| کد خبر: 261923 |

◄ تکمیل پل کابلی شهرستان پل سفید تا 2 سال دیگر

تلاش می کنیم پروژه پل کابلی پل سفید حداکثر تا ۲.۵ سال آینده به اتمام برسد.

تین نیوز

مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی در جریان سفر یک روزه خود به استان مازندران، از پروژه پل بزرگ کابلی شهرستان پل سفید به طول یک کیلومتر بازدید کرد. وزیر راه و شهرسازی در حاشیه بازدید از این پروژه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تکمیل پروژه پل کابلی پل سفید یکی از گره های ترافیکی مسیر به دلیل حجم بالای تردد به ویژه در ایام تعطیلات را برطرف خواهد کرد.

به گزارش تین نیوز، پل کابلی سوادکوه به تهران که در شهر پل سفید در شهریور 98 کلنگ زنی شد، دارای ۲۰ دهنه است. این پل در حاشیه پل  قدیمی این شهر برای کاهش سطح ترافیک محور سوادکوه- تهران در دست اجرا قرار گرفته است.

سید محمد نظری، مدیرکا راه و شهرسازی وقت مازندران طول این پل را حدود ۶۰۰ متراعلام کرده بود و وعده داد پل در مدت ۳۶ ماه تکمیل و به بهره برداری می رسد. مدیرکل راه و شهرسازی مازندران میزان هزینه پیش بینی برای ساخت این پل را حدود ۱۲۰۰ میلیاردریال اعلام کرده بود.

وزیر راه و شهرسازی درباره توقف پروژه به مدت طولانی گفت: بخش مقدماتی این پروژه آغاز شده اما به دلیل منابع مورد نیاز، سال ها متوقف شده بود. در خصوص تامین منابع مورد نیاز این پروژه و همچین انجام برخی اصلاحات در این طرح و تسریع در ساخت آن دستورات لازم صادر شد.

وی افزود: تلاش می کنیم حداکثر تا ۲.۵ سال آینده این پروژه به اتمام برسد.

وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: با توجه به ویژگی توریستی شهرستان سوادکوه، در اجرای هر سازه عظیم بتنی و عمرانی از جمله این پل باید جنبه های زیبایی شناسی نیز رعایت شود.

وی یادآور شد: تجهیز منابع این پروژه و اموری مثل تملک زمین های اطراف طرح از جمله اقداماتی است که باید در انجام آن ها تسریع شود.

بذرپاش با اشاره به بازدیدهای انجام شده از پروژه های بزرگ و مهم استان مازندران در حوزه های مختلف طی این سفر، درباره طرح توسعه فرودگاه ساری گفت: از جمله اقدامات مورد نیاز، تملک اراضی و اضافه شدن به محوطه فرودگاه، افزایش طول باند، نصب تسهیلات کمک ناوبری برای بهبود کیفیت پروازها و کاهش تاخیرها و افزایش ناوگان در این حوزه برای پاسخگویی به تقاضای موجود است که در خصوص آن ها تصمیماتی اتخاذ شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.