| کد خبر: 199297 |

افسارگسیختگی در بازار مصالح ساختمانی

عضو کمیسیون عمران مجلس به مسئولیت سنگین دولت جهت تعیین تکلیف پروژه‌های عمرانی اشاره کرد و گفت: برون‌سپاری و جذب مشارکت بخش خصوصی بهترین روش برای اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام کشور است.

تین نیوز

عضو کمیسیون عمران مجلس به مسئولیت سنگین دولت جهت تعیین تکلیف پروژه‌های عمرانی اشاره کرد و گفت: برون‌سپاری و جذب مشارکت بخش خصوصی بهترین روش برای اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام کشور است.

به گزارش تین نیوز به نقل از تسنیم، حسن خسته‌بند نوسانات بسیار شدید قیمت‌ها و افزایش هر روزه نرخ مصالح ساختمانی را یکی از مهم‌ترین معضلات پروژه‌های عمرانی دانست و اظهار داشت: با توجه به حجم بالای پروژه‌های نیمه‌تمام در کشور دولت برای اتمام آن‌ها باید به سمت جذب مشارکت‌های بخش خصوصی حرکت کند.

خسته‌بند برون‌سپاری عملیات اجرایی پروژه‌های عمرانی طبق یک جدول اولویت‌بندی شده را مورد تأکید قرار داد و تصریح کرد: در این بخش دولت ابتدا باید تمام سعی و تلاش خود را برای بهره‌برداری از طرح‌هایی که بالای 80 درصد پیشرفت فیزیکی دارند قرار داده و سپس اعتبارات لازم برای اتمام آن‌ها را در اختیار پیمانکاران قرار دهد.

وی یکی از بزرگ‌ترین موانع و چالش‌های موجود در مسیر اجرای طرح‌های نیمه‌تمام عمرانی را عدم ثبات قیمت مصالح در بازار ذکر کرد و ابراز داشت: این افسارگسیختگی به ویژه از ابتدای امسال تاکنون روند بسیار تندتری به خود گرفته تا جایی‌که در حال حاضر اعتبارات و منابع مالی فعلی برای اتمام طرح‌های نیمه تمام کفایت نمی‌کند.

نماینده مردم بندرانزلی در مجلس کمبود مصالح را یکی از دلایل کند پیش رفتن اجرای طرح‌های عمرانی کشور دانست و بیان داشت: در حال حاضر مقدار زیادی نقدینگی در دست مردم و بخش خصوصی وجود دارد که دولت باید از این سرمایه‌ها با اعطای یکسری مشوق‌ها و ایجاد جذابیت در مسیر اجرای پروژه‌های نیمه‌تمام استفاده کند.

عضو کمیسیون عمران مجلس با تأکید بر اینکه دولت می‌تواند پروژه‌های عمرانی نیمه‌تمامی که سوددهی خوبی دارند را جدا کرده و به سرمایه‌گذاران خصوصی واگذار کند اظهار داشت: با انجام این کار در کنار سود خوبی که نصیب بخش خصوصی می‌شود پروژه‌های عمرانی نیمه‌تمام نیز تعیین تکلیف شده و به بهره‌برداری می‌رسند.

خسته‌بند عدم امکان در نظر گرفتن یک اعتبار و بودجه ثابت برای تکمیل طرح‌های عمرانی نیمه‌تمام در این شرایط اقتصادی موجود را مورد اشاره قرار داد و گفت: بخش عمران ظرفیت بسیار بالایی برای توسعه اشتغال دارد بنابراین با یک برنامه‌ریزی دقیق در کنار تعیین تکلیف پروژه‌ها می‌توان فرصت‌های شغلی بسیار زیادی را ایجاد کرد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: خبرگزاری تسنیم

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.