| کد خبر: 235857 |

◄ آغاز عملیات ساخت مترو پردیس معطل مجوز جابجایی ۵۰۰ اصله درخت

در حالی حدود ۲ ماه از صدور مجوز زیست محیطی مترو پردیس می‌گذرد که به دلیل عدم صدور مجوز جابجایی ۵۰۰ اصله درخت عملیات اجرایی آن در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

تین نیوز

 در حالی حدود ۲ ماه از صدور مجوز زیست محیطی مترو پردیس می‌گذرد که به دلیل عدم صدور مجوز جابجایی ۵۰۰ اصله درخت عملیات اجرایی آن در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

به گزارش تین نیوز به نقل از تسنیم، اواسط تیرماه امسال عیسی کلانتری رئیس سابق سازمان حفاظت محیط زیست در نامه‌ای به شرح زیر به محمد اسلامی وزیر سابق راه و شهرسازی با اجرای طرح قطار برقی تهران-پردیس موافقت کرد؛

«در راستای صدور مجوز زیست محیطی قطار برقی تهران-پردیس به استحضار می رساند با عنایت به تصمیمات کمیته ارزیابی شروع عملیات اجرایی طرح مذکور با رعایت شروط اعلامی دفتر زیستگاه‌ها و امور مناطق سازمان متبوع نامه شماره 1400/430/12175 مورخ 1400/04/7 و نیز الزامات مدنظر دفتر برنامه‌ریزی کلان آب و آبفای وزارت نیرو از نظر این سازمان بلامانع است.

لازم به ذکر است نظارت بر حسن اجرای ضوابط زیست محیطی لازم‌الرعایه توسط اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران نیازمند ارائه برنامه زیست محیطی (EMP) توسط مجری و تایید آن توسط سازمان خواهد بود که انتظار دارد موضوع به مجری طرح تاکید و ابلاغ شود.»

پس از این مجوز، عضو هیئت مدیره شرکت عمران شهرهای جدید ایران طی نامه‌ای به سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری تهران خواستار صدور مجوز جابجایی درختان در ورودی قطعه 2 مترو پردیس شد.

در بخشی از نامه میرمحمد غراوی به مختاری آمده است:

« با عنایت به این‌که در بهمن  99 مصوبه دولت جهت اجرای مترو تهران-پردیس اخذ شد و پیرو هماهنگی‌های به‌عمل آمده با سازمان محیط زیست و اداره کل منابع طبیعی استان تهران (بر اساس موافقت نامه مورخ 5 مرداد 1400) برای جابجایی حدود 500 اصله درخت غیربومی در محدوده پورتال ورودی تونل‌های قطعه 2 مترو پردیس در منطقعه سعیدآباد جاجرود... دستور فرمایید نسبت به صدور مجوز جابجایی تخصصی این درختان اقدام شود.»

حدود دو ماه از صدور مجوز زیست محیطی برای ساخت مترو پردیس می‌گذرد اما هنوز سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری تهران مجوز جابجایی درختان اشاره شده برای آغاز عملیات اجرایی این پروژه را صادر نکرده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.