| کد خبر: 211473 |

امضای تفاهمنامه مرکز تحقیقات راه و شهرسازی با شهر فرودگاهی امام

مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی و ﺷﺮﮐﺖ ﺷﻬﺮ ﻓﺮودﮔﺎهی اﻣﺎم ﺧﻤﯿﻨﯽ (ره) با هدف گسترش همکاری های مشترک، تفاهم‌نامه مشترک منعقد کردند.

تین نیوز

مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی و ﺷﺮﮐﺖ ﺷﻬﺮ ﻓﺮودﮔﺎهی اﻣﺎم ﺧﻤﯿﻨﯽ (ره) با هدف گسترش همکاری های مشترک، تفاهم‌نامه مشترک منعقد کردند.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، در جلسه مشترک عصر روز گذشته ۲۲ اردیبهشت، مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی و ﺷﺮﮐﺖ ﺷﻬﺮ ﻓﺮودﮔﺎﻫﯽ اﻣﺎم ﺧﻤﯿﻨﯽ (ره) با هدف گسترش همکاری‌های فی‌مابین، تفاهم‌نامه مشترک منعقد کردند.

در جلسه امضای تفاهم‌نامه همکاری که با حضور محمد شکرچی‌زاده رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی و محمد مهدی کربلائی رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل ﺷﺮﮐﺖ ﺷﻬﺮ ﻓﺮودﮔﺎﻫﯽ اﻣﺎم ﺧﻤﯿﻨﯽ (ره) و تنی چند از مدیران دو مجموعه برگزار شد، تفاهم‌نامه ۷ ماده‌ای با هدف توسعه همکاری‌های مشترک در زمینه خدمات پژوهشی و فناوری، ایجاد بستر توسعه همکاری‌های فیمابین در زمینه‌های علمی پژوهشی، صنعتی و فناوری‌های نوین در حوزه عمرانی با استفاده از ظرفیت‌های طرفین، بر وفق مقررات و آیین‌نامه‌های مرتبط به امضای طرفین رسید.

به گزارش مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، فراهم کردن فضای همکاری متقابل و سرمایه‌گذاری مشترک جهت راه‌اندازی و توسعه پروژه‌های تحقیقاتی و مطالعات بین‌المللی در حوزه برنامه‌ریزی شهری و توسعه عمرانی و زیر ساخت، مساعدت در انجام طرح‌های تحقیقاتی ﺷﺮﮐﺖ با بهره‌مندی از ظرفیت علمی مرکز در قالب قراردادهای مشخص، بهره‌مندی طرفین از امکانات یکدیگر در زمینه‌های علمی، پژوهشی، علمی و تحقیقاتی و آزمایشگاهی در قالب قراردادهای مستقل و اجرای طرح‌های تحقیقاتی، آموزشی و پژوهشی کاربردی و همکاری مشترک در زمینه‌های عمرانی و توسعه زیرساخت، دیگر اهداف در نظر گرفته شده در این تفاهم‌نامه است.

