| کد خبر: 166074 |

در نخستین مسابقه ملی حمل‌ و نقلی شو انجام شد:

◄ ارائه ایده‌های نوین شبکه‌های ارتباطی و حمل‌ونقلی برای نخستین بار

برای نخستین بار دانشجویان صاحب ایده از دانشگاه‌های کشور در حضور جمعی از اساتید و صاحب‎‌نظران حوزه حمل ونقل هر یک فقط در مدت یک دقیقه به ارائه ایده‎های خود پرداختند.

تین نیوز

دانشگاه آزاد واحد یادگار امام، نخستین مسابقه ملی حمل ونقل شو – استارتاپ ویکند را برگزار کرد. در این مسابقه برای نخستین بار دانشجویان صاحب ایده از دانشگاه‌های کشور در حضور جمعی از اساتید و صاحب‎‌نظران حوزه حمل ونقل هر یک فقط به مدت یک دقیقه به ارائه ایده‎های خود پرداختند.     

در ابتدای آغاز این استارت‌آپ‌ویکند، علی شهابی مسئول برگزاری مسابقه و همایش طی توضیحاتی عنوان کرد: اولین استارت‌آپ‌ویکند شبکه‌های ارتباطی و حمل‌ونقل به عنوان یک مسابقه ملی در ایران در حال برگزاری است این مسابقه به عنوان مسابقه ملی حمل ونقل شو اولین رویدادی است که ما برای سال 97 پیش‌بینی کرده‌ایم.

او افزود: دبیرخانه برنامه علمی حمل ونقل و شبکه‌های ارتباطی دانشگاه آزاد انقلاب‌اسلامی واحد یادگار امام شهرری  با توجه به اهدافی که تعریف شده تلاش می‌کند که بتواند به نحو احسن چالش‌های حوزه حمل‌ونقل و شبکه‌های ارتباطی را شناسایی کند و در حد توان خود  به حل آنها بپردازد.

ANA__387882_11

مسئول برگزاری همایش ادامه داد: رویکرد جدید دانشگاه آزاد به سمت تغییر نگاه حل مسئله رفته و ما به دنبال این هستیم که بتوانیم از فضای آموزشی صرف به فضای حل مسئله یعنی نسل چهارم دانشگاه‌ها برویم و برای این منظور ما تمام تلاش خود را کردیم تا گفتمان‌سازی در سطح دانشگاه ها صورت بگیرد.

شهابی خاطرنشان کرد: در دانشگاه آزاد واحد یادگار امام اتفاقی افتاده که در بین دانشگاه‌های استان تهران هنوز در حوزه  این اتفاقی نیفتاده و ما پیشگام و پیش قدم در این حوزه، در حال حرکت هستیم که من فکر می‌کنم که باید از تمام اساتیدی که زحمت کشیدند و دانشجویان عزیزی که از اصفهان، تبریز، اردبیل، قم و استان البرز و دیگر دانشکاه‎ها تشریف آوردند، تقدیر و تشکر کنم.
 

ANA__387882_12 1

شهابی افزود: رویداد استارت‌آپ‌ویکند در تمام دنیا و به صورت جهانی سال‎‌هاست که برگزار می‌شود اما این فضا را ما در دانشگاه خودمان به صورت تخصصی‌تر و روی یک حوزه خاص یعنی شبکه های ارتباطی و حمل‌و‌نقل سوق دادیم. این رویداد که در دنیا به صورت استاندارد با 100 نفر برگزار می‌شود، در دانشگاه آزاد  واحد یادگار امام به دلیل استقبال خوب علاقمندان با 150 نفر برگزار می‌شود و هنوز تعدادی هم ثبت‌نام نکرده‌اند. در این مسابقه از سنین 15 سال تا 70 سال ثبت‌نام کردند.

ANA__387882_10 1

 وی ادامه داد: «در این استارتاپ ویکند شرکت‌کنندگان با روش‌های نو باید ایده‌های خود را در 60 ثانیه برای داوران ارائه دهند. 10 ایده برتر پذیرفته و سپس با آموزش در کارگاه تیم سازی برای رسیدن به ایده موردنظر اقدام به یارگیری کنند؛ به نفرات نخست تا سوم ایده‌های برتر جوایز نفیسی اهدا و از ایده‌های آنان در این واحد دانشگاهی حمایت می‌شود.»

در ادامه همایش، پیام ظفرقندی مدیر روابط عمومی و بین‌الملل شرکت خدمات فنی ومهندسی خط و ابنیه فنی راه‌آهن(تراورس) برای آشنایی بیشتر  حضار با این شرکت به ارائه تصاویری از بخش‌های مختلف شرکت تراورس پرداخت و ضمن اعلام استقبال از ایده‌ها و طرح‌های عملی ارائه شده در این مسابقه از شرکت کنندگان در مسابقه استارت‌آپ‌ویکند تقدیر و تشکر کرد.

