| کد خبر: 168573 |

◄ TOD مردم را با خطوط ریلی آشتی می‌دهد

مدیرکل راه‌آهن شمال غرب از اتمام مطالعات استقرار نظام TOD در راه‌آهن قزوین در سال جاری خبر داد.

تین نیوز

مدیرکل راه‌آهن شمال غرب از اتمام مطالعات استقرار نظام TOD در راه‌آهن قزوین در سال جاری خبر داد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، علی خدایی گفت: مطالعات راه‌آهن قزوین به‌عنوان یکی از ایستگاه‌های پایلوت برای اجرای طرح TOD امسال به اتمام می‌رسد.

او درباره مزایای این طرح گفت: اتصال حمل‌ونقلی شهری و بین‌شهری، ارائه خدمات بهتر به هم‌وطنان در عین  رفع معضل ترافیک، کاهش مصرف سوخت ،مبارزه با آلودگی هوا و خروج منطقه از فرسودگی ازجمله مزایای اجرای طرح TOD در ایستگاه‌های راه‌آهن است.

مدیرکل راه‌آهن شمال غرب گفت: در اطراف ایستگاه راه‌آهن مراکز تجاری و هتلینگ ایجاد خواهد شد تا نیاز افرادی که نیازمند استفاده از این امکانات هستند برطرف شود.

خدایی درباره  دوخطه کردن خط تهران-قزوین-زنجان گفت: این پروژه حدود ۵۳درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در ۴ قطعه از قزوین تا زنجان تقسیم‌شده است.

او درباره هزینه احداث این پروژه گفت: به دوخطه کردن راه‌آهن تهران-قزوین-زنجان ۶۵۰ میلیارد تومان اعتبار تخصیص داده‌شده و در حال حاضر  پیمانکاران ۳۵۰میلیارد تومان دریافت کرده‌اند.

خدایی درباره سفرهای تابستانی گفت: در تابستان افزایش قطار نداریم اما ظرفیت قطارها و ضریب اشغال افزایش می‌یابد و همچنین قطارهای گردشگری در تابستان و ایام خاص در منطقه مثل یوم العباس ماه محرم یا جشنواره آش زنجان برقرار خواهد شد.

مدیرکل راه‌آهن شمال غرب به افزایش ۴.۱درصدی در حمل‌ونقل ریلی امسال اشاره کرد و ادامه داد: کیفیت خدمات داخل قطار هم در حال افزایش است تا با اقبال بیشتری روبه‌رو شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین  نیز از افتتاح محو ریلی تهران قزوین در سال جاری خبر داد و گفت: پس از ابلاغ وزارت راه و شهرسازی مبنی بر ارتباط بین حمل‌ونقل برون‌ و درون‌شهری، دوخطه کردن محور تهران – قزوین و قزوین – زنجان در دستور کار قرار گرفت.

مسعود حق‌لطفی گفت: محور زنجان تقریبا پیشرفت فیزیکی 60درصدی داشته و  محور قزوین – رشت هم بیش از ۹۵درصد رشد را شاهد بوده است که این موارد باعث شد توسعه ایستگاه راه‌آهن قزوین برای گسترش در دستور کار قرار گیرد.

حق‌لطفی ادامه داد: این موارد پازل‌های تشکیل‌دهنده TOD بودند که پس از ارائه این مجموعه به شخص وزیر، ایشان هم دستور دادند با توجه به ظرفیت‌های استانی در این موضوع همکاری لازم به عمل‌آید.

وی افزود: البته این امتیازات برای سایر شغل‌های حمل‌ونقلی ازجمله اتوبوس‌رانی و پایانه‌های مربوط به آن‌هم وجود دارد و هر آنچه برای راه‌آهن در نظر گرفته‌شده برای BRT هم مطرح بوده و اتصال این دو هم در پایانه غرب خواهد بود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.