| کد خبر: 169944 |

◄ 53 بار گفتیم ارز تک‌نرخی شود

رئیس اتاق بازرگانی تهران از مخالفت بخش خصوصی با ارز دونرخی خبر داد و مخاطرات آن را بیان کرد.

تین نیوز

رییس اتاق بازرگانی تهران از مخالفت بخش خصوصی با ارز دونرخی خبر داد و مخاطرات آن را بیان کرد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از مهر،  مسعود خوانساری در جلسه هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران گفت: نقدینگی یکی از خطرناک‌ترین مسائل اقتصاد ایران است که از ارز نیز خطرناک‌تر است

او در ادامه گفت: هرگونه انحصار و دونرخی بودن، چیزی جز فساد و رانت به دنبال نخواهد داشت.

خوانساری گفت: دولت از ابتدا اعلام کرد که به هر کالایی که نیاز به ارز داشته باشد، دلار دولتی می‌دهد، بر این اساس ۲۰۰میلیارد دلار تقاضا برای واردات وجود داشت، در حالی‌که بخش خصوصی واقعی به دنبال دریافت ارز رانتی نیست.

وی با اشاره به تک‌نرخی شدن ارز با نرخ ٤٢٠٠ تومان گفت: معلوم بود تک‌نرخی سازی با این نرخ شدنی نیست؛ وقتی دولت می‌گوید به همه ارز با این نرخ می‌دهیم معلوم است که برخی بدون نیاز به ارز به دنبال دریافت آن می‌روند.

رئیس اتاق تهران گفت: بر اساس آمارها ٥٣ بار در جلسات اتاق بر تک‌نرخی کردن ارز تاکید کرده‌ایم و درباره جهش ناگهانی قیمت‌ها هشدار داده‌ایم.

او تصمیم‌گیری درباره بازار ثانویه را دیر اما موثر و خوب اعلام کرد و گفت: با راه‌اندازی بازار ثانویه صادرات تقویت‌شده و واردکنندگان نیز به ارز موردنیاز خود دسترسی خواهند داشت

خوانساری به طرح پیش‌فروش سکه اشاره کرد و گفت: وقتی محدودیتی اعلام نمی‌شود، فردی ٣٠ هزار سکه خریداری می‌کند این یعنی سیاست‌گذاری درست نبوده است.

وی درباره خودرو نیز اظهار داشت: در اول شهریورماه سال گذشته نامه‌ای به دولت نوشتیم که محدودیت در ثبت سفارش باعث اتفاقات امروز خواهد شد؛ تمامی این مسائل ناشی از مشورت نکردن با بخش خصوصی است.

خوانساری از برنامه‌ریزی برای توسعه صادرات و تجارت با کشورهای همسایه مانند عراق، عمان و قطر خبر داد و افزود: از دولت انتظار داریم تا بیشتر به نظرات بخش خصوصی توجه و زودتر هم تصمیم‌گیری کنند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.