| کد خبر: 5391 |

طرح قطار شهری در همدان قابل اجرا نیست / راه‌اندازی بی آر تی در همدان

تین نیوز | رئیس شورای شهر همدان با بیان اینکه طرح قطار شهری در همدان قابل اجرا نیست، گفت: این طرح از دستور شورا خارج شده و راه‌اندازی بی آر تی در همدان جایگزین آن خواهد شد.

 رضا میرزایی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با بزرگداشت سالروز تشکیل شوراها با بیان اینکه 13 شهریورماه 92 نخستین جلسه رسمی صحن شورای شهر تشکیل شد، افزود: در این مدت در مجموع 67 صحن شورا برگزار شده که خروجی آن یک‌هزار و 559 مصوبه در مسائل مختلف فرهنگی ـ اجتماعی، مباحث خدمات شهری، حمل و نقل و ترافیک، معماری و شهرسازی بوده است.
 
وی با بیان اینکه 21 جلسه مشترک نیز با مسئولان استان برگزار شده است، از فضای تعامل و همراهی در همدان سخن راند و گفت: امیدواریم که این فضای مطلوب زمینه توسعه بیشتر استان را فراهم کند.
 
رئیس شورای شهر همدان از افزایش کمیسیون‌ها از چهار مورد به هفت مورد در شورای چهارم سخن گفت و ادامه داد: راه‌اندازی مرکز پژوهش‌های مطالعات شورای شهر از موضوعاتی است که در این دوره از شورا اجرایی شده است.
 
وی هدف از راه‌اندازی این مرکز را تطبیق جامعه دانشگاهی با مدیریت شهری دانست و ابراز داشت: این دو با هم باعث می‌شوند مدیریت شهری با یک چشم‌انداز علمی و تخصصی اجرایی شود.
 
میرزایی از تشکیل کمیته نظارت با هدف پاسخگویی به مردم در ملاقات‌های عمومی و نظارت بر عملکرد شورا خبر داد و تأکید کرد: برای ممانعت از سرگردانی ارباب رجوع و جلوگیری از تفسیرهای گوناگون از قانون، هر هفته در چهار منطقه شهر همدان نسبت به برگزاری ملاقات‌های مردمی اقدام می‌شود.
 
وی گفت: در این برنامه علاوه بر اعضای شورای شهر، کارشناسان مربوطه، شهردار و مدیر شهرداری آن منطقه نیز برای پاسخگویی به مشکلات مردم و راهنمایی آنها حضور دارند.
 
رئیس شورای شهر همدان در ادامه با اشاره به احداث برج دوقلوی ایرانیان، آن را یکی از برنامه‌های در دستور کار دانست و اظهار کرد: ساماندهی میدان بار همدان نیز یکی دیگر از برنامه‌هایی است که شورای چهارم مصمم به اجرای آن است زیرا 20 سال است که در این زمینه کاری انجام نشده است.
 
وی رفع مشکلات ترافیکی، حمل و نقل، راه‌اندازی بی آر تی، ایجاد تقاطع‌های غیرهمسطح را از دیگر برنامه‌های پیش رو دانست و از افزایش 93 درصدی بودجه شهرداری خبر داد.
 
میرزایی با بیان اینکه بودجه شهرداری از 240 میلیارد تومان در سال 92 به 454 میلیارد تومان طی امسال افزایش یافته است، ادامه داد: 37 میلیارد تومان آن بودجه فرهنگی شوراست که 85 درصد آن به پروژه‌های عمرانی ـ فرهنگی اختصاص می‌یابد.
 
وی با اشاره به افزایش سکونتگاه‌های غیر رسمی از پنج درصد به 32 درصد گفت: بخش عمده‌ای از این وضعیت به خاطر عدم آموزش شهروندان، عدم مدیریت و بی‌توجهی به کنترل صحیح در ساخت و سازهاست.
 
رئیس شورای شهر همدان با بیان اینکه سکونتگاه‌های غیر رسمی هلالی‌شکل در اطراف شهر ایجاد شده است، ابراز داشت: شورای شهر به تنهایی نمی‌تواند با ایجاد سکونتگاه‌های غیر رسمی مقابله کند، زیرا متولی اصلی این بحث معاونت عمرانی استانداری است.
 
وی تأکید کرد: بخش مربوط به شورای شهر با قدرت و قوت اجرایی می‌شود تا از این با افزایش این دسته از سکونتگا‌ه‌ها در شهر نباشیم.
 
میرزایی در پاسخ به سئوالی در خصوص زمان اتمام تقاطع غیرهمسطح آیت‌الله نجفی، تأکید کرد: این پروژه پایان سال 93 به بهره‌برداری خواهد رسید.
 
وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به حساسیت شورای شهر در خصوص انعقاد قرارداد با پیمانکاران مجرب گفت: فارغ از اینکه پیمانکار شخص حقیقی باشد یا حقوقی؛ ما به دنبال سرمایه‌گذاران متعهد و کارآمد هستیم.
 
رئیس شورای شهر همدان از اجرای چند پروژه عمرانی با مشارکت قرارگاه سازندگی قائم(عج) در شهر همدان خبر داد و ابراز داشت: اجرای تقاطع غیرهمسطح میدان سپاه شهر همدان یکی از این پروژه‌هاست.
 
وی در پاسخ به سئوال دیگری در خصوص وجود اختلاف بین اعضای شورا با وجود صحبت از همدلی در این مجموعه، تأکید کرد: بنده با قطعیت تمام اعلام می‌کنم هیچ اختلافی بین اعضای شورا نیست و هر کس این بحث را مطرح کرده، مغرض بوده است.
 
میرزایی با بیان اینکه اختلاف نظر و سلیقه امری طبیعی است، ادامه داد: این اختلاف نظر به معنای انشقاق بین اعضای شورا نبوده و نیست.
 
وی در پاسخ به این سئوال که چرا برخی از پرونده‌ها برای به نتیجه رسیدن با روند طولانی مواجه می‌شوند و آیا این به خاطر اختلاف بین اعضا نیست؟ ضمن رد این مطلب تأکید کرد: این پرونده‌ها به دلیل حساسیتی که دارند، نیازمند به بررسی کارشناسانه و دقیق هستند، به همین دلیل روند رسیدگی به آن نیز زمان‌بر می‌شود.
 
رئیس شورای شهر همدان با بیان اینکه شورای شهر حامی حقوق مردم است، ابراز داشت: بارها و بارها نسبت به تخلفات موجود در مدیریت شهری به مسئولان امر تذکر داده شده است.
 
وی به طرح نمونه‌ای در این زمینه پرداخت و افزود: یکی از پیمانکاران که کار خود را به خوبی انجام نداده بود، با تذکر اعضای شورای شهر به شهرداری و همچنین پیگیری  شهرداری، نه تنها مطالبات خود را به خاطر قصور در انجام وظیفه دریافت نکرد که از این پس در هیچ پروژه‌ای حق مشارکت ندارد.
 
میرزایی با بیان اینکه قطار شهری در همدان قابل اجرا نیست، اضافه کرد: این طرح از دستور  شورا خارج شده و راه‌اندازی بی آر تی در همدان جایگزین آن خواهد شد.
 
وی در پایان سخنانش از راه‌اندازی دستگاه‌های بازیافت زباله خبر داد و ابراز داشت: قرارداد بازیافت زباله با پیمانکار بسته شده و به زودی این کار آغاز می‌شود.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.