سخنران بعدی همایش، مرضیه باریکانی مشاور در امور شهرسازی معاونت حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی  بود که در خصوص  وظایف معاونت حمل‌ونقل وزارت راه و شهر سازی  و نیاز این حوزه به ایده‌های نو و طرح‌های جدید همچنین اهمیت این رویداد صحبت کرد.

ANA__387882_16

وی گفت: یکی از مواردی که ایده‌های شما می‌تواند به ما کمک کند در حوزه بار و ترانزیت، بحث برگشت کانتیرهای خالی از مقصد به سمت مبدا است. شاید شما ایده‌ای داشته باشید که بتواند به ما کمک کند تا در مقصد و یا در مسیر بازگشت بتواند به بارگیری  کانتینرها کمک کند و بهره‌وری در این بخش افزایش یابد.

باریکانی افزود: یکی دیگر از مشکلات ما برای تخلیه و بارگیری بارها در مبادی مرزی و یا بنادر طولانی شدن زمان بارگیری و تخلیه است که بعضاً در بنادر تا سه روز طول می‌کشد. این باعث می‌شود که بعضی از کشورها تمایلی به ترانزیت بار از ایران نشان ندهند و اقدام به ترانزیت کالا از کشورهای همسایه بکنند و فرصت‌های اقتصادی را ازدست بدهیم؛ ما به دنبال نرم‌افزاری هستیم که بتواند در دسته‌بندی سریع بارهایی که قرار است به صورت جاده‌ای و یا ریلی بارگیری و حمل شود به کمک کند.

636615402758692032_b - Copy

مشاور امور شهرسازی معاونت حمل‌.نقل وزارت راه و شهرسازی با  تشریح موضوع یکپارچگی سیستم حمل‌ونقل گفت: ما به دنبال نرم افزاری هستیم که  شهروندان بتوانند به محض خروج از منزل برای استفاده از وسایل نقلیه عمومی تا مقصدشان حتی شهرهای دیگر و به صورت پیوسته از آن استفاده کنند. یعنی اگر کسی قصد سفر از شهری به شهر دیگر را داشته باشد، بتواند از طریق آن سایت  و یا اپلیکیشن همه مسیرها و ایستگاه‌های وسایل نقلیه عمومی را ببیند و همچنین آن برنامه بتواند انواع وسایل نقلیه عمومی موجود در آن مسیر  را با ذکر مبلغ و ساعت حرکت به مسافر پیشنهاد کند. یعنی وسایل نقلیه درون شهری به وسایل نقلیه برون‌شهری متصل شود. از سوی دیگر مسافر بتواند ضمن خرید آنلاین بلیت‌های مسیر حرکت با موضوعات گردشگری شهر مقصد و مکان‌های اقامتی آشنا شود و نسبت به رزرو محل اقامت خود و دیگر موارد اقدام کند.

وی همچنین به نیاز حوزه حمل‌ونقل در دریافت ایده‌ها و طرح‌های نوین تاکید کرد و گفت: وزارت راه و شهرسازی از ایده‎هایی عملی که برای حل مشکلات و یا بالا بردن سطح بهره‌وری ارائه می‌شود استقبال می‌کند.

امیر محسنی شهردار منطقه 17 تهران سخنران بعدی همایش بود. وی با اشاره  به موفقیت ایده‌های نو و عملی در پیشیبرد اهداف اقتصادی به استقبال شهرداری منطقه 17 تهران از این ایده‌ها تاکید کرد و به ارزش تفکر در انجام امور و ارزش حل مسئله با ارائه شیوه‌های نوین پرداخت.

ANA__387882_8

 این همایش با سخنرانی وحید یزدانیان رئیس دانشگاه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اهمیت استارت‌آپ‌ویکند و ارزش این همایش در کشف ایده‌های نوین ادامه یافت.

 در ادامه برنامه، شرکت‌کنندگان در مسابقه به ارائه 60 ثانیه‌ای(یک دقیقه) ایده‌های خود پرداختند و پس از انتخاب ایده‌های برتر،  مسابقه ملی حمل‌ونقل شو – استارت‌آپ‌ویکند شبکه‌های ارتباطی و حمل‌ونقل با تشکیل تیم‌ها و کارگاه‌های پرورش ایده‌ها در روزهای دوم و سوم ادامه یافت.

احمد شعبانی‌فرد نماینده بانک جهانی در فضای کسب وکار ایران سخنران دومین روز برگزاری این همایش بود که برای شرکت‌کنندگان در این همایش مطالبی بسیار ارزنده را ارائه کرد.

ANA__387882_18

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.