| کد خبر: 168953 |

◄ زیرساخت‌های امیرآباد در حال توسعه است

استاندار مازندران پروژه‌های زیربنایی حمل‌ونقل در بندر امیرآباد را تشریح کرد.

تین نیوز

استاندار مازندران پروژه‌های زیربنایی حمل‌ونقل در بندر امیرآباد را تشریح کرد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد اسلامی گفت: خط آهن به بندر امیرآباد با اقدام و پشتیبانی سازمان بنادر و دریانوردی طی چهار سال گذشته جهت تکمیل و تجهیز  این بندر راه‌اندازی شد.

او درباره  تجهیز و تکمیل بندر امیرآباد گفت: ایجاد قابلیت‌های حمل‌ونقل زمینی ،توسعه حمل‌ونقل ریلی شامل برقی کردن خطوط آهن بوده و تا اینچه‌برون هم خواهد رفت مجموعه اقداماتی است که در تکمیل کریدور شمال- جنوب انجام‌شده است.

استاندار مازندران از رایزنی با تامین‌کننده  مالی بین‌المللی برای تکمیل موارد فوق خبر داد و گفت: دوخطه کردن و برقی کردن خط آهن تهران- شمال، توسط راه‌آهن در مجموعه وزارت راه و شهرسازی در حال انجام است و قراردادها منعقد شده است.

اسلامی گفت: ایجاد شرایط مناسب برای حمل‌ونقل در جاده‌های درون و برون‌شهری استان از  اقداماتی  است که استان مازندران در رابطه با سفرهای تابستانی در اسکان خودروها، اسکان مسافران، رونق گردشگری و ساماندهی به گردشگران، در دستور کار دارد.

او در ادامه تشریح کرد: سه اقدام به‌صورت موازی و به‌عنوان سیاست، رویکرد و به‌عنوان پروژه‌های موردحمایت در دستور کار قرار دارد.

استاندار مازندران در ادامه گفت:  ازجمله آن‌ها، پیگیری راه‌آهن سریع‌السیر برقی در حمل‌ونقل ریلی برای کاهش زمان سفر است. توسعه آزادراه‌ها و همچنین توسعه و تامین زیرساخت‌های گردشگری که شامل ایجاد مراکز اقامتی، سیاحتی و گردشگری است در دستور کار استان قرار دارد.

اسلامی از مذاکره با سرمایه‌گذاران داخلی و بین‌المللی برای تحقق سه هدف یادشده خبر داد و گفت: برای توسعه استان در حال جذب سرمایه‌گذار هستیم.

او ادامه داد: مجموعه اقدامات انجام‌شده در استان سبب شده تا جاده‌های مواصلاتی به شریان‌های اصلی متصل شوند و اینکار با تاکیدی که مجموعه وزارت راه و شهرسازی به پیمانکاران داشت و متعهد کردن آن‌ها در حال انجام است که با این کار ظرفیت حمل‌ونقل افزایش‌یافته و سهولت در حمل‌ونقل نیز ایجاد خواهد شد که با این کار عملاً توسعه متوازن را شاهد خواهیم بود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.