| کد خبر: 241901 |

◄ آگاهی رسانی مستمر مانع از گسترش اعتیاد در جامعه می شود

اقدامات فرهنگی و آگاهی رسانی در کنار مبارزه با عاملان توزیع و قاچاق مواد مخدر مانعی برای گسترش اعتیاد است.

تین نیوز

 علی رحمانی دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر قزوین گفت: در حوزه مواد مخدر و اعتیاد در کنار مبارزه سلبی،  آگاهی رسانی فرهنگی می‌تواند زمینه گسترش مواد مخدر در جامعه را کاهش دهد.

به گزارش خبرنگار تین نیوز از قزوین، رحمانی افزود: از یک سو در مبارزه با مواد مخدر از تولید تا کشت و قاچاق و خرید وفروش  در داخل و مرزها در حال تلاش هستیم و خوشبختانه هم در کشور و هم در استان در این زمینه موفق عمل شده است تا جایی که در سال  ۱۴۰۰، ۴۲۰۰ کیلو انواع مواد مخدر کشف شد و بیش از 5 هزار نفر شامل قاچاقچی، خرده فروش، معتاد و غیره دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شدند.

1

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر قزوین ادامه داد: از سوی دیگر در راستای پیشگیری از مصرف مواد مخدر اقدامات فرهنگی بسیاری انجام شده است؛ که می‌توان به اطلاع رسانی و راه‌اندازی خط مشاوره تلفنی به شماره ۱۵۷۰ توسط آموزش‌و پرورش، تشکیل کانون یاریگران زندگی در ۲۵ واحد صنعتی استان، برگزاری مسابقه پیامکی برای کارگران و ارسال محتواهای پیشگیری از اعتیاد برای ۱۶ هزار شماره همراه کارگران استان، اجرای طرح یاریگران زندگی با موضوع توانمندسازی دانش‌آموزان، اولیا و مربیان در ۴۳۳۶ مدرسه و تشکیل کانون یاریگران زندگی در ۸۳۸ مدرسه اشاره کرد.

2

رحمانی با بیان اینکه صداوسیما نقش بسیار موثری در پیشگیری از اعتیاد به مواد مخدر در جامعه می‌تواند داشته باشد اعلام کرد: در طی ۵ سال گذشته هر ساله با صداوسیما  قرارداد تولید و پخش برنامه‌ که شامل ۲۸۰ برنامه با موضوع پیشگیری از مصرف مواد مخدر انجام شده است.

 

3

او بیان اینکه تعامل با سمن‌ها یا سازمان‌های مردم‌نهاد حوزه‌های  آسیب‌های اجتماعی در راستای اهداف شورای هماهنگی از جمله اقدامات دیگری است که انجام شده است گفت: از ۱۴ سازمان مردم‌نهاد در سطح استان جهت اجرای برنامه‌های آمووزشی، فرهنگی و هنری مناطق آلوده استان حمایت مالی شده است.

4

علی رحمانی دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر در پایان تاکید کرد: برنامه‌های پیشگیری از اعتیاد در راس اهداف شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان قرار دارد و موفقیت در این مسیر نیازمند همکاری تمام دستگاهای متولی است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.