| کد خبر: 246790 |

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان قزوین :

◄ ۲۷ درصد آلودگی منطقه ناشی از تالاب الله آباد است/ لزوم مطالعه دقیق سند آمایش برای کمک به توسعه استان

با مطالعات صورت گرفته در آبیک مشخص شد که 27 درصد آلودگی منطقه ناشی از تالاب الله آباد است و بنابراین مطالعات دقیق در توسعه به ما کمک می‌کند.

تین نیوز

با مطالعات صورت گرفته در آبیک مشخص شد که 27 درصد آلودگی منطقه ناشی از تالاب الله آباد است و بنابراین مطالعات دقیق در توسعه به ما کمک می‌کند.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایلنا، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان قزوین گفت: بررسی‌ها و مطالعات صورت گرفته در سند آمایش به درک بهتر وضعیت استان و یافتن عوامل مشکلات تاثیرگذار است، به عنوان نمونه با مطالعات صورت گرفته در آبیک مشخص شد که 27 درصد آلودگی منطقه ناشی از تالاب الله آباد است و بنابراین مطالعات دقیق در توسعه به ما کمک می‌کند.

ابوالفضل یاری با اشاره به اهمیت سند آمایش استان گفت: در سند آمایش استان ضمن در نظر گرفتن ظرفیت‌ها، نیازها و آینده استان بایدها و نبایدهایی هم ترسیم شده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان قزوین ادامه داد: براساس سند آمایش و مطالعات صورت گرفته در این راستا فعالیت‌ها و اقدامات مختلفی برای استان رقم خورده که ممنوعیت استقرار صنایع پتروشیمی و آب‌بر، عدم توسعه کمی شهرک‌های صنعتی در برخی مناطق استان از جمله آن‌ها است.

وی عنوان کرد: پروژه‌های کلانی که در استان مطرح است مانند بندر خشک، شهرک هزار هکتاری انرژی خورشیدی و منطقه آزاد کشاورزی هم براساس مطالعات صورت گرفته در این سند مورد بررسی قرار گرفته است.

این مسئول ادامه داد: همچنین درباره توسعه نیروگاه شهید رجایی  هم ملاحظات در نظر گرفته شده و وضعیت بررسی شده است و در مجموع طرح‌هایی که در داخل استان اجرا می‌شوند با سند آمایش مخالف نیستند، صرفا در موارد محدودی که موضوع ملی و منافع کشور در میان باشد تفاوت‌هایی وجود خواهد داشت که استفاده از مازوت از جمله آن‌ها است.

وی تاکید کرد: سند آمایش و مطالعات صورت گرفته در درک بهتر مسایل استان کمک می‌کند به عنوان نمونه پیشتر از  این فکر می‌کردیم نیروگاه و سیمان آبیک عامل اصلی آلودگی در این شهر است اما با مطالعات مشخص شد که درصد آلایندگی نیروگاه نه و کارخانه سیمان حدود هفت تا هشت درصد است و 27 درصد هم ناشی از تالاب الله آباد است.

یاری عنوان کرد: تکیه بر کشاورزی دانش بنیان و توجه به فضاهای گلخانه‌ای و همچنین راه اندازی گردیس علم و فناوری آبیک به این دلیل است که صنایع به لحاظ کمی نباید توسعه پیدا کنند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: خبرگزاری ایلنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.