| کد خبر: 235469 |

رئیس سازمان نظام‌مهندسی ساختمان استان قزوین:

معرفی به شورای انتظامی به معنای وقوع تخلف نیست

انتخابات بدون هیچ مشکلی در استان قزوین برگزار می‌شود.

تین نیوز

رئیس سازمان نظام‌مهندسی ساختمان استان قزوین با بیان اینکه معرفی به شورای انتظامی به‌منزله تخلف نیست گفت: انتخابات بدون هیچ مشکلی در استان قزوین برگزار می‌شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از سید کاظم مجابی با اشاره به مباحث مطرح‌شده در رابطه با معرفی اعضا هیئت‌مدیره سازمان نظام‌مهندسی ساختمان استان قزوین به شورای انتظامی اظهار کرد: در تیرماه سال جاری وزیر وقت راه و شهرسازی نامه‌ای با موضوع تعارض منافع را به استان‌ها ابلاغ و در آن به مواردی با عنوان تعارض منافع اشاره کرده بودند که با توجه به زمان ابلاغ و مستنداتی که از قبل وجود داشت، باعث اعتراض همکاران نظام‌مهندسی در سراسر کشور شد.

وی افزود: در این ابلاغیه اشاره شده بود که ارکان سازمان به دلیل اینکه با پروانه اشتغال خود مشغول به کار بوده‌اند، مشمول تعارض منافع بوده و به‌عنوان متخلف به شورای انتظامی معرفی خواهند شد.

رئیس سازمان نظام‌مهندسی ساختمان استان قزوین با بیان اینکه این نامه باعث شکل‌گیری اعتراضاتی در سطح کشور شد، تأکید کرد: یکی از دلایل اعتراض این بود که اصولاً قانون تعارض منافع در بین مهندسین این‌گونه نیست بلکه در قانون اشاره شده که تعارض منافع به این معنا است که کنترل کننده نباید مجری باشد و شخص دیگری غیر از مجری باید نظارت بر کار و نقشه را بر عهده بگیرد.

وی اضافه کرد: علاوه بر این، در همین بازه زمانی در بحث تعارض منافع به اشکال مختلف استعلام‌های متعددی از وزارت خانه دال بر اینکه مصادیق این تعارض منافع و افراد مشمول نیز به‌صورت شفاف اعلام شود صورت گرفت اما پاسخی از سوی وزارت راه و شهرسازی دریافت نشد.

مجابی ادامه داد: از سویی حدود یک سال و نیم پیش با حضور اعضای هیئت‌مدیره نظام‌مهندسی ساختمان سراسر کشور، انتخابات شورای مرکزی نظام‌مهندسی برگزار شد که شرکت در آن نیازمند تأیید صلاحیت از سوی وزارت راه و شهرسازی بود و جالب اینجاست که در آن مقطع زمانی هم بحث تعارض منافعی که امروز مطرح است مطرح نشده بود.

وی خاطرنشان کرد: رئیس وقت نظام‌مهندسی کشور نیز در مکاتبه‌ای به غیر از رئیس، بقیه افراد از جمله هیئت‌مدیره استان‌ها را از قانون تعارض منافع مبری دانسته بود.

این مسئول تصریح کرد: بنا بر همین ادله و خیلی از ادله‌های دیگر که اسناد و مدارک آن نیز موجود است موضوع در دیوان عدالت اداری مطرح و در رأی دیوان بیان شد که رد صلاحیت منتفی است اما به‌منظور بررسی موضوع تعارض منافع، ارکان سازمان به شورای انتظامی معرفی شوند تا به‌عنوان مرجع رسیدگی به موضوعات این‌چنینی ورود کرده و بررسی لازم را انجام دهد.

وی گفت: چون هنوز صلاحیت‌ها اعلام نشده بود و حال هیئت اجرایی در حال رسیدگی بود این پروسه نیز انجام و نتیجه بررسی نیز به هیئت اجرایی و نظارت اعلام شد.

مجابی اظهار کرد: در حال حاضر شورای انتظامی بر اساس مستندات موجود در حال بررسی است اما با توجه به زمان‌بندی صورت گرفته هیئت اجرایی و هیئت نظارت، صلاحیت هیئت‌مدیره را در ابتدای شهریورماه تأیید کرد تا انتخابات برگزار شود.

وی افزود: در حال حاضر نیز با توجه به تأیید صلاحیت‌ها، تبلیغات و پروسه انتخابات بدون هیچ مشکلی در حال انجام است.

رئیس سازمان نظام‌مهندسی ساختمان استان قزوین عنوان کرد: بر اساس مکاتبات صورت گرفته، اعلام نظرها نشان دهنده این است که اگر قرار باشد پروسه تعارض منافع با این تعابیر ابلاغ شده از سوی وزیر عملیاتی شود، شاید عطف به گذشته نباشد و از این به بعد این موضوع ملاک قرار بگیرد.

وی تأکید کرد: معرفی هیئت‌مدیره و ارکان سازمان به شورای انتظامی مربوط به قبل از انتخابات و تأیید صلاحیت‌ها بوده و امروز هیچ‌گونه موضوعی نداریم و اعضا هیئت‌مدیره بر اساس صلاحیت‌های گرفته شده در انتخابات حضور دارند.

مجابی در پایان با بیان اینکه معرفی به شورای انتظامی به‌منزله تخلف نیست یادآور شد: هیئت‌مدیره استان‌ها در سراسر کشور بنا به نامه وزیر راه و شهرسازی برای بررسی بیشتر به شورای انتظامی معرفی شده‌اند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.