه ایجاد شهر فرودگاهی امام‌خمینی (ره) گفت: نگاه وزیر راه و شهرسازی فراتر  از ایجاد یک فرودگاه بین‌المللی بود، هدف اصلی ما تأثیرگذاری بر GDP کل کشور بود.

او افزود: در این راستا ما به کلیدواژه ارتباطات رسیدیم تا بتوانیم هزینه‌ها را کاهش دهیم، همین نگاه باعث شد که ما از احداث فرودگاه به سمت احداث شهر فرودگاهی برویم.

سرپرست شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) خطاب به مهمانان خارجی حاضر در یک همایش حمل‌ونقلی تأکید کرد: شاید بتوان این‌طور گفت که با توجه به حجم گردش مالی شما، نکته حائز اهمیت این است که هنوز نتوانستید از این ظرفیت اقتصادی در ایران استفاده کنید. 

او با بیان اینکه ما جهانی به شهر فرودگاهی امام (ره) فکر می‌کنیم، افزود: برای اینکه بتوانیم جهانی پیش برویم و نیازمندی‌های بازار جهانی را مشخص کنیم به سراغ مشاوران خارجی رفتیم.

رئیس هیئت‌مدیره شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) تصریح کرد: در حال حاضر مسترپلن فرودگاه امام تمام شده است و در بخش منطقه آزاد نیز 80 درصد پلن آماده است.

فتاحی خاطرنشان کرد: در بخش لجستیک از 20 شرکت بین‌المللی مشاور گرفتیم و نیازهای آن‌ها را مدنظر قرار دادیم تا بتوانیم بسته پیشنهادی ارائه کنیم که مشوق حضور آن‌ها در شهر فرودگاهی باشد. شهر فرودگاهی از حمل‌ونقل چندوجهی به‌عنوان یکی از مشخصه‌ هاب‌های لجستیکی برخوردار بوده و علاوه بر دسترسی به فرودگاه دارای اتوبان و خط ریلی نیز هست.

وی با اشاره به ظرفیت‌های لجستیکی شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) ، توضیح داد: برخورداری از حمل‌ونقل چندوجهی، وجود بندر خشک که دسترسی مستقیم به بنادر فراهم می‌کند، لذا نزدیکی به مراکز پر جمعیت شرایط کم‌نظیری را فراهم کرده‌ است.

فتاحی بیان کرد: ما در عین داشتن 2 هزار 500 هکتار منطقه ویژه و هزار و 500 هکتار منطقه آزاد هیچ کمبودی از نظر فضای مورد نیاز نداریم.

رئیس هیئت‌مدیره شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) گفت: ما کاملاً از حمایت دولت برخورداریم.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.