همکاری در جهت تشکیل واحد طراحی در زمینه پروژه‌های توسعه فرودگاهی، اﻧﺠﺎم ﭘﺮوژه‌‌های ﻣﺪﯾﺮﯾﺘﯽ در راﺳﺘﺎی ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ منابع،‌ انجام مهندسی ارزش برای ارﺗﻘﺎی ﮐﯿﻔﯿﺖ ﭘﺮوژهﻫﺎی ﺟﺎری شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره)، همکاری درجهت برگزاری مشترک دوره‌‌های آموزشی رسمی و کوتاه‌مدت و صدور گواهینامه مشترک در چارچوب قوانین و مقررات، همکاری در زمینه ﻧﻈﺎرت ﺑﺮ ﭘﺮوژهﻫﺎی ﻋﻤﺮاﻧﯽ و ﻣﻬﻨﺪﺳﯽ ﻣﺎﻧﻨﺪ اجرای اﭘﺮون، ﺗﺎﮐﺴﯿﻮی، رانوی، ﺳﺎزه‌های ﺗﺮﻣﯿﻨﺎلﻫﺎ و ﺳﺎﻟﻦﻫﺎی ﺟﺎﻧﺒﯽ در صورت درخواست کارفرما، همکاری درجهت تعریف و اجرای پروژه‌‌های پژوهشی به صورت مشترک، همکاری درجهت استقرار و تشکیل واحد معماری و شهرسازی، همکاری درجهت استقرار و تشکیل نظام مهندسی و پلیس ساختمان، پایش، بازبینی و برنامه‌‌ریزی طرح جامع به منظور بررسی صحت تطبیق و درج شرایط بازنگری و کنترل طرح، استفاده از ظرفیت ﺧﺪﻣﺎت ﻣﺸﺎوره‌ای مرکز در زﻣﯿﻨﻪﻫﺎی ﺟﺪﯾﺪ اﺟﺮاﯾﯽ، ﻓﻨﯽ و ﻋﻠﻤﯽ، همکاری در جهت انتقال تجارب علمی و آموزشی به‌ویژه در ارتباط با خدمات علمی و کاربردی و همکاری در برنامه‌ریزی توسعه شهری با تأکید بر راهبرد توسعه شهر فرودگاهی، محورهایی است که امضاکنندگان این تفاهم‌نامه در چهارچوب آنها عمل خواهند کردند.

محمدمهدی کربلائی رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل ﺷﺮﮐﺖ ﺷﻬﺮ ﻓﺮودﮔﺎﻫﯽ اﻣﺎم ﺧﻤﯿﻨﯽ (ره) در جلسه امضای تفاهم نامه مشترک همکاری با تقدیر از برگزاری جلسه مشترک میان دو مجموعه و فرصت مغتنم پیش آمده برای آگاهی از امکانات و پتانسیل های موجود در مرکز تحقیقات گفت: تحقیقات ضامن آینده همه سازمان ها و فعالیت ها است. به عبارت دیگر اگر ما در فعالیت هایمان نقش تحقیقات را به درستی در نظر نگیریم، کارها با کیفیت پایین تر و آینده مبهم انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: اینکه در کشورهای توسعه یافته عمر فعالیت  ها و کارها طولانی است به این دلیل است که کار تحقیقاتی از ابتدای هر پروژه انجام می گیرد. کار اگر عمیق و با مطالعه انجام شود کیفیت بهتر و عمر طولانی تری خواهد داشت.

مدیرعامل ﺷﺮﮐﺖ ﺷﻬﺮ ﻓﺮودﮔﺎﻫﯽ اﻣﺎم ﺧﻤﯿﻨﯽ (ره) ادامه داد:متاسفانه ما در کشورمان با این مشکل مواجه هستیم و کیفیت پایین، هزینه ها را بسیار بالا برده است. به عنوان نمونه در شهر فرودگاهی هزینه های بسیاری شده است ولی همچنان و با وجود گذشت ۴۰ سال از انقلاب، هنوز این پروژه در جایگاه واقعی خود و متناسب با شان کشور نیست و دلیل آن هم این است که در ابتدای شروع این پروژه، کار تحقیقاتی را به آن صورت که لازم بود انجام نداده ایم.

کربلائی در خصوص معضلاتی که شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) با آنها مواجه است گفت: بحث تعمیر و نگهداری موضوع بسیار مهمی برای ماست. ما در شهر فرودگاهی ساختمان، برج، ترمینال و... را داریم اما برنامه ریزی برای نگهداری و تعمیرات نداریم. در حال حاضر چون نگهداری درستی نداشته ایم به بحث تعمیرات رسیده ایم که بسیار هزینه بر است. ما در شهر فرودگاهی به دنبال آن هستیم که ریشه ای تر و اصولی تر این موضوعات را پیگیری نماییم.

