| کد خبر: 207977 |

قرارگاه نوروزی مدیریت بحران راهداری قزوین تشکیل شد

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا، نزدیک شدن به تعطیلات نوروز ۹۹ و احتمال وقوع سیل، قرارگاه مدیریت بحران این اداره کل تشکیل شد.

تین نیوز

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا، نزدیک شدن به تعطیلات نوروز ۹۹ و احتمال وقوع سیل، قرارگاه مدیریت بحران این اداره کل تشکیل شد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از مهر، جواد حق لطفی در این باره اظهار کرد: با توجه به شرایط پیش رو و به لحاظ احتمال بارش‌های سنگین باران و وقوع سیل در روزها و هفته‌های آینده و همچنین چالش‌های متأثر از ویروس کووید ۱۹ در حوزه حمل و نقل، قرارگاه مدیریت بحران به دستور رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور به قزوین و سایر استان‌ها ابلاغ شده است.

وی اضافه کرد: با تشکیل این قرارگاه که ساختار تشکیلاتی آن مشخص شده است سازوکارهای مورد نیاز جهت تقویت و تسریع خدمات‌رسانی فراهم و آمادگی تمام بخش‌ها جهت واکنش به موقع در پیش، حین و پس از بحران ارتقا می‌یابد.

حق لطفی با تاکید بر اینکه در مدیریت بحران راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بر تمام امور ضروری در مواجهه با بحران تاکید شده ادامه داد: پایش و مدیریت راه‌ها، هماهنگی امور ماشین آلات راهداری، حمل و نقل عمومی مسافران، امور عملیاتی مرکز مدیریت راه‌ها، تحلیل و پیش بینی بارش‌ها و ترددها، اعلام هشدارها و اخطاریه‌های هواشناسی، نظارت و تأمین بهداشت و سلامت در مجتمع‌های بین راهی، ایمنی حمل و نقل و ترافیک، ایمن سازی راه‌ها پس از سیل و تهیه آمار و فهرست راه‌های مسدود شده از جمله موارد پیش بینی شده‌ای است که توسط قرارگاه مرکزی مدیریت بحران این اداره کل با جدیت رصد و پیگیری خواهد شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین گفت: مدیریت بحران راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان با برگزاری جلسات روزانه قرارگاه، انسجام بخشی به فعالیت‌ها و بهره گیری از توان تمام نیروهای انسانی در حوزه راهداری و حمل و نقل در جهت حفاظت و صیانت از ایمنی راه‌ها و حمل و نقل تلاش می‌کند و در این راستا کشیک‌های شبانه روزی نیز در اداره کل و ادارات شهرستانی تعیین شده تا نظارت مستمر بر وضعیت راه‌ها داشته باشند.

حق لطفی افزود: حدود ۳۰۰ نیروی راهدار به همراه ۲۸۵ دستگاه ماشین آلات سبک، سنگین و نیمه سنگین عملیات نوروزی راهداری را برعهده دارند و در زمان بارندگی شدید و سیل در آماده باش کامل خواهند بود.

سیل در سال جاری ۲۷۰ میلیارد ریال به ابنیه فنی و راه‌های استان قزوین خسارت وارد کرد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.