| کد خبر: 226928 |

مدیر کل بهزیستی استان قزوین:

بیش از هفت هزار کودک قزوینی غربالگری شنوایی شدند

مدیرکل بهزیستی استان قزوین گفت: هفت هزار و ۲۲۴ کودک قزوینی از ابتدای امسال به منظور پیشگیری از انواع معلولیت‌ها تحت غربالگری شنوایی قرار گرفتند

تین نیوز

قزوین- مدیرکل بهزیستی استان قزوین گفت: هفت هزار و ۲۲۴ کودک قزوینی از ابتدای امسال به منظور پیشگیری از انواع معلولیت‌ها تحت غربالگری شنوایی قرار گرفتند.

به گزارش خبرنگار ما ، علیرضا وارثی  اظهار داشت: سازمان بهزیستی در راستای پیشگیری از معلولیت های جسمی با اجرای برنامه ها و طرح های پیشگیرانه در جهت کاهش بروز برخی از انواع معلولیت ها فعالیت می کند.

وی بیان کرد : این برنامه به منظور شناسایی و پیشگیری نوزادان و شیرخواران دارای اختلالات شنوایی از سال ۱۳۸۶ آغاز شده است و هم اکنون در سطح بیمارستان هایی که تولد نوزاد در آن اتفاق می‌افتد، انجام می‌شود.

مدیر کل بهزیستی استان قزوین تثریح کرد : براساس این برنامه، نوزادان پس از تولد و قبل از ترخیص توسط سنجشگران تحت نظارت بهزیستی که در بیمارستان‌ها و بخش نوزادان مستقر هستند سنجش می‌شوند و در صورت مشکوک شناخته شدن به مراکز تخصصی شنوایی سنجی ارجاع خواهند شد تا در آنجا پس از انجام آزمایش های تشخیصی تحت درمان قرار بگیرند و در صورت نیاز به پزشکان متخصص ارجاع شوند.

وی اضافه کرد: این مرکز در سال ۹۸، ۱۵ هزار و ۹۲۲ نوزاد را غربالگری کرد که امیدواریم این عدد را سال به سال افزایش دهیم و با اطمینان بیشتری فعالیت های شنوایی نوزادان را پیش ببریم.

وارثی در پایان بیان کرد: البته شیوع ویروس کرونا و موضوعات بهداشتی، مقداری این طرح را با مشکلاتی روبه رو کرده است ولی با توجه به رعایت شدید دستورالعمل های بهداشتی امیدواریم این طرح به خوبی هر چه بهتر پیش برود

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.