| کد خبر: 193991 |

◄ مازندران رتبه سوم پر ترددترین استان کشور را به خود اختصاص داد

در چهار ماه نخست سال، مازندران رتبه سوم پر ترددترین استان کشور را به خود اختصاص داد.

تین نیوز

سرپرست معاونت راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران، گفت: برابر آمار به‌دست آمده از 102 سامانه تردد شماری منصوب در محورهای استان، از لحاظ متوسط تردد ساعتی وسایل نقلیه طی چهار ماه نخست سال جاری، مازندران رتبه سوم پرترددترین استان را پس از استان‌های البرز و تهران در کشور به خود اختصاص داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران، اسماعیل فولادی سوادکوهی ضمن اعلام این خبر افزود: سهم استان از کل تردد کشور 6 درصد بوده، در حالی‌که به لحاظ شبکه راه‌های برون شهری، استان مازندران 3 درصد از کل شبکه راه‌های کشور را دارد.

 فولادی سوادکوهی در ادامه بیان کرد: میانگین تردد ساعتی وسیله نقلیه در ساعت 18 لغایت 19 بوده که این آمار یک و نیم برابر میزان تردد میانگین روز است، با توجه به این‌که در این بازه زمانی پایان ساعت کاری کشاورزی است نیاز بیش‌تر به حضور گشت راهداری و پلیس راه در محورهای فرعی و اصلی فاقد جداکننده میانی و با تردد بالای ادوات کشاورزی را می‌طلبد تا از ورود ادوات کشاورزی که با خود گل و لای را به سمت محور حمل می‌کنند، خودداری کنند.

وی بر تهیه و نصب شبرنگ در پشت ادوات کشاورزی جهت خوب دیده شدن تاکید کرد و افزود: وجود این شبرنگ‌ها در کاهش تصافات و بالا بردن ضریب ایمنی نقش اساسی ایفا می‌کند.

سرپرست معاونت راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران، پرترددترین محورهای استان را ساری-قائمشهر، بابل –آمل ، بابلسر-بابل و قائمشهر-بابل و ساری –کیاسر در اوج ترافیک اعلام کرد.

بنابراین گزارش، طول جاده‌های اصلی و فرعی و روستایی مازندران بیش از ده هزار و چهارصد کیلومتر است. 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.