وی ادامه داد: مرکز تحقیقات می تواند یک همکار خیلی خوب و بازی تحقیقاتی برای شهر فرودگاهی باشد و با امضای تفاهم نامه مشترک همکاری نیز به خوبی وظایف دو طرف تعریف می گردد. به این صورت که ما می دانیم جایی به نام مرکز تحقیقات وجود دارد که ما می توانیم برای موضوعات مغفول خود به آنجا مراجعه کنیم.  از مرکز تحقیقات نیز می خواهیم که در بسیاری موارد جلوتر از ما حرکت نماید.ما نیاز داریم تا یک متولی جلوتر از ما برای حفظ و نگهداری و تعمیرات تجهیزات فرودگاهی فکر کند تا ما با کمک آنها بتوانیم بر معضلات فائق شویم. قطعا مرکز تحقیقات می تواند این مشکل را تا حد زیادی برای ما حل کند.

مدیرعامل ﺷﺮﮐﺖ ﺷﻬﺮ ﻓﺮودﮔﺎﻫﯽ اﻣﺎم ﺧﻤﯿﻨﯽ (ره) در بخش دیگری گفت: مرکز تحقیقات خیلی عمیق و علمی و همتراز با دنیا پیش می رود که باید در کنار تمامی این پتانسیل ها، به بحث عملیاتی کردن تحقیقات نیز بیشتر از قبل بپردازد. ما در شهر فرودگاهی آمادگی داریم از دانش و مجموعه تحقیقات مرکز در جهت بالا بردن کیفیت اقداماتمان استفاده کنیم.

محمد شکرچی زاده رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی نیز در بخش دیگری از جلسه امضای تفاهم نامه مشترک با اشاره به تجاری مثبت پیشین در خصوص همکاری با شهر فرودگاهی ابراز امیدواری کرد که این دیدار بتواند در توسعه همکاری های بیشتر و موثرتر مفید واقع شود.

رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی ادامه داد: خوشبختاه ظرفیت های مناسبی در مرکز تحقیقات وجود دارد و سعی ما در مرکز بر این بوده تا در جهت ارتقای این ظرفیت ها و بهره مندی مناسب از آنها قدم برداریم.

وی ادامه داد: زمینه های متعددی برای همکاری های فی مابین وجود دارد و تصور بنده این است که که با نگاه خاصی که در مجموعه مدیریتی شهر فرودگاهی وجود دارد بتوانیم کارهایمان را به خوبی پیش ببریم.

شکرچی زده خطاب به مدیرعامل شهر فرودگاهی گفت: ما می خواهیم که شما مرکز را به عنوان مشاور فنی امین همراه خودتان بدانید. مرکز تحقیقات امکانات آزمایشگاهی و فنی خوبی دارد و امیدواریم در کنار هم اقدامات خوبی را در جهت کیفیت خدمات رسانی شهر فرودگاهی به انجام برسانیم.

خاطرنشان می‌شود، پیش از جلسه امضای تفاهم‌نامه، رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل ﺷﺮﮐﺖ ﺷﻬﺮ ﻓﺮودﮔﺎﻫﯽ اﻣﺎم ﺧﻤﯿﻨﯽ (ره) و هیات همراه از آزمایشگاه‌های بتن، سازه، آتش، قیر، بخش شبکه شتابنگاری کشور و همچنین سالن پاکدامن بازدید به عمل آوردند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • کارشناس 0 0

    آیا بهتر نیست بجای از این جیب به آن جیب ریختن منابع محدود مالی و واگذاری خدمات به یک بخش 100 درصد دولتی که فقط واسطه است و همه کارها را مجددا با دستمزد پایین تر به بخش خصوصی ثالث محول می کند و باعث تطویل پروژه ها و کاهش کیفیت عملکرد می شود،قراردادها مستقیما با بخش خصوصی منعقد گردند تا هم از نابودی بخش خصوصی و از بیکار ماندن نیروهای انسانی این بخش در حال موت جلوگیری شد؟!
    این سیاستهای 100 درصد اشتباه فقط دولت را بزرگتر می کند .طرح های جامع فرودگاهی را به مرکز تحقیقات واگذار نموده بودند،چه شد؟مطالعاتی ضعیف و غیر اصولی دست دوم تحویل دادند که هیچ دردی را درمان نکرد.بجای نجات بخش خصوصی و توانمندی این بخش همه چیز را دولتی کردن فقط انگیزه های کارشناسی را نابود می کند!!!!!!