| کد خبر: 154124 |

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز:

◄ ناتوانی در ایجاد نهضت ایجاد زیرساخت‌های حمل‌ونقل عمومی

کارشناس صنعت حمل‌ونقل و امور شهری در خصوص آمادگی تهران در راه‌اندازی نهضت ایجاد زیرساخت‌های حمل‌ونقل عمومی، گفت: در شرایطی که شهرداری هزینه روزانه خود را به سختی تامین می‌کند، پرداختن به این موضوع ممکن نخواهد بود.

تین نیوز

کارشناس صنعت حمل‌ونقل و امور شهری در خصوص آمادگی تهران در راه‌اندازی نهضت ایجاد زیرساخت‌های حمل‌ونقل عمومی، گفت: در شرایطی که شهرداری هزینه روزانه خود را به سختی تامین می‌کند، پرداختن به این موضوع ممکن نخواهد بود.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، مهدی روان‌شادنیا با اشاره به مطلب فوق، اظهار داشت: اصولا ساخت زیرساخت‌های فیزیکی هزینه‌بر است که در شرایط موجود شهرداری تهران در شرایط مالی مناسبی نیست که پروژه جدید یا برنامه سخت‌افزای جدیدی را کلید بزند.

وی در ادامه سخنان خود در گفت‌وگو با این شبکه خبری، تصریح کرد: در یک دهه گذشته نهضت ایجاد زیرساخت‌های حمل‌ونقل عمومی در پایتخت پدید آمد که این روزها ثمرات آن به بار نشسته است اما، به دلیل برخی کاستی‌ها در بخش مترو وتعطیلی اخیر خط 7 به نظر می‌رسد آمادگی لازم برای استفاده از سخت‌افزار در تهران وجود نداشته باشد.

روان‌شادنیا با تاکید بر این مطلب که حمل‌ نقل عمومی و توجه به آن موضوع مهمی است که مغفول نمی ماند، افزود: در این بین مترو زیرساختی است که بیش از هر ناوگان دیگری مورد توجه است.

کارشناس حمل‌ونقل و امورشهری در بخش دیگری از سخنان خود به تجربه موفق کشورهای پیش‌رو در ساخت مترو با تکیه بر نهضت ایجاد زیرساخت‌ها، ابراز داشت: برآوردها حاکی از آن است که تهران  سالانه نیازمند ساخت 30 کیلیومتر خط مترو است که رقمی حدود 5 تا 7 هزار میلیارد تومان هزینه برای شهرداری به دنبال دارد که سیستم بانکی در این بین می‌تواند منبع خوبی برای تامین هزینه آن باشد.

وی با بیان این مطلب که «در گذشته به علت مقاومت در برابر دیدگاه‌های نرم استفاده از ان ممکن نشد»، گفت: متاسفانه سیستم سخت‌افزاری در دوره مدیریت گذشته مورد توجه قرار گرفت که، هزینه زیادی را به شهر تحمیل کرد و در عوض توجه به سیستم نرم در شهر، مجوز ساخت «مال‌»هایی داده شد کعه رآورد آن چیزی جز ایجاد ترافیک برای کلان‌شهر تهران نبود.

روان‌شادنیا، یادآورشد: با توجه به شرایط موجود و منابع محدود شهرداری، به‌طور حتم نهضتی که از آن یاد شد به مرحله اجرا نخواهد رسید.

به گزارش تین‌نیوز، بر اساس تحقیق و برآوردی که انجمن علمی اقتصاد شهری ایران انجام داده است در هر سال حدود4 هزار میلیارد تومان از منابع تهران بر اثر اتلاف سوخت، بیش از3 هزار میلیارد تومان بر اثر اتلاف وقت و قریب به 800 میلیارد تومان از این منابع بر اثر آلودگی از بین می‌رود

این‌که گفته می‌شود نهضت ایجاد مترو که در یک دهه گذشته آغاز شده است نباید به هیچ وجه متوقف شود نیز می‌تواند در حد یک گفته باقی بماند تا، زمینه آن در کلان‌شهری مانند تهران فراهم شود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.