| کد خبر: 235675 |

رییس هیئت مدیره سازمان نطام مهندسی ساختمان استان قزوین:

◄ انتقاد از حذف دقیقه نودی و نادیده گرفتن رای دیوان عدالت اداری

قزوین-رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین گفت: از مجموع ۱۱ عضو هیئت مدیره در نهایت شش نفر بواسطه فشارها و پیگیری‌های وزارتخانه و اداره کل برای حضور در انتخابات انصراف داده و پروانه چهار نفر نیز طبق نامه وزیر تعلیق شد و عملا ۱۰ نفر از لیست انتخابات دوره هشتم خط خورد؛ این درحالی است که اعتقاد داریم هیچ خطایی صورت نگرفته است.

تین نیوز

تین نیوز- سیدمرتضی نصری| سید کاظم مجابی با اشاره به موضوع تعارض منافع در رابطه با فعالیت اعضای هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی تصریح کرد : به طور کلی تعارض منافع را به طور کامل قبول داریم و با آن مخالفتی نداریم اما روند آن قابل بررسی است و اگر بنا باشد به شیوه کنونی اجرایی شود باید از پیش در آن جریان قرار گرفته باشیم.

به گزارش خبرنگار تین نیوز، رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین افزود: در رابطه با تعارض منافع در دوره وزارت اسلامی به طرق مختلف از وزارت خانه درباره اینکه تعارض منافع مشمول چه مواردی است استعلام شده و متاسفلنه پاسخی دریافت نشد، در انتخابات شورای مرکزی نیز موضوع تعارض منافع در نظر گرفته نشد و انتخابات برگزار شد.
 
وی ادامه داد: باتوجه به سوالات متعدد، رئیس نظام مهندسی وقت تعارض منافع را تعریف کرد که مطابق با آن صرفا رئیس سازمان در استفاده از پروانه خود منع شده بود و سایر اعضای هیئت مدیره در این باره مشکلی نداشتند.
 
این مسئول اظهار کرد: در مرداد ماه سال جاری و برای پروسه انتخابات، طی نامه‌ای موضوع تعارض منافع مطرح شد و  مطابق با قانون جدید کلیه ارکان سازمان، اگر با پروانه خود فعالیت داشته باشند مشمول تعارض منافع بوده و احراز صلاحیت آن‌ها منتفی است.
 
وی یاد آور شد: درباره این قانون جدید به دیوان عدالت اداری شکایت شده و دستور لغو آن صادر شده و موضوع بررسی تعارض منافع به شورای انتظامی ارجاع داده شد.
 
مجابی با تاکید بر اینکه در شهریور ماه و پس از استعلامات صورت گرفته از مراجع چهارگانه، اعضای هیئت مدیره سه مرتبه مورد تایید قرار گرفتند، گفت: وزیر جدید، پیرو مکاتابات وزیر قبلی پیگیر تعارض منافع شده و بنابراین ممنوعیت فعالیت تمام ارکان سازمان، در بررسی صلاحیت‌ها مد نظر قرار گرفت که البته در این شرایط نیز صلاحیت تمام اعضا تایید شد.
 
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین گفت: از نظر کارکردی نیز اعضای هیئت ندیزه استان کمترین کارکرد را داشته و حتی یک نفر هیچ کارکردی نداشت، اما با فشارهایی که وارد شد و مطرح شدن این موضوع که از اختیار وزیر برای تعلیق پروانه استفاده خواهد شد، در نهایت تعدادی از اعضا برای حضور در انتخابات انصراف دادند.
 
وی بیان کرد: اعضای هیئت مدیره در این دوره ۱۱ نفر بود که یک نفر به هیچ وجه کار نکرده، تعدادی از اعضا نیز در قالب ضوابط و بدون هیچ گونه تخطی از قوانین در حوزه طراحی، نظارت و اجرا و تعدادی از اعضا نیز در کارشناسی ماده ۲۷ که ارتباطی با سازمان ندارد و با کمترین کارکرد، فعالیت داشتند.
 
این مسئول خاطرنشان کرد: در نهایت شش نفر بواسطه فشارها و پیگیری‌های وزارتخانه و اداره کل برای حضور در انتخابات انصراف داده که البته هنوز در هیئت مدیره کنونی عضو هستند و پروانه چهار نفر نیز طبق نامه وزیر تعلیق شده و در نتیجه عضویت آن‌ها در هیئت مدیره ابطال شد.
 
مجابی در پایان گفت: اعتقاد ما بر این است که ما هیچ خطایی نکرده‌ایم و وزارتخانه نمی‌تواند پایان دوره مصادیق را اعلام کرده و عطف بما سبق کند؛ ضمن اینکه دیوان عدالت اداری نیز حکم لغو این روند را صادر کرده بود.
آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.