| کد خبر: 226277 |

جانشین ستاد مبارزه با کرونا استان قزوین:

ابتلای جوانان و نوجوانان به کرونا در حال افزایش است

جانشین ستاد مبارزه با کرونا استان قزوین گفت : نگران افزایش ابتلای جوانان و نوجوانان به ویروس کرونا هستیم و خانواده ها باید مراقبت از فرزندان خود را بیشتر کنند

تین نیوز

قزوین- جانشین ستاد مبارزه با کرونا استان قزوین گفت : نگران افزایش ابتلای جوانان و نوجوانان به ویروس کرونا هستیم و خانواده ها باید مراقبت از فرزندان خود را بیشتر کنند

به گزارش خبرنگار ما ، منوچهر حبیبی در قرارگاه عملیاتی مقابله باکرونا در استان قزوین که در سالن مدیریت بحران استانداری برگزار شد اظهارداشت: متاسفانه شیب نزولی بیماری در استان چند روزی کند شده که زنگ خطری برای مسئولان است تا برای آن تدبیر کنند. 

وی بیان کرد: البته شاید به دلیل صفر شدن فوتی ها در روزهای گذشته در مجموع شرایط خوبی داریم اما همچنان نیازمند مراقبت های بیشتری هستیم تا حساسیت مردم کم نشود و بیماری را جدی بگیرند.

جانشین ستاد مبارزه با کرونا استان قزوین بیان کرد : بیماریابی باید به صورت فعال در مراکز بهداشتی انجام شود زیرا گاهی شناسایی بموقع افراد مبتلا، رهگیری و هدایت آنها می تواند در پیشگیری بسیار موثر باشد.

حبیبی اظهار کرد: ابتلای جوانان و نوجوانان به ویروس کرونا در استان در حال افزایش است و خانواده ها باید مراقبت ها را بیشتر کنند زیرا اگر نظارت و کنترل نشود با مشکلات جدی مواجه خواهیم شد.

وی بیان کرد: با قاطعیت و مستمر باید جلوی تجمع و تردد بی مورد را بگیریم تا تلفات و ابتلا کاهش یابد و در این زمینه ممنوع بودن تردد شبانه همچنان باقیست.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد : قرنطینه معکوس مهمترین رویکرد وزارت بهداشت است و از آنجا که حدود ۸ درصد جمعیت ما بالای ۶۰ سال سن دارد و ۸۰ درصد فوتی ها بالای ۷۰ سال هستنداین افراد باید قرنطینه معکوس شوند.

حبیبی گفت: باید از این افراد درخواست کنیم از خانه خارج نشوند، ماسک زده و فاصله اجتماعی را رعایت کنند تا بیماری کنترل شود.

وی افزود : قرنطینه معکوس نیازمند آموزش و اطلاع رسانی است که با کمک رسانه ها می توانیم این بخش را جدی بگیریم تا کنترل بیماری محقق شود.

جانشین ستاد کرونای استان قزوین گفت: از همکاران دانشگاه علوم پزشکی انتظار داریم برنامه ریزی کنند تا  اگر کسی در منزل قادر به قرنطینه نبود حتما در نقاهتگاه هایی که از سوی دانشگاه و هلال احمر راه اندازی شده نگهداری شوند.

  وی تصریح کرد : رستوران ها و تالارها باید مراقبت کنند تا دوباره تعطیل نشوند و اگر این صنف به پروتکل ها بی توجه باشند برای حفظ سلامت مردم مجبور به توقف فعالیت آنها خواهیم شد.

حبیبی در پایان گفت : وضعیت دفاتر پیشخوان خوب نیست و پروتکل ها رعایت نمی شود و شاهد جمعیت زیادی در این دفاتر هستیم که باید کنترل و مراقب ها بیشتر شود و در صورت بی توجهی برای این صنف نیز تصمیم گیری خواهد شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.