| کد خبر: 219914 |

۲۵۴ فقره تخلف اضافه حمل بار در راه‌های استان قزوین شناسایی شد

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای قزوین از شناسایی ۲۵۴ فقره تخلف مربوط به حمل بار اضافه بر ظرفیت وسایل نقلیه در راه‌های ارتباطی این استان طی نیمه نخست امسال خبر داد.

تین نیوز

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای قزوین از شناسایی ۲۵۴ فقره تخلف مربوط به حمل بار اضافه بر ظرفیت وسایل نقلیه در راه‌های ارتباطی این استان طی نیمه نخست امسال خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، جوادحق‌لطفی اظهار داشت: ثبت این تعداد تخلف که با همکاری پلیس راه استان مورد شناسایی قرار گرفت از نظر میزان بار اضافه حمل شده نسبت به مدت مشابه سال گذشته با افزایش ۱۱.۴ درصدی همراه بوده است.

به گفته این مسوول راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان، حمل بار اضافه بر ظرفیت مجاز خودرو در طول راه‌های ارتباطی علاوه بر افزایش احتمال وقوع تصادفات و حوادث رانندگی، یکی از مهمترین علت‌های تخریب رویه آسفالت جاده‌ها و ابنیه فنی است که متاسفانه سالانه هزینه‌های زیادی را به جاده، و خودرو و کاربران جاده‌ای تحمیل می‌کند.

حق‌لطفی با بیان اینکه بیشترین تخلف حمل بار اضافه در جاده‌ها متعلق به خودروهای حامل مواد معدنی بوده، یادآور شد: با توجه به خسارت‌های ناشی از تردد بارهای معدنی، اختصاص سهم یک درصدی درآمد معادن که در بند ۵ ماده ۴۲ قانون برنامه ششم توسعه ضروری بوده و همچنین معادل ۱۵ درصد از بهای ماده معدنی براساس ماده ۱۴ قانون معادن کشور برای ترمیم راه‌ها باید به طور کامل اجرا شود.

وی ادامه داد: به منظور جلوگیری و برخورد با تخلف‌های صورت گرفته مربوط به اضافه تناژ بار، گشت‌های نظارتی با مشارکت پلیس راه در سطح راه‌های استان در حال اجرا بوده و امیدواریم با تقویت این تیم‌ها شاهد رعایت بیش از پیش نکات ایمنی از سوی رانندگان وسایل نقلیه در جاده‌ها باشیم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین از رانندگان وسایل نقلیه سنگین خواست با رعایت حمل میزان مجاز بار به ارتقای ایمنی تردد و راه‌ها کمک کنند.

استان قزوین دارای ۶ هزار و ۶۷۷ کیلومتر راه شامل ۲۱۷ کیلومتر آزادراه، ۳۲۸ کیلومتر بزرگراه، ۲۳۰ کیلومتر راه اصلی، ۵۶۴ کیلومتر راه فرعی است و از نظر آزادراه‌ها نیز رتبه سوم کشور را دارد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.