| کد خبر: 206233 |

تردد ۸۰ درصدی خودروها در آزادراه‌های قزوین

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای قزوین گفت: ۸۰ درصد از تردد خودروها در راه‌های ارتباطی این استان از ابتدای سال جاری تاکنون از طریق آزادراه‌ها انجام شده است.

تین نیوز

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای قزوین گفت: ۸۰ درصد از تردد خودروها در راه‌های ارتباطی این استان از ابتدای سال جاری تاکنون از طریق آزادراه‌ها انجام شده است.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از ایرنا، جواد حق‌لطفی روز سه‌شنبه اظهار داشت: از ابتدای امسال ۲۷۱ میلیون و ۱۳۱ هزار و ۷۴۳ تردد توسط خودروهای سبک و سنگین در جاده‌های این استان به ثبت رسیده که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۹ درصد افزایش داشته است.

وی ادامه داد: از مجموع تردد خودروها در جاده‌های استان، ۱۴.۲ درصد سهم وسایل نقلیه سنگین بوده که بیشتر آنها از راه ارتباطی بویین زهرا - ساوه و برعکس عبور کرده‌اند.

وی با بیان اینکه طی این مدت ۲۴ درصد از وسایل نقلیه عبوری متاسفانه فاصله طولی مجاز با خودرو مقابل را رعایت نکرده‌اند، تصریح کرد: بیشترین میزان تخلفات صورت گرفته در این زمینه با ۴۷ درصد مربوط به آزاد راه قزوین - کرج بوده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین با بیان اینکه آمار تردد در راه‌ها به وسیله ۶۱ سامانه تردد شمار به ثبت می‌رسد، افزود: دستگاه‌های تردد شمار، اطلاعات مربوط به سرعت و سبقت غیرمجاز و همچنین رعایت نکردن فاصله طولی وسایل نقلیه عبوری در راه‌های ارتباطی استان را به ثبت می‌رسانند.

حق لطفی تصریح کرد: با استفاده از سامانه‌های هوشمند، ضمن جلوگیری از وقوع تخلفات، از بروز تصادف و حوادث رانندگی تا حد بسیار زیادی  پیشگیری می‌شود.

استان قزوین دارای ۶ هزار و ۶۷۷ کیلومتر جاده شامل ۲۱۷ کیلومتر آزادراه، ۳۱۳ کیلومتر بزرگراه، ۲۳۰ کیلومتر راه اصلی، ۵۶۴ کیلومتر راه فرعی، ۲ هزار و ۳۳۷ کیلومتر راه روستایی آسفالته، ۹۹۳ کیلومتر راه شوسه و یک هزار و ۹۷۳ کیلومتر راه خاکی است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.