| کد خبر: 268189 |

خرید اتوبوس‌ های برقی، ون و مینی‌ بوس از چین

معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران از خرید ۲۵۰۰ اتوبوس برقی ۱۲( متری)، ۲۷۵۰۰ هزار تاکسی انرژی نو، ۱۰ هزار ون و مینی بوس و ۱۵۰ هزار موتور سیکلت برقی در سفر زاکانی به چین خبر داد.

تین نیوز

معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران از خرید ۲۵۰۰ اتوبوس برقی ۱۲( متری)، ۲۷۵۰۰ هزار تاکسی انرژی نو، ۱۰ هزار ون و مینی بوس و ۱۵۰ هزار موتور سیکلت برقی در سفر زاکانی به چین خبر داد.

 

 به گزارش تین نیوز به نقل از تسنیم،  لطف الله فروزنده در تشریح دستاوردهای سفر تیم مدیریت شهری به چین اظهار کرد: افزایش سطح خدمات به ویژه در حوزه حمل و نقل عمومی، مهم ترین رویکرد مدیریت شهری و هدف گذاری اصلی با مدیریت زاکانی و منطبق با سیاست گذاری شورای شهر بود که خوشبختانه بر همین اساس، مطابق با ظرفیت کشور، در جهت توسعه خطوط مترو و ایستگاه های خط 6 و ... تلاش های خوبی در این دو سال انجام شد.

وی با اشاره به  بهره مندی بیش از پیش از تکنولوژی روز در راستای توسعه شبکه حمل و نقل عمومی و استفاده از  ظرفیت جذب سرمایه گذاری خارجی در این خصوص افزود: رویکرد اصلی ما استفاده از ظرفیت های تکنیکی و در عین حال مالی کشور چین بود، زیرا سیاست اصلی دولت این است که تعامل با دولت چین و دولت های همسایه بیش از پیش افزایش پیدا کند، بر همین اساس اولین گام،بحث فاینانس960 واگن بود که از سال 95  بر زمین مانده بود نیز انجام شد.

فروزنده با اشاره به همکاری دولت  در این خصوص گفت: خوشبختانه فاینانس 20 در صد انجام شد و مابقی نیز در مرحله  فرآیند است و در حال حاضر با راه اندازی خط تولید، امیدواریم با زمان بندی انجام شده شاهد استفاده مردم از نخستین ناوگان حمل و نقل عمومی باشیم. افزایش ظرفیت  واگن های مترو، افزایش سرعت قطار ها و سرعت جابه جایی شهروندان در سفرهای درون شهری مهم ترین رویکرد این اقدام بود.

معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران با اشاره به  شناسایی ظرفیت ها، جهت برقی سازی ناوگان حمل و نقل عمومی شهر تهران بیان کرد: بی تردید نخستین گام این اقدام ارزشمند اثر مهمی در جهت  کاهش آلودگی و  تسهیل ترافیک خواهد داشت.

فروزنده با اشاره به انعقاد قرار داد 2500 اتوبوس برقی  تصریح کرد: نخستین اقدام قابل توجه در این زمینه توافق با  یکی از شرکت های چینی بود که بتوانیم منابع مالی را  تامین کنیم، انتقال تکنولوژی در تمام تفاهم نامه ها اولویت مهمی داشت که در همین راستا در سه گام تفاهم شدند واردات، دانش فنی هم منتقل شود. 

وی افزود: انعقاد قرارداد 2500  اتوبوس برقی 12( متری)، 27500 هزار تاکسی انرژی نو، 10 هزار ون و مینی بوس  و 150 هزار موتور سیکلت برقی نیز از دیگر دستاوردهای این سفر بود، که امیدوارم به امید خدا بتوانیم این محموله ها را هرچه سریع تر  وارد کشور کنیم.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.