| کد خبر: 169337 |

◄ انتقاد از بازبینی و ارائه طرح لایحه ایمنی حمل‌ونقل دانش‌آموزی

در مواردی که قوانین مشابه وجود دارد ولی اجرایی نمی‌شود نباید کار مضاعفی را به شورا تحمیل کرد و قانون نوشته شده‌ای را از نو نوشت.

تین نیوز

رئیس شورای عالی استان‌ها، از بازبینی و ارائه طرح لایحه ایمنی حمل‌ونقل دانش آموزی انتقاد کرد.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، مرتضی الویری با اشاره به وجود لایحه ایمنی حمل‌ونقل دانش‌آموزی از گذشته تاکنون و عدم نیاز به بازبینی آن، گفت: با وجود قوانینی که از گذشته در زمینه حمل‌ونقل دانش‌‍آموزی وجود داشته است، به نظر می‌رسد پرداختن به این کار قطعا صرف وقت و هزینه‌ای را همراه دارد که توجیه اقتصادی در بر نخواهد داشت.

وی در ادامه با اعلام مجدد مخالفت خود برای صرف هزینه و زمان در خصوص لایحه ایمنی حمل‌ونقل دانش‌آموزان، تصریح کرد:  در مواردی که قوانین مشابه وجود دارد ولی اجرایی نمی‌شود نباید کار مضاعفی را به شورا تحمیل کرد و قانون نوشته شده‌ای را از نو نوشت.

الویری به مصوبه آئین‌نامه‌های هیات وزیران در ارتباط با حمل‌ونقل دانش‌آموزی اشاره داشت و افزود: هیات وزیران در سال 87 مصوبه در خصوص حمل‌ونقل ایمن دانش‌آموزی مصوب کرد که در آن وجوه مختلف ارائه سرویس کارآمد دانش‌آموزی نیز به خوبی دیده شد.

به گزارش تین‌نیوز، وزارت کشور بر اساس ماده 19 آیین‌نامه اجرایی حمل‌ونقل دانش‌آموزان مدارس مصوب هیات دولت ابلاغی به شماره 89370/ت32680 که مورخ 87/06/03، دستورالعمل اجرایی آیین‌نامه حمل‌و‌نقل دانش‌آموزان مدارس را با همکاری وزارتخانه‌های آموزش و پرورش و راه و ترابری وقت راه بررسی و تصویب کرد.

این مصوبه در 14 ماده و 11 تبصره به تصویب هیات وزیران وقت می‌رسد که در آن تقریبا تمامی نیازهای حمل‌ونقل دانش‌آموزی به خوبی دیده شده است و این‌که به تازگی اعلام شده باید لایحه جدیدی به منظور حمل‌ونقل دانش‌آموزی به تصویب برسد از نظر رئیس شورای عالی استان‌ها و عضو شورای اسلامی شهر تهران دارای توجیه نیست.

با نزدیک شدن به روزهای آغاز سال تحصیلی جدید و مصوبه اخیر مجلس شورای اسلامی برای کاستن از تعداد روزهای تعطیلات در تابستان و زمان‌بر بودن به تصویب رساندن قوانین، به نظر می‌رسد زمان کافی در اختیار طراحان این طرح نباشد و لایحه جدید حمل‌ونقل دانش‌آموزی به سال تحصیلی 97-98 به آن روزها نرسد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.