| کد خبر: 209911 |

◄ انسان محور شدن تهران؛ رویابافی یا واقع‌گرایی؟

یک کاربر تین نیوز در خصوص دیدگاه‌هایی که در مورد لزوم انسان محور شدن شهر تهران مطرح می‌شود، گفت: عبارت «شهر انسان محور» انصافاً عبارت زیبایی است ولی با مختصات تهران همخوانی ندارد.

تین نیوز

یک کاربر تین نیوز در خصوص دیدگاه‌هایی که در مورد لزوم انسان محور شدن شهر تهران مطرح می‌شود، گفت: عبارت «شهر انسان محور» انصافاً عبارت زیبایی است ولی با مختصات تهران همخوانی ندارد.

به گزارش تین نیوز، وی در بخش نظرهای کاربران این شبکه خبری بیان کرد: تهران اگر بخواهد انسان محور باشد حداقل باید 500 کیلومتر مترو درون شهری و حداقل 100 کیلومتر متروی حومه‌ای داشته باشد و در کنار این‌ها مدل‌هایی از حمل و نقل مثل اتوبوسرانی باید تقویت شود و چند هزار اتوبوس نو به ناوگان اضافه شود و مدل‌های دیگری از حمل و نقل خصوصاً ریلی هم برای آن در نظر گرفته شود.

او عنوان کرد: در وضعیت فعلی که مرکز تهران پوشش مترویی دارد و دور تا دور تهران از نعمت مترو بی‌بهره است و حومه تهران هم مدل حمل و نقلی درستی ندارد با وجود گرانی بنزین، باز تمایل مردم به‌سمت خودروی شخصی خواهد بود و اگر همه چیز عالی پیش برود رسیدن تهران به شهری با ویژگی‌های ذکر شده برای انسان محور شدن، حداقل 30 سال زمان می‌برد وحال سوال این است که آیا باید 30 سال ساخت تونل‌ها، پل‌ها و بزرگراه‌ها را متوقف کرد تا رویای شهر انسان محور محقق شود؟!

این کاربر تین نیوز، افزود: ضمن این‌که مناطقی از تهران بعضاً حداقل راه خودرویی هم ندارد و اگر فاجعه یا بحرانی به‌وجود بیاید این مشکل به وجود خواهد آمد که نیروهای امدادی چگونه خود را به محل حادثه برسانند و مردم چگونه تخلیه شوند؟

وی گفت: مسلم است که هر شهر به حداقل شبکه راه‌ها نیاز دارد، آن شهرهای اروپایی که برخی از کارشناسان به آن علاقه‌مند شده‌اند ابتدا شبکه راه‌هایشان را کامل کرده‌اند و بعد از شهر انسان محور حرف می‌زنند.

این کاربر ادامه داد: باید در نظر داشت تهران همانند شهرهای کوچک اروپایی نیست، تهران همانند شهرهای آمریکا بزرگ و وسیع است و رفت و آمد مردم گاهی در مسیرهای طولانی صورتی می‌گیرد که بدون استفاده خودروی شخصی بسیار سخت خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: همچنین شهر انسان محور از پشتوانه شبکه مناسب و درست راه‌های خود قدرت می‌گیرد، حال آن‌که برای مثال بی آر تی غرب به شرق  تهران با آن همه مسافر هر چند صدمتر مجبور است ترمز کرده و پشت چراغ قرمزهای پی در پی بایستد.

او گفت: اما اگر تونل‌هایی مثل تونل استاد معین بتواند این چراغ‌ها را حذف کند نه تنها بسیاری از محلات از بن بست خارج می‌شوند بلکه حمل و نقل عمومی هم جان می‌گیرد.

این کاربر خاطر نشان کرد: همچنین اگر تونل 11 کیلومتری صیاد از میدان سپاه تا بزرگراه آزادگان احداث شود می‌توان یک شریان روان ترافیکی از زیر مرکز شهر ایجاد کرده و با عبور ترافیک اصلی از زیر، در روی شهر و خصوصا در مناطق حومه بازار پلازاهایی احداث، عرض خیابان را کم و به پیاده‌روها اضافه کرد.

او افزود: ضمن اینکه چنین تونلی می‌تواند به پارکینگ‌های طبقاتی که در مراکز شلوغ احداث می‌شوند راه دهد و خروجی آن پارکینگ از درون تونل باشد. مراکزی مثل آتش نشان‌ ها، بیمارستان‌ها و مراکز انتظامی در مسیر هم می‌توانند رمپ‌های اختصاصی برای ورود به تونل داشته باشند تا موقع بحران، مدیریت بحران ناتوان نشود.

این کاربر تین نیوز، عنوان کرد: یک شهر انسان محور که زیست خوبی برای مردمانش فراهم می‌کند حتما یک شهر خدماتی خوب در کنارش دارد بنابراین بهتر است دست از شعار و رویابافی برداریم و متوجه باشیم مختصات تهران بیشتر شبیه شهرهای آمریکایی است تا اروپایی اگرچه شهرهای اروپایی هم به نسبت تهران چند برابر راه خودرویی دارند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • سعید 0 0

    در شهری که ظرفیتش حداکثر دو میلیون نفوس هست، هشت میلیون نفر در هم می لولند بعد از انسان محوری صحبت میکنیم؟
    در چنین شهری نمی شود با کیفیت زندگی کرد.در چنین شهری باید فقط مواظب باشی جیبت را نزنند .