| کد خبر: 182418 |

نایب رئیس اتحادیه مشاوران املاک تشریح کرد

◄ سمت و سوی معاملات مسکن در نیمه نخست سال 98

خبر افزایش معاملات کذب است و اتحادیه آن را بنا بر آمار تائید نمی‌کند.

تین نیوز

در حالی خبرها حکایت از افزایش عرضه در بازار مسکن شب عید دارد که نایب رئیس اتحادیه مشاوران املاک این موضوع را رد می‌کند.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز،  در خبرها آمده بود که در چند روز اخیر نشانه‌های شروع فصلی از بازار مسکن که می‌توان از آن به‌عنوان «رونق نسبی در شرایط رکودی کنونی بازار مسکن» یاد کرد، مشهود است. اما این خبر از سوی حسام عقبایی با بیان دلایلی رد شد.

وی در تشریح جزئیات عدم افزایش خرید و فروش مسکن در ماه‌های اخیر، گفت: با توجه به وضعیت رکود ادامه‌دار معاملات مسکن در ماه‌های اخیر از تیرماه گذشته روند معاملات نزولی بوده و ما معاملات مسکن رونقی را شاهد نبوده است.

عقبائی با بیان این که در رکود مسکن در مردادماه 36، در شهریورماه 45، مهرماه 54، آبان‌ماه 63، آذرماه 57 و در دی‌ماه 68 درصد نسبت به مشابه سال قبل حجم معاملات کاهش پیدا کرده است گفت: این رقم کماکان نزولی است و با توجه به رشد 92 درصدی قیمت مسکن قدرت خرید مردم نیز کاهش پیدا کرده و لذا این روند در بهمن‌ماه نیز ادامه پیدا کرده است.

وی گفت: خبر افزایش معاملات کذب است  و اتحادیه آن را بنا بر آمار تائید نمی‌کند.

عقبایی در خصوص پیش‌بینی خود از بازار مسکن در روزهای پایانی سال 97 نیز گفت: پیش‌بینی اتحادیه این است که تا پایان سال جاری معاملات مسکن تغییری نخواهد داشت و وضعیت فعلی ادامه‌دار خواهد بود و روند قیمت‌ها با ثبات پیش خواهد رفت.

نایب رئیس اتحادیه مشاوران املاک به موضوع معاملات مسکن در سال 98 پرداخت و گفت: پیش‌بینی‌ها حاکی از آن است که تا نیمه نخست سال آینده رکود بر معاملات مسکن حاکم خواهد بود و قیمت‌ها تغییر محسوسی پیدا نمی‌کند.

وی تغییر در قیمت و بازار مسکن را مشروط به افزایش نرخ ارز دانست و گفت: در صورت عدم افزایش نرخ ارز، رکود در بخش معاملات مسکن با روند فعلی پیش خواهد رفت و مسکن کماکان در رکود باقی می‌ماند لذا پیش‌بینی رکود در بازار مسکن تا شهریورماه سال 98 دور از انتظار نیست.

 در هفته گذشته میزان مراجعه فروشندگان به بنگاه‌های ملکی برای فایل کردن آپارتمان‌های فروشی با افزایش مضاعف روبه‌رو شده است. واسطه‌ها مدعی هستند خبر موفقیت عرضه‌کنندگان در فروش آپارتمان طی چند هفته اول دی ماه دهان به دهان میان مردم چرخیده و فروشندگان بیشتری راغب شده‌اند که از این امکان فصلی در بازار مسکن به نفع خود بهره ببرند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ب غ 0 0

    درتبریز قیمتها بازهم بالا رفته وبنگاههاوملکداران بالا بودن دلارومصالح را دلیل قیمتهای جهشی ميدانند اينبارميگنداهن گران شدما اجاره نشینها سکته میکنیم آخه اينقدرنابساماني و ناامنی و هرج مرج ودلبخواهي پس دولت کجاست دولتی که ادعا ميکردديگه دوران احمدی نژاد گذشت یکشبه ميليونربشي الان یکشبه میلیاردرمیشندبافشارواسترس و بدبخت کردن مردم اجاره نشين