| کد خبر: 131205 |

پیشرفت 50 درصدی طرح ساماندهی روستای کمب چابهار

تین نیوز
مدیر املاک و حقوقی  راه و شهرسازی ایرانشهر خبر داد: طرح ساماندهی اراضی دولتی روستای کمب چابهار50 درصد پیشرفت اجرایی دارد.
 
به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی ایرانشهر، عبدالباسط بلوچی مدیر املاک و حقوقی  راه و شهرسازی جنوب استان سیستان و بلوچستان اظهار داشت: طبق مجوز سازمان ملی زمین و مسکن و با محوریت اداره کل راه و شهرسازی و همکاری مجموعه فرمانداری ، شورای روستای کمب و دهیاری روستا ،  فرآیند عملی اجرای طرح ساماندهی اراضی دولتی  روستای کمب شهر  چابهار با هدف حل معضل حاشیه نشینی این شهر،  در اواسط سال گذشته آغاز شد.
 
این مقام مسئول افزود: با توجه به وسعت بیش از 400 هکتاری روستای کمب و شناسایی آن به عنوان یکی از بزرگترین روستاهای دارای سکونت گاه غیر رسمی در کشور که ساخت و سازها، غیر مجاز کاملا بر خلاف ضوابط طرح هادی مصوب روستا، ضمن استفاده از توان کارگزار واجد شرایط و باتجربه بخش خصوی جهت تسریع در انجام طرح ؛در مرحله اول می بایست برداشت دقیق وضعیت موجود کل روستا و تطبیق آن با طرح هادی مصوب روستا صورت می گرفت و متعاقباً ملک هر یک از متقاضیان شناسایی، برداشت فنی و نقشه کاداستر آن تهیه تا در ادامه امکان اقدام و در نهایت اعطای سند مالکیت به متقاضی صورت گیرد.
 
مدیر املاک و حقوقی  راه و شهرسازی جنوب استان سیستان و بلوچستان عنوان کرد: با هدف تسریع و تسهیل در اجرای طرح ساماندهی توسط کارگزار مربوطه محدوده روستای کمب به 8 محله تقسیم و تاکنون 4570 ملک شناسایی و موقعیت جغرافیایی آنها مشخص و همچنین اطلاعات 4837 خانوار ساکن در محدوده روستا جمع آوری و از این تعداد 3719 خانوار ، واجد شرایط تشخیص داده شده و نسبت به تشکیل پرونده برای آنها اقدام شده است.
 
عبدالباسط بلوجی: هدف نهایی اجرای طرح ساماندهی ؛  اعطای حق مالکیت به افراد واجد شرایط و همزمان آزادسازی معابر و کاربری عمومی و ارائه خدمات شهری آب ، برق، تلفن به خانوارهای ساکن در آن محدوده است .
 
مدیر املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی جنوب استان سیستان و بلوچستان: اجرای کامل  طرح ساماندهی اراضی این روستا اقدامی مهم در راستای حل مشکلات ساکنین و پدیده حاشیه نشینی چابهار از یک طرف و از سوی دیگر حفظ و حراست از اراضی دولتی متعلق به بیت المال است.
 

این مسئول در خاتمه از اهالی روستای کمب درخواست کرد: تا همکاری مستمر به منظور اجرای کامل و دقیق طرح ساماندهی اراضی با کارگزار و مسئولین راه و شهرسازی داشته باشند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.