| کد خبر: 255181 |

◄ گسترش درختکاری در حاشیه بزرگراه همت

حدود ۲ هزار درخت در حاشیه بزرگراه همت کاشته خواهد شد.

تین نیوز

حدود ۲ هزار درخت در حاشیه بزرگراه همت کاشته خواهد شد.

به گزارش تین نیوز، بزرگراه همت تهران اصلی ترین شاهراه غربی شرقی پایتخت است که در چند دهه گذشته همگام با رشد پایتخت به سمت غرب مجموعه شهری تهران ،این بزرگراه نیز توسعه پیدا کرده است. این بزرگراه از سمت شرق به بزرگراه زین الدین و از سمت غرب نیز به بزرگراه شهید خرازی (همت کرج) متصل می شود. لازم به ذکر است که بزرگراه شمالی کرج به عنوان مکمل همت کرج در حال اجراست.  

به گزارش ایسنا، سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج از کاشت بیش از دو هزار اصله درخت در حاشیه بزرگراه همت و کنارگذر شمالی خبر داد. علیرضا عاقلی روز سه شنبه پنجم اردیبهشت با اشاره به آخرین وضعیت توسعه درختکاری حاشیه بزرگراه همت و کنارگذر شمالی اظهار کرد: این پروژه از بوستان جهان نما تا ابتدای تونل بیلقان به وسعت ۳.۵ هکتار است.

وی با بیان اینکه تاکنون دو هزار اصله درخت در این پروژه کاشته شده توضیح داد: آب مورد نیاز درختان این پروژه در جهت کاهش مصرف آب خام از چاه پارک شهید چمران تأمین می شود و تاکنون ۱.۷ کیلومتر از خطوط انتقال آب آن با اجرای سیستم آبیاری قطره ای، تکمیل شده است.

عاقلی در خصوص گونه درختان کاشته شده در مسیر این پروژه گفت: تکمیل پروژه کمربند سبز کرج و حاشیه برگزاره شمالی طبق برنامه تدوین شده با غرس نهال و گونه های مقاوم در برابر کم آبی و سایر تنش های محیطی همچون زیتون تلخ، زبان گنجشک، نارون و انواع توت صورت می گیرد.

این مسئول به جایگاه فضای سبز در توسعه شهری اشاره کرد و گفت: توسعه فضای سبز با ایجاد محیطی متفاوت و برگرفته از الگوی طبیعی برای شهروندان جلوه و نمایی دیگر به شهر می بخشد و علاوه بر ارتقاء آراستگی و فضای سبز ایجاد شده در ورودی های شهر، در کاهش آلودگی هوا، اثربخشی بر روی اکسیژن محیط و کاهش ریزگرد و غبار نیز موثر است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.