| کد خبر: 177062 |

◄ تصمیم‌گیری برای دو گزینه نهایی؛ چه کسی شهردار تهران می‌شود؟

عبلس آخوندی گزینه اصلی حزب اتحاد ملت برای شهرداری،خبرهای رسیده به تهران خبر حاکی از تصمیم حزب اتحاد ملت از عباس آخوندی است.

تین نیوز

در جلسه امروز اعضای شورای شهر تهران باید برای سومین بار در طول عمر شورای شهر پنجم از بین گزینه 5 گزینه پیشنهادی 2 گزینه را برای ورود به ساختمان بهشت انتخاب کنند که شواهد نشان از نزدیک شدن عباس آخوندی، وزیر اسبق راه‌وشهرسازی برای رسیدن به جمع دو گزینه نهایی شهرداری تهران دارد.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، با استعفای رسول کشت‌پور از کاندیداتوری شهرداری تهران، به نظر می‌رسد عباس آخوندی یک گام به شهرداری و ساختمان بهشت بیش از دیگران نزدیک شده است.

به نظر می‌رسد آخوندی  اگر بتواند حمایت منسجم‌ترین فراکسیون شورای شهر را کسب کرده و 6 عضو فراکسیون اتحاد ملت را متقاعد کند که  با عبور از حناچی یا انصاری دو گزینه نزدیک به این حزب نام وی را به عنوان یک گزینه بنویسند؛ می‌تواند امیدوار به ماندن در این رقابت باشد.

براساس این گزارش، اما سرنوشت انصاری و حناچی تا حد زیادی وابسته به وضعیت عباس آخوندی است. زیرا با بودن آخوندی این دو عضو باید دست به رقابت بزنند تا یک نفر از آن‌ها به عنوان گزینه دوم حزب اتحاد آورده شود که به نظر می‌رسد با توجه به این‌که حناچی در حال حاضر دارای معاونت شهرداری است و هم سوابق تخصصی او با شهردار مرتبط است شانس بیش‌تری برای حضور در ساختمان بهشت را دارا است.

پیش از این رسول کشت‌پور شانس نخست شهردار شدن را با 14 رای به خود تخصیص داده بود که با انصراف او از کاندیداتوری، شانس عباس آخوندی بیش از دیگران است، اگر با مخالفت جریان‌های مخالف قرار نگیرد.

در دو دور گذشته این محسن هاشمی رفسنجانی بود که توجه بسیاری را به خود جلب کرده و برخلاف برخی  اعضای شورای شهر همگان بر این باور بودند که وی بهترین گزینه برای شهردار شدن است. با جدی شدن انتخاب شهردار اما، این‌بار اعضای شورای  شهر انسجام بیش‌تری برای خودداری از دادن رای به هاشمی پیدا کردند و در این دوره تنها 8 رای به وی اختصاص دادند. اعضای شورای شهر بر این باور هستند که با رفتن هاشمی، راه برای ورود مصطفی چمران، چهره اصولگرایی که رقیب سرسختی در انتخابات شوراهای گذشته بود؛ باز می‌شود و انسجام شورا را بر هم خواهد زد.

حزب اتحاد ملت با وجود مخالفت‌های زیاد و عملکرد منفی عباس آخوندی، وی را به‌عنوان گزینه اصلی خود برای تصدی پست شهرداری تهران در نظر گرفته است. از شب گذشته رایزنی‌ها برای تغییر نظر مستقلین شورای شهر آغاز شده اما با توجه به فضای موجود بین اصلاح‌طلبان، هنوز به نتیجه قطعی نرسیده است.

پیش از این اعلام شده بود حناچی و غلامرضا انصاری گزینه‌های اصلی این حزب هستند. محمدعلی افشانی با توجه به قانون منع بکارگیری بازنشستگان و با هدف جوانگرایی باید تا چهار روز دیگر، شهرداری تهران را ترک کند.

از سوی دیگر به نظر می‌رسد مانند دو انتخاب قبل تعدادی از ۵ گزینه اصلی شهرداری از دور رقابت ها کناره‌گیری کنند که در این صورت باید دید آیا شورای شهر از بین سه گزینه، دو گزینه انتخاب می‌کند یا دو گزینه ششم و هفتم ( جهانگرد و محسن هاشمی ) به گردونه رقابت برمی‌گردند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.