| کد خبر: 255559 |

کریدور شمال جنوب به خوبی فعال نشد

استاندار مازندران با بیان این که در زمینه تجارت بین الملل غفلت کردیم، گفت: نتوانستیم کریدور شمال جنوب را به خوبی فعال کنیم.

تین نیوز

 استاندار مازندران با بیان این که در زمینه تجارت بین الملل غفلت کردیم، گفت: نتوانستیم کریدور شمال - جنوب را به خوبی فعال کنیم.

به گزارش تین نیوز به نقل از بازار، سید محمود حسینی پور با اظهار این که در زمینه تجارت بین الملل غفلت کردیم و نتوانستیم کریدور شمال جنوب را آن گونه که باید فعال کنیم، افزود: تجارت بین‌المللی پر سود و منفعت هست و باید از این ظرفیت برای توسعه استان استفاده کنیم.

وی با اشاره به این که طرح بررسی ها میزان رشد اقتصادی استان طی یکسال از چهار درصد فراتر رفته است، افزود:پیش بینی بر این است که از رشد ۵ درصد در سال جاری خواهیم گذشت و این وضعیت امیدوار کننده است.

استاندار مازندران با بیان این که قطار اقتصادی استان به تندی در حال حرکت است، افزود: در سال جاری رشد ۸ درصدی اقتصادی ترسیم شده است و برای تحقق آن نیازمند کار مضاعف هستیم.

استاندار مازندران با بیان اینکه رشد اقتصادی در همه ارکان تاثیرگذار است، افزود: سیاست گذاری های کلان اقتصادی در ستاد عالی رشد اقتصادی ترسیم می شود و در حوزه صادرات برنامه ریزی ویژه داریم و فعال کردن کریدر شمال - جنوب در مازندران اهمیت بسزایی دارد.

حسینی‌پور نقش تجار و اتاق بازرگانی را برای تحقق رشد اقتصادی پررنگ دانست و گفت: نقش فعالان اقتصادی نیز برای صادرات باید پررنگ شود تا بتوانید در سال جاری تجربه جدیدی را در حوزه صادرات در استان مازندران ثبت کنیم زیرا دیپلماسی اقتصادی با کشورها نیازمند نگاه جدید است و به توسعه استان کمک خواهد کرد.

استاندار مازندران بازگشایی مسیر تجارت بین کشورهای مختلف به ویژه کشورهای حاشیه خزر و سی آی اس را از اولویت ها بیان کرد و گفت: رونق صادرات در استان مازندران از جمله انتظارات به شمار می رود.

مولدسازی مهمترین ملاک رشد اقتصادی است

وی یکی از مهمترین ملاک های تحقق رشد اقتصادی در استان را مولدسازی اموال دولتی بیان کرد و از دستگاه های استان خواست برای اجرای این برنامه وارد کار و میدان شوند تا برای مولدسازی اراضی دولتی نقش موثری را داشته باشیم.

وی با بیان اینکه فرمانداران به صورت جهادی سال قبل وارد میدان شدند، گفت: امسال نیز پایش و نظارت ویژه را بر دستگاه ها اعمال خواهیم کرد زیرا دیگر دوره ارائه گزارش های بدون پشتوانه گذشته است.

وی ادامه داد مردم از دستگاه انتظار دارند که برای توسعه استان چه کردند و گزارش عملکرد آنها باید به مردم ارائه شودو هر شهرستانی بتواند سرمایه گذار بیشتری را جذب کند در قطار مدیریتی استان جایگاه ویژه‌ای خواهد داشت.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.