| کد خبر: 265237 |

مدیریت ایمنی؛ نگاه ویژه مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها را می طلبد

مدیر ایمنی شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران از فقدان ساختار سازمانی مناسب در مدیریت ایمنی خبرداد و گفت: وقتی از ۵۰ نیروی مورد نیاز تنها پنج نیرو در اختیار داریم، این نه تنها نقص نیست بلکه فقدان ساختار است و این نگاه ویژه مدیرعامل شرکت فرودگاه ها را می طلبد.

تین نیوز

مدیر ایمنی شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران از فقدان ساختار سازمانی مناسب در مدیریت ایمنی خبرداد و گفت: وقتی از ۵۰ نیروی مورد نیاز تنها پنج نیرو در اختیار داریم، این نه تنها نقص نیست بلکه فقدان ساختار است و این نگاه ویژه مدیرعامل شرکت فرودگاه ها را می طلبد.

به گزارش تین نیوز از روابط عمومی شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران؛ حبیب داوودی دانا در چهل و نهمین برنامه مهمان هفته، اظهار کرد: مدیریت ایمنی در ستاد و فرودگاه های کشور از کمبود نیرو رنج می برد و برخی نیروهای ما درحالی که چند پیشه هستند، عاشقانه پای کار ایمنی پروازها و جان مسافران ایستاده اند.

وی با بیان اینکه "دست یکایک نیروهای ایمنی را می بوسم" عنوان کرد: باتوجه به اهمیت و حجم وسیع کار باید پذیرفت که مجموعه کنونی در تراز شرکت فرودگاه ها نیست و نگاه ویژه مدیرعامل شرکت را می طلبد.

مدیر ایمنی تصریح کرد: در دیداری که با کاپیتان نخجوانی داشتم، ایشان را مدیرعاملی دغدغه مند درخصوص ایمنی دیدم، زیرا ایشان باتوجه به تجربه خلبانی بر اهمیت مقوله به طور کامل واقف است.

داوودی دانا مدیریت ایمنی را به سلسله رگ های عصبی بدن تشبیه کرد و گفت: رگ های عصبی فرمان را از مغز دریافت و به تمام اعضای بدن منتقل می کنند و اگر در فرایند این انتقال کوچکترین اختلالی ایجاد شود، سیستم بدن مختل می شود. مدیریت ایمنی نیز چنین کارکردی دارد با سرکشی اصولی و منطقی خود باید بر صحت عملکرد حوزه های مختلف صنعت هوانوردی نظارت کند.

وی در پاسخ به این پرسش چرا باتوجه به اهمیت کار ایمنی در شرکت فرودگاه ها اما تعداد اندکی از کارکنان با این حوزه آشنا هستند، گفت: دفتر مدیریت ایمنی از سال ۱۳۹۵ آغاز به کار کرده و یک مجموعه نوپا به حساب می آید، اینکه کارکنان شرکت این حوزه را نشناسند طبیعی نیست اما باید پذیرفت که ایمنی به طور مستقیم با افراد سرکار ندارد اما نبودش می تواند به قیمت جان انسان ها تمام شود.

مدیر ایمنی با بیان اینکه با جا افتادن مفهوم ایمنی در شرکت شاهد تحولات شگرفی خواهیم بود، گفت: پست مدیر ایمنی باید به عنوان یکی از پست های مدیریت های ارشد شرکت محسوب و به صورت مستقیم با مدیرعامل، مدیران ارشد و مدیران میانی در ارتباط باشد.

داوودی دانا با اشاره به نقش دفتر ایمنی گفت: این دفتر ضمن نظارت بر فرایند سیستم ایمنی، شناسایی و ارزیابی ریسک و زیرساخت مخاطرات، آموزش های عادی و تخصصی و ایجاد نظامنامه سیستم مدیریت ایمنی را نیز انجام می دهد.

گفتنی است؛ در چهل و نهمین برنامه مهمان هفته مدیران ایمنی فرودگاه های کرمان، بندرعباس، ارومیه، زاهدان، سنندج و لارستان نیز حضور داشتند و هریک دغدغه های خود را درخصوص عدم وجود ساختار سازمانی و چالش های این حوزه بیان کردند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 0 0

    راست میگه. این مدیریت را شخص دکتر مهابادی ایجاد کرد و چقدر شخصا از آن حمایت می‌کرد. خداوکیلی چه روزهای پربرکتی داشتند مدیران آن دوره. خدا لعنت کند آنهایی را که این مدیران را زدند. سلاطین CIP و دیگر دزدان.
    آقای رئیس جمهور، آقای وزیر، اگر دنبال پیشرفت کشور و صتعت هستید بروید آن مدیران را بیاورید. آنها که بیشترشان بچه های جبهه ای و جانباز بودند. چرا باید حذف بشوند؟

    • ناشناس 0 0

      واقعا درون فوق طلایی بود. آقای مهابادی، مدیریت استانداردهای فرودگاهی را هم با ابتکار خودشون راه انداختن و چند سال بعد ACI این ایده را جهانی کرد و از ایران خواست برای جا انداختنش در فرودگاه های دنیا با انتقال تجربه شرکت کمکشون کند.
      مهابادی هم خوش فکر بود هم پاک بود هم شجاع بود و هم ‌کاربلد بود. نه تو باند کسی بود و نه باندی داشت.
      حیف شد خدا میدونه حیف شد نذاشتن کار کنن و یک عده آدم مسئله دار و معلوم الحال را جاشون آوردن.

    • ناشناس 0 0

      چرت نظام از مدیران لایق و مومن حمایت نمیکند؟ چرا متخلفان، بی سوادها، نامربوط ها و دزدها مدام رشد میکنند؟ آخه اینجوری میشه نظام را جلو برد؟
      امثال دکتر مهابادی را باید وزیر میکردن اما بردن دادگاه ها چرخوندنشون و نابودشان کردند. پس کسی نباید درست و سالم کار کنه. این رفتارها، پیامش این هست.