| کد خبر: 185282 |

تخریب 200 کیلومتر راه روستایی در قزوین بر اثر سیل

200 کیلومتر راه روستایی در قزوین بر اثر سیل تخریب شد.

تین نیوز

    جانشین ستاد مدیریت بحران و معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین گفت: سیل هفته گذشته منجر به تخریب 200 کیلومتر راه روستایی به همراه 100 دهانه پل در استان شد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از ایرنا، علی فرخزاد در سومین نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران قزوین با اشاره به خسارت های سیل اخیر، افزود: در این حادثه، یک هزار و 450 واحد مسکونی استان از 10 تا 100 درصد، 15 واحد مرغداری و استخر پرورش ماهی، یک هزار و 730 واحد انباری و نگهداری دام و علوفه دچار خسارت شده و 151 راس دام گوسفند نیز تلف شدند.

این مسئول گفت: در این حادثه همچنین 3500 هکتار از اراضی باغی و زراعی استان در حادثه سیل اخیر دچار خسارت شدند.

وی با بیان اینکه هفته گذشته یک سوم بارندگی های سال زراعی گذشته تنها در مدت 48 ساعت در سطح استان صورت گرفت، یادآور شد: خسارت های اولیه سیل در این استان بالغ بر یک هزار و 460 میلیارد ریال برآورد شده است.

فرخزاد یادآور شد: برای ارزیابی خسارت های ناشی از سیل استان، تیم های ارزیاب وارد عمل شده تا بتوانند ضمن بررسی میزان دقیق خسارات، تا اواخر هفته جاری فهرست دقیقی از آسیب دیدگی ها را تهیه و به مرکز ارسال کنند.

این مسئول عمرانی استان با اشاره به رفع تصرف 16 هکتار از اراضی مورد تصرف شده در استان طی سال گذشته، تاکید کرد: متاسفانه وضعیت تصرف اراضی حاشیه مسیل و رودخانه های استان مناسب نبوده و از این رو نهضت آزادسازی این نوع بسترها باید در دستور کار جدی دستگاه های ذیربط در سال جاری قرار بگیرد و افراد و دستگاه های متخلف نیز مشخص شوند.

وی به نحوه کمک رسانی به استان های سیل زده هم اشاره کرد و گفت: به منظور توزیع عادلانه اقلام مورد نیاز به سیل زدگان، کار جمع آوری و ارسال این کمک ها باید از طریق ستاد مردمی مدیریت بحران، هلال احمر، سپاه، کمیته امداد و بهزیستی صورت بگیرد و هیچ نهاد دیگر حق انجام این کار را ندارد.

فرخزاد همچنین به افزایش 40 درصدی بازدید کنندگان نوروزی از مناطق گردشگری و تاریخی این استان در سال جاری اشاره کرد و گفت: با اقدامات و برنامه ریزی های صورت گرفته مدت اقامت مسافران نوروزی نیز با 16 درصد افزایش روبرو بود.

وی با اشاره به تردد 22 میلیون و 700 هزار دستگاه خودرو از راه های ارتباطی استان در ایام نوروز،گفت: عملیات ایمن سازی صورت گرفته به همراه رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی از سوی رانندگان باعث کاهش 50 درصدی تلفات ناشی از فوت در این استان شد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.