| کد خبر: 199934 |

حضور نماینده ایران در مجمع اسکان بشر سازمان ملل متحد

معاون مسکن و ساختمان ضمن اعلام این مطلب که نخستین نشست هیات اجرایی مجمع اسکان بشر ملل متحد ۲۸ و ۲۹ آبان در کنیا برگزار می‌شود، گفت: ملاقات‌های حاشیه این نشست می‌تواند زمینه‌ساز توسعه روابط دو و چندجانبه در این حوزه با کشورهای شرکت کننده باشد.

تین نیوز
معاون مسکن و ساختمان ضمن اعلام این مطلب که نخستین نشست هیات اجرایی مجمع اسکان بشر ملل متحد ۲۸ و ۲۹ آبان در کنیا برگزار می‌شود، گفت: ملاقات‌های حاشیه این نشست می‌تواند زمینه‌ساز توسعه روابط دو و چندجانبه در این حوزه با کشورهای شرکت کننده باشد.
 

به گزارش تین نیوز به نقل از خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمود محمودزاده معاون مسکن و ساختمان که برای شرکت در نخستین نشست هیات‌اجرایی هبیتات (برنامه اسکان بشر ملل متحد) و به دعوت «میمونا شریف» دبیر اجرایی برنامه اسکان بشر ملل متحد «هبیتات» به نایروبی سفر کرده است در گفت‌وگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، ضمن اشاره به اینکه ساختار مدیریتی و حاکمیتی هبیتات بر اساس مصوبه مجمع عمومی سازمان ملل متحد تغییر کرده و مجمع اسکان بشر سازمان ملل متحد جایگزین شورای حکام هبیتات شده است، به ارایه توضیحاتی از اهداف سفر خود و حضور ایران در این نشست پرداخت.

محمودزاده گفت: نخستین مجمع اسکان بشر ملل متحد خردادمان امسال(۱۳۹۸) در مقر دائم دبیرخانه هبیتات در شهر نایروبی برگزار شد و هیات‌اجرایی هبیتات در آن اجلاس انتخاب شدند. با توجه به سهمیه محدوده در نظر گرفته شده که برای گروه آسیا-پاسفیک هشت کشور بود، عضویت ایران در فضایی کاملا رقابتی از سوی هیات اجرایی پذیرفته شد.

معاون مسکن و ساختمان با اعلام اینکه نشست هیات‌ اجرایی ۲۸ و ۲۹ آبان ماه امسال در نایروبی برگزار می‌شود، تصریح کرد: اعضای هیات اجرایی هبیتات برای نخستین‌بار در ارتباط با این نهاد و فعالیت‌هایش برای چهار سال آینده تصمیم‌گیری می‌کنند.

وی ملاقات‌های حاشیه این نشست را فرصت مناسبی برای جمهوری اسلامی ایران در خصوص مذاکره درباره تداوم فعالیت دفتر تهران و سازوکارهای جدید برشمرد و گفت: ملاقات‌های حاشیه نشست فوق، زمینه‌ساز توسعه روابط دو و چندجانبه در این حوزه با دیگر کشورهای شرکت‌کننده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین محورهای این نشست را در ۶ بند اعلام کرد: ارایه اولیه در خصوص اجرای قطعنامه‌های مصوب در نخستین مجمع اسکان بشر ملل متحد (خرداد۹۸)، ارایه گزارش از میزان دستیابی به اهداف و موفقیت برنامه استراتژیک ۲۰۱۹-۲۰۱۴ هبیتات و همچنین ارایه گزارش دبیرخانه از ارزیابی میزان اجرایی‌شدن این برنامه به هیات اجرایی و بحث‌وتبادل نظر در خصوص برنامه استراتژیک مصوب شده در نشست مجمع هبیتات در خردادماه سالجاری مربوطه به دهه ۲۰۲ تا ۲۰۳۰ هبیتات دو محور اول این نشست است.

محمودزاده، درخواست رسمی از دبیر اجرایی هبیتات برای تهیه فرایند ارزیابی و نظارت بر اجرای برنامه استراتژیک هبیتات و ارایه آن در نشست آتی هیات‌اجرایی در ماه مارس یا آوریل ۲۰۲۰، ارایه آخرین وضعیت اجرایی شدن پروژه‌ها و برنامه‌های کشوری در چند کشور از سوی مجریان، پیش‌بینی جلسات گروه‌های منطقه‌ای و گروه‌های ۷۷ در حاشیه و پیش از جلسات اصلی، و در نهایت بحت و بررسی موضوعات مالی و بودجه‌ای و همچنین چالش‌های روبروی سازمان ملل به صورت عام و دبیرخانه هبیتات به صورت خاص را از دیگر محورهای این نشست عنوان کرد.

گفتنی است در این نشست ۳۶ کشور شرکت‌کننده شامل هشت کشور از آسیا- پاسفیک، هشت کشور از اروپای غربی و سایر، ۱۰ کشور از آفریقا، ۶ کشور از آمریکای لاتین و ۴ کشور از اروپای شرقی، حضور دارند.  

در این نشست از آسیا-پاسفیک کشورهایی همچون جمهوری اسلامی ایران، چین، ژاپن، کره‌جنوبی، هند و سریلانکا، بحرین و اندونزی حضور دارند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.