| کد خبر: 17161 |

برای چندمین سال متوالی

◄ رانندگان سرویس های مدارس به صورت رایگان آموزش می بینند / کاهش درصد تلفات سرویس های مدارس

تین نیوز | معاون آموزش سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران از برگزاری کلاس های آموزشی برای رانندگان سرویس های مدارس برای چندمین سال متوالی خبر داد.

جباری زادگان در گفتگو با خبرنگار تین نیوز با اشاره به آخرین فعالیت های معاونت آموزش سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، گفت: یکی از فعالیت های ما آموزش رانندگان سرویس های مدارس است، چرا که در شهر تهران بسیاری از خودروهایی که حتی از حداقل استاندارد برخوردار نیستند و رانندگانی که صلاحیت لازم برای رانندگی حتی در سطح شهر را ندارند، چنین مسئولیتی را بر عهده دارند.

وی با اظهار تاسف از اینکه در بسیاری از مدارس چنین رانندگانی، دانش آموزان را جابه جا می کنند، خاطرنشان کرد: بنابراین در معاونت آموزش به این نتیجه رسیدیم که باید موضوع سرویس مدارس ساماندهی شود، به این ترتیب باید خودرویی که به عنوان سرویس مدرسه از آن استفاده می شود استاندارد باشد و هم راننده مذکور صلاحیت لازم را داشته باشد.

معاون آموزش سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه برای چندمین سال متوالی به رانندگان سرویس های مدارس به صورت رایگان آموزش داده می شود، اظهار کرد: سال گذشته هفت هزار راننده سرویس مدارس آموزش دیدند و ما توصیه کردیم که مدارس از رانندگان آموزش دیده برای سرویس های مدارس بهره بگیرند.

وی ادامه داد: در این زمینه رانندگان ون، رانندگان تاکسی و مسافربرهایی که علاقه مند هستند تا آموزش های لازم را ببینند، پس از تایید صلاحیت های اخلاقی و فردی دستگاه مربوطه می توانند آموزش های لازم را به صورت رایگان دریافت کنند.

جباری زادگان یادآور شد: همچنین ما در پنج پهنه جغرافیایی تهران از رانندگان می خواهیم که متمرکز شوند تا در روزهای جمعه و صبح ها این دوره آموزشی را بگذرانند، علاوه بر این در این کلاس ها حتی روانشناسی رفتار با کودک هم در وهله اول به این رانندگان آموزش داده می شود.

وی افزود: بخش دوم آموزش هم معطوف به اجرای قوانین و مقررات است و افسران آموزش پلیس راهور در کلاس ها حضور و مباحث قانونی را به رانندگان یاد می دهند.

معاون آموزش سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در ادامه خاطرنشان کرد: بخش سوم آموزش هم توسط مربیان ما در حوزه معاونت آموزش سازمان حمل و نقل و ترافیک انجام می شود و به رانندگان گفته می شود که وسیله نقلیه شما همانند یک کلاس کوچک برای دانش آموزان به حساب می آید، چرا که دانش آموزان خیلی از مسائل راهنمایی و رانندگی را از همین رانندگان می آموزند و قطعا راننده ای که نکات ایمنی را رعایت کند، دانش آموزان هم سعی می کنند که از او الگو بگیرند.

وی با بیان این مطلب که سازمان حمل و نقل و ترافیک، اداره کل سازمان آموزش و پرورش شهر تهران، پلیس راهور تهران بزرگ و سازمان تاکسیرانی تهران در مساله ساماندهی سرویس مدارس با همدیگر همکاری می کنند،گفت: رانندگانی که در این کلاس ها آموزش می بینند مجوزی را دریافت می کنند و برچسبی بر روی خودروی شان نصب می شود، همچنین تاییدیه چهار دستگاه مذکور را نیز کسب می کنند.

جباری زادگان با اشاره به اینکه امسال سومین سال تحصیلی بود که حتی یک دانش آموزی که از خدمات سرویس مدارس استفاده می کرد، مصدوم و یا کشته نشد، بیان کرد: این در حالی است که پیش از شاهد حوادث متعددی در سرویس های مدارس بودیم که برگزاری این کلاس های آموزشی درصد تلفات را کاهش داده است که جای خوشحالی دارد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.