| کد خبر: 198828 |

توضیح یک مسئول شهرداری تهران درباره انسداد تونل امیرکبیر

مدیرکل خدمات شهری شهرداری تهران در تشریح علت انسداد تونل امیرکبیر در پی بارش‌های شب گذشته گفت: این انسداد نه به دلیل آبگرفتگی که به دلیل حل مشکلات فنی که از قبل از بارندگی هم آغاز شده بود انجام شد و برای جلوگیری از ورود آب از بزرگراه امام علی به داخل تونل از تردد خودروها جلوگیری کردیم.

تین نیوز

مدیرکل خدمات شهری شهرداری تهران در تشریح علت انسداد تونل امیرکبیر در پی بارش‌های شب گذشته گفت: این انسداد نه به دلیل آبگرفتگی که به دلیل حل مشکلات فنی که از قبل از بارندگی هم آغاز شده بود انجام شد و برای جلوگیری از ورود آب از بزرگراه امام علی به داخل تونل از تردد خودروها جلوگیری کردیم.

به گزارش تین نیوز، اصغر عطایی با بیان اینکه میانگین بارش شب گذشته در شمیرانات طی یک ساعت حدود 32 میلی متر بود و در ایستگاه هواشناسی مهرآباد نیز 17 میلی متر بارش ثبت شده است به ایسنا، گفت: در حقیقت در شمیرانات در 20 دقیقه حدود 30 میلی متر بارش باران داشتیم که سیل کمی اتفاق افتاد به این ترتیب حجم بارش ها بسیار زیاد بود.
وی افزود: با توجه به اینکه از قبل تمهیدات توسط معاونت خدمات شهری اندیشیده شده بود در این بارش نیز برای رودخانه‌ها، مسیل‌ها و کانال‌های شهر تهران هیچ مشکلی ایجاد نشد و در برخی از آنها تنها 10 تا 20 درصد حجمشان آب وجود داشت این درحالی است که اگر برای مسیل ها و کانال ها مشکلی ایجاد شود شهر دچار حادثه می شود.
عطایی ادامه داد: آبگرفتگی های جزئی که پیش آمد مربوط به انهاری بود که اصطلاحا شبکه فرعی شهر را تشکیل می دهند. 8 موردی که راهنمایی و رانندگی اعلام کرده بود حدود 5 مورد بود که موضوعات فنی بودند و از روزهای قبل برآورد کرده بودیم و در بارش تهران نیز که حجم زیادی هم داشت این نقاط تحت فشار قرار گرفتند و پس از بازدیدهای میدانی مقرر شد این محل ها بعد از کاهش بارش مورد بررسی قرار گیرند و معایب آنها برطرف شود.
وی تاکید کرد: دیشب هم بر اساس اعلام قبلی در آماده باش کامل قرار داشتیم و این آمادگی بر اساس پیش بینی ادامه بارش‌ها تا روز چهارشنبه تا پایان هفته کلیه نیروها در آماده باش خواهند بود؛ مدیران ارشد شهرداری هم به همراه 15 هزار نیروی خدمات شهری دیشب حضور داشتند و ارتباط تنگاتنگی هم میان نیروهای شهرداری و پلیس راهنمایی و رانندگی ایجاد شد به شکلی که هر نقطه‌ای آبگرفتگی جزیی اعلام می شد توسط راهور نیروهای خدمات شهری در سریع ترین زمان ممکن اعزام می شدند.
مدیرکل خدمات شهری شهرداری تهران در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به اتمام بارش‌های شب گذشته در ساعت 21:30  گفت: نیم ساعت پس از این زمان به هیچ عنوان آبگرفتگی در شهر وجود نداشت، مگر یک مورد آبگرفتگی که درحقیقت آبگرفتگی نبود. در تونل امیرکبیر نیز که به واسطه موضوعات فنی از قبل هم در حال کار روی آن بودیم تا حل مشکلات محقق شود تونل را مسدود کردیم که آب داخل تونل نرود.
وی افزود: به جز این مورد در هیچ کجا آبگرفتگی نداشتیم و اکنون شرایط خوب است و آمادگی برای ادامه بارش ها حتی پرحجم تر وجود دارد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.