| کد خبر: 105176 |

مدرن ترین برج کنترل دریایی در نوشهر افتتاح می شود

تین‌نیوز| مدیر کل اداره بنادر و دریانوردی استان مازندران گفت: مدرن ترن برج کنترل دریایی شمال کشور با طرح کشتی در نوشهر ساخته شده است و به زودی به بهره برداری می رسد.
 

مدیر کل اداره بنادر و دریانوردی استان مازندران اظهار داشت: میزان تخلیه و بارگیری کالا در بنادر استان مازندران طی شش ماهه نخست امسال با کاهش 28 درصدی همراه بوده است.
سیاوش رضوانی افزود: یکی از مهمترین دلایل این امر کاهش شدید واردات غلات است که باعث شده در فعالیت های بندری اثر منفی داشته باشد.
 
وی خاطرنشان ساخت: اما با تلاش های در حال انجام و رایزنی های صورت گرفته با سرمایه گذاران بخش خصوصی در تلاش هستیم این رشد منفی را به حداقل رسانیم.
این مقام مسئول در استان مازندران بیان داشت: بر اساس برنامه ریزهای صورت گرفته قصد داریم تا پایان سال جاری رقم کاهش 28 درصدی را به صفر برسانیم.
 
ساخت مخازن سوختی و روغن خوراکی در بندر نوشهر 
وی در ادامه گفته های خود به تلاش برای حضور سرمایه گذاران بخش خصوصی در راستای توسعه فعالیت های بندری استان مازندران اشاره کرد و گفت: در راستای توسعه فعالیت های بنادر استان مازندران، در حال حاضر فراخوان دو پروژه سرمایه گذاری در بندر نوشهر اعلام شده است.
رضوانی ادامه داد: یکی از پروژه ها شامل ساخت مخازن سوخت فراورده های نفتی و دیگری نیز پروژه ساخت مخازن روغن خوراکی در محوطه بندر نوشهر است.
 
مدیر کل اداره بنادر و دریانوردی استان مازندران گفت: به زودی برنده های این مناقصه ها مشخص خواهند شد تا با تکمیل مطالعات لازم، عملیات اجرایی این پروژه ها آغاز شود.
وی اذعان داشت: پس از ارائه طرح های مطالعاتی از سوی سرمایه گذاران بخش خصوصی و انجام ارزیابی اقتصادی پروژه ها، طرح کلی باید به تایید اداره بنادر و دریانوردی استان مازندران برسد.
مدیر کل اداره بنادر و دریانوردی استان مازندران اظهار امیدواری کرد: تا پایان سال جاری شاهد آغاز عملیات اجرایی ساخت این مخازن نفتی و روغن خوراکی باشیم.
 
برج کنترل دریایی نوشهر در دهه فجر امسال افتتاح می شود
رضوانی در ادامه سخنان خود از افتتاح برج کنترل بندر نوشهر همزمان با ایام دهه فجر امسال خبر داد و گفت: این برج کنترل که به شکل کشتی ساخته شده است در شمال کشور بی نظیر است.
وی خاطرنشان ساخت: حدود سه ماه پیش، برج کنترل نوشهر از سوی پیمانکار مربوطه به اداره بنادر و دریانوردی مازندران تحویل داده شده است.
 
این مقام مسئول در استان مازندران تاکید کرد: هم اکنون در حال تجهیز این برج کنترل به منظور افتتاح و بهره برداری کامل از آن هستیم.
به گفته مدیر کل اداره بنادر و دریانوردی استان مازندران، نصب سیستم های مخابراتی روی برج به منظور راه اندازی سیستم های اطلاع رسانی مختلف در حال انجام است.
وی تصریح کرد: این برج کنترل دارای 43 متر ارتفاع است که به منظور ساخت آن ظرف مدت دو سال گذشته، بالغ بر 70 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.
 
پیگیریهای جدی برای جلوگیری از تعرض به حریم دریا و ساحل 
رضوانی در ادامه گفته های خود به تداوم پیگیری های اداره کل بنادر و دریانوردی استان مازندران به عنوان یکی از اعضای کمیته مدیریت ساماندهی یکپارچه سواحل اشاره کرد و گفت: تعطیلی فعالیت های این کمیته بی معنا است چرا که بلافاصله شاهد تعرض به حریم سواحل خواهیم بود.
 
مدیر کل اداره بنادر و دریانوردی استان مازندران بیان داشت: تجاوزگران به حریم دریا به شدت مورد پیگرد قانونی قرار خواهند گرفت.
به گفته وی، بخشی از پرونده های تعرض به سواحل و دریا در دادگاه های مازندران رسیدگی شده و بخش دیگری نیز در حال رسیدگی است.
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.