| کد خبر: 234685 |

◄ معرفی ۴ طرح کشاورزی برای دریافت پروانه گردشگری کشاورزی

رییس گروه محیط زیست و سلامت غذا سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین از معرفی ۴ طرح کشاورزی جهت دریافت پروانه گردشگری کشاورزی به سازمان میراث فرهنگی خبر داد.

تین نیوز

تین نیوز/ سید مرتضی نصری- - سعید ابیت با اعلام این خبر بیان کرد:  وزارتخانه‌های جهاد کشاورزی و میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در خصوص توسعه گردشگری کشاورزی، شورای راهبری مشترک با حضور مدیریت‌های بخش‌های تخصصی سازمان‌های مذکور در سطح استان در راستای اجرای تفاهم نامه مشترک  و موافقت اولیه با چهار طرح متقاضی فعالیت در گردشگری کشاورزی در سطح استان صورت گرفت.

به گزارش خبرنگار تین نیوز، وی گفت: این طرح‌ها در بخش‌های باغبانی و امور دام فعال است که پس از تکمیل مدارک در سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نسبت به صدور مجوز برای آن‌ها اقدام خواهد شد. 

او همچنین در ادامه گفت : از مزایای اجرای طرح گردشگری کشاورزی در سطح استان می توان به بهبود معیشت کشاورزان و توسعه پایدار روستایی، کاهش بیکاری و افزایش درآمد روستاییان می‌شود و فرصت مناسبی را برای گذران اوقات فراغت، خرید بی واسطه برای بازدید کنندگان اشاره کرد.

گفتنی است، گردشگری کشاورزی شاخه‌ای از گردشگری روستایی است که در آن کارآفرینان کشاورزی و اعضای خانوار آن‌ها، خدماتی را برای فراهم شدن امکان مشارکت عملی و اغنا نیازهای بازدیدکنندگان در محیط‌های کشاورزی ارائه می‌کنند و همچنین گردشگران در ازای استفاده از این خدمات  هزینه‌ای را به کشاورز و خانوار او می‌پردازند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.