| کد خبر: 167709 |

◄ «ایرانشهر» چگونه نام‌گذاری شد؟

نظرخواهی از مردم برای احداث پایانه هوایی ایران‌شهر نمودی از تفکر ایران‌شهری است.

تین نیوز

نظرخواهی از مردم برای احداث پایانه هوایی ایران‌شهر نمودی از تفکر ایران‌شهری است.

اسماعیل بنی‌اردلان، عضو هیأت داوری ایده‌های برتر پایانه هوایی ایران‌شهر با اشاره به نام‌گذاری بزرگ‌ترین پایانه فرودگاهی کشور به نام ایران‌شهر گفت: واژه ایران‌شهر شاید کمی مبهم باشد، به  همین دلیل لازم است به زبان ساده معنایی از این واژه به دست دهیم.

بنی‌اردلان به طرح‌های ارسالی برای پایانه هوایی ایران‌شهر اشاره کرد و افزود: اولین مفهومی که در ایده‌ها در ذهن قرار می‌گیرد پرنده است و این تمایل دیرینه بشر به پرواز و رهایی روح را می‌رساند این امر فطری است و به‌طور فطری انسان تمایل به برگشت به خود و پرواز دارد.

این دانش‌آموخته فلسفه با اشاره به‌ نظرخواهی از مردم برای طراحی پایانه ایران‌شهر گفت: برای من جالب‌ترین نکته این است که صلح و دوستی از مفهوم ایرانشهر به دست می‌آید و الحمدالله طراحی این پایانه هوایی با همین صلح و دوستی شروع‌شده است؛ مانند پدری که برای ساختن خانه از فرزندان خود مشورت می‌گیرد، در این پروژه نیز برای طراحی به‌نظر مردم رجوع شده است.

او ادامه داد: ایرانشهر یعنی هم‌نوایی و هم‌صدایی، ایرانشهر یعنی استعدادهایی که در وجود ماست و برای ظهور نیاز به پرستش یزدان دارد. خوشبختانه ایرانی‌ها در سابقه خود همواره یکتاپرستی را داشته‌اند و این مفهوم از فطرت ما برمی‌آید، مانند خداپرستی و دوستی و مهربانی.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از فارس، بنی‌اردلان در انتها گفت: شاهد پروژه‌ای هستیم که از ابتدا تلاش شده مردم در آن نظر دهند. این تفکر ایران‌شهری است.

در اوایل اسفندماه سال گذشته اعلام شد، وزارت راه و شهرسازی و شرکت شهر فرودگاهی امام در نظر دارد؛ دستیابی به «ایده یا ایده‌های برتر» برای طراحی پایانه مسافری هوایی بین‌المللی ایران‌شهر (پایانه ایران‌شهر) را از طریق فراخوان عمومی، به مرحله اقدام بگذارد از همین رو شرکت‌کنندگان می‌توانند انتظارات و ذهنیتی که خود مایل‌اند از پایانه فرودگاهی اصلی کشورشان داشته باشد را بیان کنند.

در مراسمی که روز 12 خرداد با حضور وزیر راه و شهرسازی در شهر فرودگاهی امام برگزار شد 6 ایده برتر پایانه هوایی ایرانشهر از بین 565 طرح ارسالی، معرفی شدند.

شهرام آدم‌نژاد، مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام در این مراسم گفت: درخصوص ایرانشهر هرکسی حق دارد درباره بزرگ‌ترین پروژه فرودگاهی کشور خود نظر  ارائه کند، فرایند انتخاب ایده‌های برتر ایرانشهر انجام شد، مشارکت مردم گسترده بود و این‌یکی از پروژه‌هایی بود از شروع به کار  آن اطلاعات دراختیار مردم قرار گرفت.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 0 0

    طرح ایران رود چه شد؟
    تین نیوز لطفا یک خبری راجبش بگذار!