| کد خبر: 232580 |

◄ ناوگان چینی و محرومیت رانندگان از کامیون های با کیفیت

دستگاه های مرتبط با مانع تراشی ها برای واردات کامیون های دست دوم اروپایی (سه سال کارکرد) به فروش هر چه بیشتر و گران تر شدن کامیون های بی کیفیت چینی کمک می کنند.

تین نیوز

یک فعال بخش حمل و نقل جاده ای با توجه به اظهار نظرهایی که اخیرا در مخالفت با واردات کامیون های دست دوم اروپایی صورت گرفته است، گفت: نتیجه این رفتار مسئولان مرتبط، هر چه بیشتر گرفتار کردن وارد کنندگان و محرومیت رانندگان از استفاده از کامیون با کیفیت است.

به گزارش تین نیوز، عبدالله خانعلی در بخش نظرهای کاربران این شبکه خبری با بیان این مطلب، افزود:  دستگاه های مرتبط با مانع تراشی ها  برای واردات کامیون های دست دوم اروپایی (سه سال کارکرد) به فروش هر چه بیشتر و گران تر شدن کامیون های بی کیفیت چینی کمک می کنند.

بیشتر بخوانید:

واردات کامیون و سخنی با رئیس کمیسیون صنایع مجلس و دلسوزان رونق تولید ملی

این راننده کامیون عنوان کرد: نکته جالب رفتار دستگاه های مسئول این است که کشوری که خودش سازنده کامیون نیست و خودروسازان آن مونتاژ کار کامیون آن هم کامیون چینی بی کیفیت هستند، می خواهند استاندارد کشورهای اروپایی که سازنده بهترین برندهای کامیون در دنیا هستند و به هیچ عنوان استانداردهای چین در زمینه ساخت کامیون را قبول ندارند و اجازه واردات حتی یک دستگاه کامیون چینی را به کشورشان نمی دهند، را بررسی و برای آنها گواهی یا عدم گواهی صادر کنند.

خانعلی ادامه داد: اگر دستگاه های مسئول کار خود را درست انجام می دادند قطعا نباید اجازه ورود حتی یک دستگاه کامیون و اتوبوس و سواری چینی به کشور داده می شد.

وی از دستگاه های مرتبط با واردات کامیون های اروپایی درخواست کرد استاندارد کشورهایی را که دنیا قبولشان دارد زیر سوال نبرده و در کار واردات کامیون های اروپایی مشکل تراشی نکنند.

 خانعلی همچنین اظهار امیدواری کرد مسئولان سازمان حفاظت محیط زیست فکری هم به حال ضایعات ناوگان چینی که در آینده ای نزدیک فضای ایران را پر خواهد کرد، کرده باشند.

به گزارش تین نیوز، چندی پیش عزت الله اکبری تالارپشتی رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفته است «هر کس را که دست‌اندرکار واردات کامیون‌های دست دوم اروپایی است، چه رئیس جمهور باشد چه وزیر، به دستگاه قضایی معرفی می‌کنیم...حتی اگر هم ظرفیت تولید داخل نداریم، باید کامیون نو وارد می‌شد نه دست دوم؛ دستگاه‌های نو، خدمات پس از فروش دارد، رانندگان هم راحت تر هستند؛ آلودگی هم ندارد؛ بعد هم شرکت‌های خودروساز داخل را موظف کنیم که طی ۳ سال، ساخت داخل را ۱۰۰ درصد بومی سازی کنند»

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.