| کد خبر: 239135 |

◄ کنترل مدیران فنی شرکت های مسافربری در استان قزوین

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قزوین، خبر از ارتقای سطح ایمنی برای مسافران با اجرای طرح ویژه کنترل مدیران فنی شرکت های مسافربری استان، داد.

تین نیوز

قزوین_ سید مرتضی نصری| علیرضا معیری پور گفت: اجرای طرح ویژه کنترل مدیران فنی شرکت های مسافربری در واقع با هدف ارتقای سطح ایمنی بخش حمل و نقل مسافر و کاهش وقوع حوادث ناشی از وضعیت نامناسب وسایل نقلیه به مورد اجرا گذاشته شده است.

 به گزارش تین نیوز، وی بیان کرد: براساس قوانین و مقررات موجود، هر شرکت حمل و نقل مسافربری باید یک مدیر فنی و کارآزموده را به کارگیرد و مدیر یاد شده نیز باید قبل از حرکت هر اتوبوس مسافربری به مقصد ، تمامی شرایط وسیله نقلیه را مورد سنجش قرار دهد.

وی در ادامه اظهار داشت: هر دستگاه اتوبوس مسافربری علاوه بر داشتن گواهی فنی معتبر، باید قبل از حرکت وضعیت لاستیک ها، سلامت بخاری و یا سرمایش خودرو، برف پاک کن شیشه ها، جعبه کمک های اولیه، کپسول آتش نشانی و سایر موارد آن توسط مدیر فنی مورد بازدید قرار گرفته و در صورت داشتن شرایط لازم، مجوز صورت وضعیت برای آن صادر شود.  

معیری پور خاطرنشان کرد: شرکت های حمل و نقل مسافربری ضمن مهیا کردن وسیله نقلیه، باید امنیت مسافرانی که از وسایل حمل و نقل عمومی مجاز استفاده می کنند را تا حد امکان تامین کرده و به قوانین و مقررات وضع شده در این حوزه دقت عمل لازم را نیز به خرج دهند.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری استان قزوین با بیان اینکه تا پیش از این و به صورت گزینشی کار نظارت بر وسایل نقلیه عمومی به مورد اجرا گذاشته شده بود، تصریح کرد: با توجه به شرایط جوی و مهم بودن این مساله، اجرای طرح ویژه کنترل مدیران فنی شرکت های مسافربری استان برای تمامی شرکت ها الزام آور شده و نیروهای ایمنی و ترافیک راهداری نیز ضمن برگزاری جلسات مختلف با اصناف حمل و نقلی از جمله شرکت های اتوبوسی، سواری و انجمن صنفی رانندگان این موضوع به طور کامل اطلاع رسانی کرده اند.

ناوگان اتوبوس های مسافربری استان قزوین دارای ۱۶۰ دستگاه اتوبوس و ۳۰۰ راننده است. این استان همچنین دارای ۲۱۵ کیلومتر آزادراه و ۴۱۵ کیلومتر بزرگراه بوده و هم اکنون نیز از پنج هزار و ۳۲۸ کیلومتر راه روستایی آن، ۲ هزار و ۶۷۰ کیلومتر آسفالت شده، ۶۹۳ کیلومتر آن راه شوسه و یک هزار و ۹۶۵ کیلومتر نیز خاکی و جیب رو است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.