| کد خبر: 238990 |

◄ انتقال مشاغل جاذب سفر از مرکز شهر قزوین و کاهش ترافیک

رییس شورای اسلامی شهر قزوین در جلسه علنی پارلمان محلی این شهر بیان کرد: به منظور ساماندهی و کاهش ترافیک نباید مشاغل جاذب سفر در نقاط مرکزی شهر قزوین متمرکز شود و باید این مشاغل به مکان های اطراف و دور از مرکز منتقل شود.

تین نیوز

قزوین_ سید مرتضی نصری|فرج اله فصیحی رامندی  در جلسه شورا که با دستور کار بررسی دفترچه عوارضات شهرداری قزوین در سال آینده برگزار شد با بیان این مطلب اظهار کرد: نباید مشاغل جاذب سفر مانند مراکز درمانی، مطب ها و آزمایشگاه ها و مراکز خدماتی دیگر، همگی در نقاط مرکزی شهر متمرکز شوند و باید در مکانهای اطراف و دور از مرکز شهر مستقر گردند.

وی افزود: افزایش تعرفه عوارض مراکز تجاری در نقاط مرکزی شهر چاره مناسبی برای عدم استقرار این مراکز نیست، لذا باید این مراکز ترغیب شوند تا به نقاط دورتر از مرکز شهر منتقل شوند.

فصیحی رامندی در ادامه جلسه که به بررسی دفترچه عوارض شهرداری قزوین در سال آینده اختصاص داشت اظهار کرد: در چند جلسه این دفترچه با تمام جزییات مورد بررسی و بحث و تبادل نظر با اعضای شورا قرار گرفته است.

وی تاکید کرد: افزایش قیمت منطقه بندی در سطح شهر برای صدور پروانه ساختمانی باید هر سال اعمال شود تا ناچار نباشیم به یکباره افزایش زیادی را داشته باشیم.

رییس شورای اسلامی شهر قزوین بر لزوم توجه به نقاط منفصل شهری و مناطق کم برخوردار جنوب شهر در تعرفه پروانه ساختمانی تاکید و خاطر نشان کرد: به منظور ایجاد مشوق ساخت و ساز در نقاط منفصل شهری و مناطق جنوبی شهر قزوین باید تخفیفاتی را برای این نقاط در نظر گرفت.

وی پیشنهاد کرد در مناطق منفصل شهری به غیر از منطقه دانش، هفت سنگان، پردیس و قایم نسبت به سال گذشته تغییری نداشته باشد و در منطقه یک شهر قزوین با کاهش 20 درصدی محاسبه شود.

وی همچنین در ادامه جلسه به بررسی جزییات دفترچه عوارضات شهرداری قزوین و بخشهای مختلف آن پرداخت و گفت: در بخشهایی از این دفترچه باید اصلاحاتی صورت گیرد و سپس در مورد تصویب آن تصمیم گیری شود.

وی در ابتدای سخنانش در این جلسه به عطر دل انگیز حضور پنج تن از لاله های پرپر جنگ تحمیلی اشاره کرد و گفت: با حضور مسئولین استانی و شهری نماینده ولی فقیه در استان، فرماندهان و اقشار مختلف مردم از پنج شهید که دو تن از آنها شناسایی شده و سه تن گمنام هستند در شهر قزوین استقبال شد و عطر و بوی خاص شهادت را در سطح شهر منتشر نمود.

فصیحی رامندی در پایان خاطر نشان کرد: پیکر سه تن از این شهدا شناسایی نشده و گمنام هستند که پیکر دوتن در محل لشگر 16زرهی قزوین و یک تن دیگر در بویین زهرا به خاک سپرده می شود و پیکر دوتن از این شهدا که شناسایی شده اند در زادگاهشان به خاک سپرده خواهد شد.

وی همچنین بر روح بلند همه شهدای والامقام درود فرستاد و گفت: پیکر مطهر این شهدا در روز پنج شنبه همزمان با شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) از محل آرامگاه امامزاده اسماعیل تا گلزار شهدا تشییع خواهد شد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.