| کد خبر: 212291 |

با آورده 200 میلیون تومانی صاحب واحدهای طرح اقدام ملی مسکن شوید

معاون امور مسکن شهری بنیاد مسکن گفت: هزینه خرید واحدهای مسکونی طرح اقدام ملی مسکن بین 300 تا 350 میلیون تومان برآورد شده است که با احتساب مبلغ وام اعطایی به هر واحد، این هزینه به 200 تا 250 میلیون تومان می‌رسد.

تین نیوز

معاون امور مسکن شهری بنیاد مسکن گفت: هزینه خرید واحدهای مسکونی طرح اقدام ملی مسکن بین 300 تا 350 میلیون تومان برآورد شده است که با احتساب مبلغ وام اعطایی به هر واحد، این هزینه به 200 تا 250 میلیون تومان می‌رسد.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری بانک مسکن، جواد حق شناس، معاون امور مسکن شهری بنیاد مسکن اعلام کرد: مطابق با برنامه ریزی های انجام شده امیدواریم برنامه اقدام ملی مسکن و ساخت مسکن ملی تا سال 1400 به اتمام برسد و همه واحدها تحویل متقاضیان شود. وی در خصوص زمان اتمام و تکمیل واحدهای برنامه مسکن ملی توضیح داد: برخی از پروژه ها با توافقات صورت گرفته و واگذاری زمین به بنیاد مسکن برای ساخت آغاز شده است، اما بخشی دیگر هنوز آغاز نشده است و این موضوع، امری طبیعی است چرا که ساخت ساختمان فعالیتی زمان بر و دارای موارد و پیچیدگی های خاص خود است. ما امیدواریم بتوانیم در سال 1400 پروژه ها را به بهره برداری برسانیم.

وی اعلام کرد: بنیاد مسکن از تعداد 400 هزار واحد در شهرهای زیر 100 هزار نفر تعداد 100 هزار واحد مسکونی را تقبل کرده است و کار را در اختیار دارد. همچنین 38 هزار واحد هم با توافق صورت گرفته در شهرهای با جمعیت بیش از 100 هزار نفر احداث خواهد شد.

*هزینه هرواحد مسکن ملی 300میلیون تومان است

حق شناس همچنین در خصوص مساحت واحدهای مسکن ملی که قرار است در شهرهای با جمعیت کمتر از 100 هزار نفر احداث شوند اعلام کرد: میانگین متراژ هر کدام از واحدهای در تعهد بنیاد مسکن برای ساخت در قالب طرح اقدام ملی مسکن 80 مترمربع است که اگر با اغماض و با محاسبه مشاعات هر کدام از واحدها را 100 مترمربع تلقی کنیم برآوردهای ما نشان می دهد در بسیاری از موارد از 300 تا 350 میلیون تومان برای هر واحد مسکونی با احتساب وام باید منابع تامین کنیم که بدون محاسبه وام پیش بینی ما این است که هر واحد از 200 تا 250 میلیون تومان هزینه دارد.

وی همچنین در خصوص رقم آورده اولیه هر کدام از متقاضیان مسکن ملی برای قرار گرفتن آن ها در فهرست افراد واجد شرایط در مرحله اول اعلام کرد: رقم اولیه آورده سپرده گذاران 30 میلیون تومان به ازای هر فرد متقاضی بود که باید به نام خود فرد متقاضی در حساب بانکی سپرده گذاری می شد. هم اکنون با وزارت راه و شهرسازی در حال بررسی هستیم که با توجه به همه آیتم های اثرگذار در هزینه های ساخت و ساز بتوان این مبلغ را واقعی سازی کرد؛ به احتمال این میزان قدری افزایش خواهد یافت و ممکن از است از پروژه ای به پروژه دیگر تغییر کند چون ممکن است در برخی از پروژه ها مساحت زیربنای واحدها با هم متفاوت باشد.

وی همچنین در خصوص نحوه تخصیص زمین به پروژه های اقدام ملی مسکن در شهرهای با جمعیت کمتر از 100 هزار نفر توضیح داد: در این زمینه دو گروه واگذاری در نظر گرفته شده است. در واگذاری های 99 ساله هزینه ای از بابت قیمت زمین به متقاضی تحمیل نمی شود ودر قالب اجاره 99 ساله در اختیار آن ها گذاشته می شود. مورد دوم مربوط به زمین هایی است که دولت مالکیت آن ها را نیز به خریدار انتقال می دهد.پیش بینی شده است که هزینه این زمین ها نیز در قالب اقساط 5 ساله از متقاضیان دریافت شود در نتیجه در زمین هایی که متری واگذار می شود قیمت زمین بنا بر سهم سرانه هر واحد مسکونی از زمین از متقاضی دریافت می شود. این موارد مواردی است که زمین ارزنده است و واحد مسکونی در موقعیت خوبی قرار گرفته و متقاضی بنا بر میزان آورده و بودجه و نقدینگی خود می تواند انتخاب کند که واحد خود را از این پروژه ها انتخاب کند در غیر اینصورت می تواند از پروژه های 99 ساله واحد انتخاب کند که در این حالت هزینه تامین زمین با توجه به اجاره بهای بسیار ناچیزی که متقاضیان در قبال زمین پرداخت می کنند نزدیک به صفر است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • سارا 17 0

