| کد خبر: 146804 |

◄ تراژدی غرق‌شدگی 18 نفر درکانال‌های آبیاری‌ و سکوت مسؤلان آب‌منطقه‌ای قزوین

از ابتدای سال جاری تاکنون 19 نفر در دریای خزر بر اثر ناآشنایی با فنون شنا یا شنا کردن در محل‌های غیرمجاز که ناجیان غریق در آن مکان حضور ندارند غرق شده‌اند. این در حالی است که تراژدی وحشتناک غرق شدگان در کانال‌های آبیاری دشت قزوین از ابتدای سال جاری به 18 نفر رسیده و در اثر غفلت مسؤلان اداره‌کل آب منطقه‌ای استان قزوین می رود که از آمارهای غرق‌شدگان دریای خزر پیشی بگیرد

تین نیوز

سید مرتضی نصری خبرنگار تین‌نیوز ازقزوین: از ابتدای سال جاری تاکنون  19 نفر در دریای خزر بر اثر ناآشنایی با فنون شنا یا شنا کردن در محل‌های غیرمجاز که ناجیان غریق در آن مکان حضور ندارند غرق شده‌اند. این در حالی است که تراژدی وحشتناک غرق شدگان در کانال‌های آبیاری دشت قزوین از ابتدای سال جاری به 18 نفر رسیده و در اثر غفلت مسؤلان اداره‌کل آب منطقه‌ای استان قزوین می رود که از آمارهای غرق‌شدگان دریای خزر پیشی بگیرد

براساس آمارهای اداره‌کل پزشکی قانونی استان قزوین این استان در رده نهم جدول آمار غرق‌شدگان کشور قرار دارد.

 این آمار در حالی در استان رو به افزایش است که مدتی قبل علی‌ رحمانی فرماندار وقت شهرستان آبیک در خصوص بی‌توجهی آب‌منطقه‌ای استان و ضرورت  حصارکشی و ایجاد دیوارهای حفاظتی به این اداره کل تذکر داده و از مسؤلان اجرایی آن خواست که بودجه این امر را تخصیص داده تا شاهد افزایش غرق شدگان در این کانال‌ها نباشیم.

مدیرکل آب‌ منطقه‌ای استان قزوین تابلوهای هشداردهنده و پیام‌های رسانه‌ای را برای جلوگیری از شنا در این کانال‌ها کافی می‌داند اما شاید برخی افراد بی‌سواد بوده یابا محل آشنایی ندارند که وارد کانال‌ها شده و آمار غرق‌شدگان استان را افزایش می‌دهند.

در هرحال امید است حجت الاسلام والمسلمین اسماعیل صادقی نیارکی دادستان عمومی وانقلاب مرکز استان قزوین همچون اقدامات گذشته خود به‌عنوان مدعی العموم که در تمامی زمینه‌ها از حقوق مردم دفاع می کرد برای جلوگیری از غرق شدن افراد بیشتری در کانال‌های آبیاری دشت قزوین وارد عمل شده و با تذکر و ارشاد مسؤلان اداره‌کل‌ آب‌منطقه‌ای استان قزوین جلوی غرق شدگی افراد بیشتری را گرفته ومردم این استان را همچون گذشته مرهون ومدیون خود سازد.

 کانال‌های آبیاری دشت قزوین آب سدطالقان را برای مصارف کشاورزی به شهرهای زیاران،آبیک،محمدیه،قزوین،اقبالیه وتاکستان هدایت می‌کند.

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.