بازدید سایت : ۷۲۵۰۴

◄ تاکید بر استفاده حداکثری از تولیدات داخلی در قطار شهری کشور

در نشست اعضای اتحادیه شرکت های قطار شهری کشور به میزبانی شرکت راه آهن شهری تهران و حومه برگزار و طی آن مباحث مهمی از قبیل لزوم حمایت همه جانبه و تکیه بر تولیدات داخلی خصوصاً در بخش تجهیزات مطرح شد.

تاکید بر استفاده حداکثری از تولیدات داخلی  در قطار شهری کشور
تین نیوز |

نشست اعضای اتحادیه شرکت های قطار شهری کشور به میزبانی شرکت راه آهن شهری تهران و حومه برگزار و طی آن مباحث مهمی از قبیل لزوم حمایت همه جانبه و تکیه بر تولیدات داخلی خصوصاً در بخش تجهیزات، برنامه ۵ ساله هفتم توسعه و نیز ارائه پیشنهادهای مربوط به متروی کلانشهرها در بودجه سال ۱۴۰۱ کشور مطرح شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو)، دهمین نشست اعضای اتحادیه شرکت های قطار شهری کشور در سال جاری با حضور مدیران شرکت های قطارشهری کلانشهرهای کشور و به میزبانی شرکت متروی تهران برپا شد.

بحث پیرامون ضرورت احداث همزمان پایانه و خطوط مترو، بهینه سازی سرفاصله حرکتی قطارها با توجه به معضل کمبود ناوگان حمل و نقلی، مشکل تامین تجهیزات ضروری و افزایش قیمت اقلام مصرفی، بهره گیری بیشتر از سامانه های سیگنالینگ بومی خطوط، فهرست بهای خدمات مترویی و ... از جمله مهمترین موارد مطرح شده در این نشست بود و تبادل بیش از پیش تجربیات اعضاء به منظور رفع حداکثری موانع و مشکلات مورد تاکید حاضران قرار گرفت.

در جمع‌بندی پایانی نشست مذکور، مقرر شد با توجه به عدم عنایت لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ دولت به حمایت لازم از توسعه و نگهداشت حمل و نقل ریلی درون شهری، پیگیری های جدی‌تری از طریق نمایندگان کلانشهرهای کشور در مجلس شورای اسلامی و خصوصاً کمیسیون تلفیق برای اعمال اصلاحات لازم و تصویب آن در صحن علنی و نیز در فرآیند جاری تدوین برنامه پنج ساله هفتم در سازمان برنامه و بودجه صورت پذیرد.

نکته مهم دیگر که مورد اتفاق نظر اعضای نشست اتحادیه بود، لزوم بهره‌مندی از تولیدات و توانمندی های داخلی بود تا ضمن بی نیازی حداکثری از محصولات خارجی، چرخ تولید شرکت های ایرانی با قدرت و سرعت بیشتری به حرکت ادامه دهد.

پخش مستند پروژه طراحی و تولید قطار ملی مترو که نماد بارز توجه به تولیدات داخلی است و نیز ارائه توضیحات تکمیلی در این خصوص، بخش دیگری از برنامه نشست اعضای اتحادیه شرکت های قطار شهری کشور در تهران بود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.