| کد خبر: 267707 |

پل "بلیلوند" خرم آباد افتتاح شد

پل "بلیلوند" (شهدای بالاگریوه) خرم آباد روز سه شنبه طی آیینی با حضور "داوود منظور" معاون رییس جمهور و رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور به بهره برداری رسید.

تین نیوز

پل "بلیلوند" (شهدای بالاگریوه) خرم آباد روز سه شنبه طی آیینی با حضور "داوود منظور" معاون رییس جمهور و رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور به بهره برداری رسید.

به گزارش  تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی ، جاده بلیلوند یکی از محورهای مهم و پرترافیک حاشیه شهر خرم‌آباد بوده و احداث پل آن از مطالبات مردم خرم آباد محسوب می شد به همین دلیل عملیات اجرایی این پل اسفندماه ۱۳۹۷ آغاز و تا سال ۱۳۹۹ با ۳۲ درصد پیشرفت فیزیکی ادامه داشت، اما پس از آن به مدت یکسال متوقف و عملیات اجرایی این طرح اسفندماه سال گذشته از سر گرفته شد.

طول این پل ۱۰۴ متر و عرض آن نیز ۱۴.۱ متر و دارای چهار دهنه ۲۴ متری است و به شکل بتنی با تیر پیش ساخته احداث شده که با بهره برداری از آن ساکنان بیش از ۵۰ روستای منطقه از جاده مناسب برخوردار خواهند شد.

۶۱۰ میلیارد ریال برای اجرای این پروژه هزینه شده و ارزش روز این پل حدود یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال برآورد می شود.

پل بلیلوند برای گردشگرانی که از این مسیر استفاده می کنند جزو جاده های میانبر محسوب می شود و عابران نیز به عنوان یک راه دسترسی اصلی از جنوب شهر به مناطق مرکزی خرم آباد از آن بهره مند خواهند شد و همچنین راه دسترسی به ۱۰۰ روستا و جاده آبشار نوژیان بوده که تردد در این مسیر از مرکز شهر بیشتر است و سهم بسزایی نیز در تقسیم ترافیک خواهد داشت.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.