    سلام،اگر این طرح برای کارگران و قشر ضعیف هستش،چطور یک کارگر با حقوق زیر ۳ میلیون تومانی میتواند طی ۲ سال ۲۵۰ میلیون تومان برای مسکن ملی پرداخت کند؟اقساط وام بمانددیگر،شما چطور محاسبه میکنید که یک کارگر ۲۵۰ میلیون تا ۳۰۰ میلیون پول پرداخت کند؟

  • نسرین 9 0

    شماگفتیدقصدتتان خاندارشدن مستاجرهاواقشارکم درامده بااین اورده وشرایط سخت چطورماهاکه تومخارج زندگی بااین گرانی وکرایه خانه وبیکاری موندیم پرداخت کنیم بازمال پولداراست من زن سرپرست مستاجردوفرزندمحصل درامدم خداشاهده فقط بهزیستیه تورابخدامردمودریابیدسیرازگرسنه خبرنداره سواره ازپیاده

    • مینا 10 0

      رقم آورده مسکن ملی بسیار زیاد است لطفاً فکری به حال اقشارکم درآمد بشوداگرمادویست میلیون داشتیم نیاز به مسکن شمانبود

  • donya 7 0

    دلتونبه حال ما اواره ها بسوزه ما پول اجارمونو نداریم این همه پول رو از کجا بیاریم ... این بود کمکتون ؟؟

  • ناشناس 6 0

    سلام.طرح خانه دار شدن اقشار ضیف که شما کشید حکایت معماری که خشت اولش روکج گذاشت گر نهدخشت اول را معمارکج_ تاثریامیرود دیوارکج_ بیچاره اون کارگر بدبخت

  • احسان 5 16

    خدا خودتو لعنت كنه نداري نخر يا متراژ پايينتر بردار ٧٥متريشو انتخاب ميكردي تا كمتر پول بدي ديگه لعنو نفرينت برا چيه؟؟؟؟؟؟؟
    شماها به مفت خوري عادت كرديد صدقه ميخاي برو گدايي برا خونه دار شدن بايد پول بدي
    ايا دولت غلط كرده شرايطي گذاشته ك با اورده٥٥٠ تومن نقد و صد تومن وام ك طي ده سال تاكيد ميكنم طي ده سااااال شما گربه صفتها خونه دار بشيد؟؟؟؟؟؟
    با اين پولِت اونم اگه اگه اگه يكجا تو جيبت باشه هم نميتوني حتا يه خونه ٦٠متري بخري
    يكم بخودتون بياييد
    يكم انسان باشيد
    گربه صفتي و بي شخصيتي هم حدي داره

    • Behnam 10 0

      سه شنبه 9 دی 1399 خدا خودتو لعنت کنه که نمی‌فهمی 200 میلیون واسه قشر ضعیف و کم درآمد جور شدنی نیست
      البته شما گفتی 550 (میلیون) تومن که 2 سال پیش با این مبلغ میشد توی مراکز استان ها حدود 4 واحد آپارتمان خرید
      مردم عادی برای خانه‌دار شدن حداقل 20 سال پس انداز و قناعت میکنند، با این افزایش قیمت‌های اخیر باید حدود 80 سال صبر کنند تا آورده نقدی مورد نظر شما رو تهیه کنند و مسکن دولتی تحویل بگیرند!

    • ناشناس 0 2

      بی صفت چرا میری تو همه سایت ها این پیام کپی می کنی

  • علی 10 1

    سلام.اگه مردم رو ازاول اگاه کنید وشفاف سازی کنید که این طرح همه خرج ودخل ها با خود متقاضی هست اینقدر متقاضی که نداشت هیچ از همین الان بیشتر کسانی که اورده نقدی اول رو هم پرداخت کردن دارن انصراف میدن.چرا که خرج آب .برق .گاز .همه چیز به گردن متقاضی هست .اون احمدی نژاد بود تونست خیلی ازمردم رو خانه دارکنه نه روحانی که فقط میخواد مردم رو بدبخت کنه تا برای خودش جابازکنه وبگه من طرح مسکن ملی رو انجام دادم .این دولت همه کارهاش رو بادروغ انجام میده اینم یکی دیگه که تازه داره گندش درمیاد والان مردم رو درجریان میزارن که طرح مسکن ملی این چنین بوده وباید باشه .خداازتون نگدره با این همه دروغ وکثافتکاریتون پشت دین اسلام دارید انجام میدید

  • ناشناس 3 0

    زمین های عادی اطراف شهرها را بدید به مستمندان. کاربری بدید با قیمت پایین. برن بسازن

  • ناشناس 0 0

    با سلام من متقاضی مسکن ملی هستم وسرپرست دوتا دختر یتیم دیگه پول ندارم هرروز ی قیمت میگن تورا خدا دستمون بگیرین