| کد خبر: 177624 |

◄ افزایش بار هوایی شهر فرودگاهی امام به یک‌میلیون تن در سال 98

راه‌اندازی پروازهای داخلی فرودگاه امام از بهمن ماه امسال انجام می‌شود.

تین نیوز

نشست مشترک رئیس و اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، رئیس و مدیران بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی و مدیرعامل، اعضای هیات‌مدیره و معاونان شرکت شهر فرودگاهی امام صبح امروز 28 آبان ماه در محل ترمینال-گالری سلام برگزار شد.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از پایگاه خبری IKACNews، مدیرعامل و رئیس هیات‌مدیره شرکت شهر فرودگاهی امام ضمن عرض خیرمقدم به رئیس و اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی و ریاست بنیاد مستضعفان و هیئت همراه ایشان اظهار کرد: در ابتدا باید از ریاست کمیسیون عمران مجلس جناب آقای رضایی تشکر ویژه داشته باشم چراکه ایشان همواره مشوق و یاری دهنده شهر فرودگاهی امام در حوزه قوانین و مقررات جاری کشور و همچنین در زمینه رفع موانع برای توسعه شهر بوده و هستند.

شهرام آدم‌نژاد، با اشاره به نزدیکی مسافت شهر فرودگاهی امام به پایتخت گفت: تمام افرادی که می‌خواهند در بازار کسب‌وکار فعالیت داشته باشند، تمایل دارند که در مجاورت شهر تهران سرمایه‌گذاری کنند و این امر مزیت بزرگی برای شهر فرودگاهی به شمار می‌رود.

آدم‌نژاد ادامه داد: بزرگ‌ترین مانعی که در این حوزه وجود داشت، اساسنامه شرکت شهر فرودگاهی بود که خوشبختانه با همکاری مطلوب مجلس و دولت در کمیسیون اجتماعی مصوب شد و قرار است تا نیمه اول آذرماه اساسنامه جدید ابلاغ بشود که در این صورت، بلافاصله دو شرکت منطقه آزاد و ویژه اقتصادی تأسیس خواهند شد.

رئیس هیات‌مدیره شرکت شهر فرودگاهی امام تصریح کرد: حجم انتقال بار هوایی در شهر فرودگاهی مقدار بسیار ناچیزی بوده که برنامه‌ریزی‌شده تا سال 98 به یک‌میلیون تن افزایش پیدا کند و در صورتی که موفق به انجام این کار شویم، مفهوم لجستیک در فرودگاه معنا پیدا خواهد کرد.

وی بابیان این‌که پروژه سلام از سال گذشته تاکنون حدود 40 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است، گفت: از بهمن‌ماه پروازهای داخلی در فرودگاه بین‌المللی امام راه‌اندازی می‌شود که در صورت استقبال و تقاضا، یک ترمینال برای پروازهای داخلی در نظر گرفته خواهد شد.

آدم‌نژاد با اشاره به این‌که ترمینال ایرانشهر یکی از بزرگ‌ترین پروژه‌های شهر فرودگاهی است که با فرودگاه‌های منطقه خلیج فارس رقابت خواهد کرد، اظهار داشت: فاز یک پروژه ایرانشهر مشتمل بر 400 هزار متر مربع است که طرح مفهومی آن آماده‌شده و 2.5 میلیارد یورو بودجه دریافت کرده است و امیدواریم هرچه سریع‌تر بتوانیم این پروژه را با قرارداد BOT اجرایی کنیم.

وی گفت: بنیاد مستضعفان توانایی و دانش بسیار بالایی در زمینه ساخت فرودگاه دارد و می‌تواند شهر فرودگاهی امام را در ساخت ترمینال بزرگ ایرانشهر یاری کند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.